پیام سپاهان
رئیس پلیس فتای استان اصفهان:
بسیاری از کانال های تلگرامی فروش کالا جعلی هستند
دوشنبه 17 تير 1398 - 14:59:45
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: بسیاری از کانال های تلگرامی فروش کالا جعلی هستند و با بهانه نبود امکان پرداخت در محل، هزینه کالا را پیش از ارسال دریافت و از مردم کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به افزایش جرائم اینترنتی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: بیشترین جرائم اینترنتی شامل برداشت های غیرمجاز از حساب شخصی افراد و کلاهبرداری های رایانه ای به شیوه های مختلف است و مجرمان تحت این عناوین اقدام به کلاهبرداری های مالی از مردم می کنند.
وی درباره کلاهبرداری برخی کانال های تلگرامی از مردم تحت عنوان فروش کالا تاکید کرد: مردم باید دقت کنند که بسیاری از کانال های فروش کالا جعلی هستند و با این عناوین که فروش حضوری و پرداخت در محل ندارند هزینه کالا را قبل از ارسال محصول دریافت کرده و در نهایت نیز کالایی برای مراجعان ارسال نمی کنند.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان بیان داشت: گاهی نیز این کانال ها ادعای پرداخت در محل دارند اما با دریافت هزینه ارسال کالا که برای هر فرد مبلغ کمی را شامل می شود و عدم ارسال محصول خریداری شده، به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می پردازند.
کانال های جعلی رضایت مشتری
وی ادامه داد: در بسیاری از این موارد افراد کلاهبردار حتی کانال های جعلی در ارتباط با رضایت مشتری دارند اما عناوین رضایت مشتری های خود را از دیگر کانال های واقعی فروش کالا برداشت می کنند.
مرتضوی تاکید کرد: در خرید و فروشهای مجازی مردم نباید به هیچ عنوان وجه کالا را پیش از دریافت محصول پرداخت کنند و در موارد پرداخت نیز باید به سایت هایی که دارای نشان اعتماد هستند خرید کرده و دیگر موارد ایمنی پرداخت را نیز رعایت کنند.
مالباختگان باید هر نوع کلاهبرداری کانال های تلگرامی غیرمجاز را به 110 پلیس فتا اطلاع دهند
وی با تاکید بر اینکه مالباختگان باید هر نوع کلاهبرداری کانال های تلگرامی غیرمجاز را به 110 پلیس فتا اطلاع دهند، گفت: در مواردی که از افراد کلاهبردی مالی شده است نیز مردم می توانند به مرکز پلیس فتای اصفهان واقع در خیابان قائمیه برای شکایت مراجعه کنند.
وی در ارتباط با نحوه برخورد با کانال های تلگرامی و بستن این کانال ها ابراز داشت: بستن کانال به تنهایی نمی تواند جلوی این افراد را بگیرد چراکه به راحتی کانال جعلی دیگری می سازند و بر این اساس رویه ما شناسایی و مقابله با مدیران این کانال هاست.
گزارشی ازهک مودم در سال جاری نداشتیم
رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ارتباط با گزارش هایی از هک مودم در سال جاری بیان داشت: با توجه به رعایت برخی نکات ایمنی نسبت به سالهای گذشته خوشبختانه گزارشی از هک مودم نداشتیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102951/بسیاری-از-کانال-های-تلگرامی-فروش-کالا-جعلی-هستند
بستن   چاپ