پیام سپاهان
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان:
پدر فعلی صنعت کشور، صنعتگر خارجی است
شنبه 15 تير 1398 - 23:19:33
پیام سپاهان - عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در برخی مواقع صنعت پذیرش و موتور محرک خود را دانشگاه نمی داند و پدر فعلی صنعت ما صنعتگر خارجی است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حجازی عصر امروز (شنبه) در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته استان اصفهان، با بیان اینکه به طور معمول منسوجات به دو نوع فنی و متداول تقسیم می شوند، اظهار کرد: منسوجات فنی نوآورانه هستند، اما در ایران منسوجات تولید متداول دارند.
وی یادآور شد: امروز منسوجات فنی در 66 شاخه علوم کاربرد دارند و باید توجه داشت که خلاقیت موتور محرکه صنعت نساجی است و کلید آن تعامل بین صنعت و دانشگاه است.
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان به برخی چالش های عدم تعامل دانشگاه در صنعت اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع صنعت پذیرش و موتور محرک خود را دانشگاه نمی داند و پدر فعلی صنعت ما صنعتگر خارجی است. از سوی دیگر در بخش دانشگاه عجله در کار نیست و تولید فناوری نیازمند تحقیق است.
وی با اشاره به زیرساخت های مناسب تعامل صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار نفر در قالب 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند که متاسفانه تنها دو شرکت در حوزه نساجی کار می کنند، اما در حوزه پوشاک شرکتی فعال نیست.
حجازی تاکید کرد: متاسفانه صنعتگران و دانشگاهیان ما از ظرفیت شهرک علمی تحقیقاتی مطلع نیستند.
وی با بیان اینکه صنعت پوشاک و نساجی کشور نیازمند نگاه علمی است اما آنچه امروز است، کافی نیست، تصریح کرد: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان آماده تعامل سازنده با صنعت نساجی است.
مدیربازرگانی شرکت تعاونی ماشین دوخت قهرود (ایران جک) نیز در حاشیه برپایی این همایش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش امروز با هدف ایجاد تحول در صنعت پوشاک برگزار شده است و همچنین به دنبال دستیابی توسعه این صنعت با توجه به سابقه آن است.
علیرضا صادقی افزود: در حال حاضر با توجه به محدودیت های واردات پوشاک، زمینه مناسبی برای فعالیت این صنعت در داخل مهیا شده است که می تواند با بهره گیری از تکنولوژی، دانش و ماشین آلات روز بر رونق آن تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته به خصوص با بازگذاشتن درهای واردات توجه خاصی به صنعت پوشاک نشد، تاکید کرد: واردکنندگان پوشاک لطمه بسیاری به تولیدکنندگان داخلی زدند، اما در پی محدودیت های سال گذشته، تولیدکنندگان پوشاک با اشتیاق بیشتری نسبت به توسعه این صنعت گام برداشته اند.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102856/پدر-فعلی-صنعت-کشور،-صنعتگر-خارجی-است
بستن   چاپ