پیام سپاهان
رئیس جدید بنیاد علمی اِکو انتخاب شد
سه شنبه 18 تیر 1398 - 11:56:45 AM
ایسنا
پیام سپاهان- مدیر اجرایی بنیاد علمی اِکو پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه چهارمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست بنیاد اجرایی که در اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو با هدف سیاست گذاری و تدوین برنامه های دو ساله بنیاد به منظور توسعه روابط علمی و انتقال فناوری بین کشورهای عضو تشکیل شده است.

کمیل طیبی با اشاره اینکه پنج کشور ایران، افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان عضو رسمی بنیاد هستند، اظهار کرد: تبادلات علمی بین اعضا می تواند در رشد موضوعات علمی، صنعتی، گردشگری و اقتصادی بسیار مهم باشد.

وی با بیان اینکه مسائل مالی بنیاد مورد تصویب قرار می گیرد، گفت: در این اجلاس قرار است در مورد طرح های اجرایی که در دو سال آینده اجرا خواهد شد، تصمیم گیری می شود.

مدیر اجرایی بنیاد علمی اکو و مدیر بین الملل دانشگاه اصفهان همچنین تمرکز بر اجرای طرح های مشترک به ویژه آب، محیط زیست، بهداشت و پزشکی و توسعه پایدار را از دیگر اهداف این نشست برشمرد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی کمیته اجرایی این نشست، قراراست تا دو سال آینده بیش از 50 طرح عملیاتی شامل آموزش های کاوش‌گرایانه علوم پایه و مسائل زیست محیطی به صورت کارگاه های آموزشی و پژوهشی انجام شود.

گفتنی است؛ رئیس پیشین بنیاد علمی اِکو از کشور پاکستان بود.
  چهارمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن با حضور وزای علوم ایران و پاکستان، دبیرکل اکو و اعضای بلندپایه کشورهای عضو، در دانشگاه اصفهان آغاز بکار کرد. انتخابات ریاست جدید بنیاد، بررسی و تبادل نظر برای مشکلات علمی این سازمان و همچنین بحث و بررسی درباره موضوع برنامه منطقه‌ای علم و فناوری در حوزه اکو از مهمترین برنامه‌های این اجلاس 2 روزه است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102980/رئیس-جدید-بنیاد-علمی-اِکو-انتخاب-شد
بستن   چاپ