پیام سپاهان
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خبر داد:
کلنگ زنی شهرک نساجی اصفهان با حضور رئیس جمهور
شنبه 15 تير 1398 - 22:04:36
پیام سپاهان - نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه بزرگترین معضل اقتصاد کشور افزایش روزانه نقدینگی است، گفت: پیشنهاد داده ایم شهرک نساجی اصفهان در سفر رئیس جمهور به اصفهان که به زودی انجام می شود، کلنگ زنی شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی عصر امروز (شنبه) در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته استان اصفهان، با بیان اینکه از مسیر صنعت نساجی می توان اقتصاد مقاومتی را آغاز کرد، اظهار کرد: این صنعت از گذشته در اصفهان فعال بوده و در خودکفایی و خوداتکایی حرف اول را می زند.
وی به وجود برخی واحدها و کارگاه های کوچک در صنعت نساجی استان اشاره کرد و گفت: از مدتی پیش جرقه احداث شهرک نساجی در اصفهان زده شد و قرار است به عنوان شهرک تخصصی پوشاک در محلی که دسترسی به آن راحت است، کلنگ زنی و احداث شود و زنجیره پوشاک و نساجی با فناوری روز تکمیل شود.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: زمین این شهرک در محور آزادگان در محدوده پالایشگاه اصفهان جانمایی شده و قرار است به صورت رایگان در اختیار صنف نساجی استان قرار گیرد.
به گفته حاجی دلیگانی، دست اندرکاران این شهرک، مردم و بخش خصوصی هستند و ارتباطی با دولت نخواهد داشت و قرار است شهرک در مسیر ایستگاه مترو و اتوبوس رانی جانمایی شود و پیشنهاد داده ایم شهرک نساجی اصفهان در سفر رئیس جمهور به استان که به زودی انجام می شود، کلنگ زنی شود و استانداری نیز این را پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه با احداث این شهرک ١٢٠ هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: براساس برآوردها سالانه پنج میلیارد دلار از محل این شهرک تولید پوشاک خواهیم داشت و چشم انداز خوبی در بازار منطقه برای آن پیش بینی می شود.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در ادامه به اساسی ترین معضل اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: نقدینگی و افزایش روز به روز آن مشکل عمده اقتصاد کشور است و گفته می شود روزانه یک هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که افزایش نقدینگی مربوط به چاپ اسکناس از سوی بانک مرکزی نیست بلکه توسط برخی اقدامات بانک ها و موسسات مالی اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: میزان سودی که بانک ها در یک مقطع مشخص به سپرده های افراد واریز کرده اند، ٢٦٠ هزار هزار میلیارد تومان بوده است در حالیکه از محل وام ها و سود آن ٦٠ هزار میلیارد تومان حاصل شده است.
حاجی دلیگانی ادامه داد: ٧٠ درصد سپرده بانکی کشور توسط یک درصد افراد جامعه در بانک ها سپرده شده است و اگر بانک مرکزی و مسئولان کشور نقدینگی را کنترل نکنند وضعیت بدی برای اقتصاد رخ می دهد که قابل جمع کردن نخواهد بود.
وی با اشاره به نسبت خلق پول به نرخ تولید ناخالص ملی، گفت: در سال ٥٤ کل نقدینگی ٨٤ میلیارد تومان بود که اکنون با افزایش 34 هزار برابری به ١.٨ تریلیون تومان رسیده است در حالیکه تولید ناخالص کشور ٢.٢افزایش داشته است.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در ادامه با بیان اینکه بخش عمده ای از توزیع یارانه ها در کشور به صورت ناعادلانه پرداخت می شود، اظهار کرد: در سال ٩٧ معادل ٨٤٢ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار در کشور پرداخت شده است که 36 هزار میلیارد تومان آن یارانه نقدی بوده و 800 هزار میلیارد تومان دیگر به نحوی توزیع شده که فاصله نسبت برخی افراد 28 برابر افراد یارانه بگیر است.
وی در پایان تاکید کرد: یکی از مشکلات بخش تولید عدم ثبات در مقررات و ضوابط و قوانین مجلس و دولت و همچنین بی ثباتی در قیمت ها است.
کدخبرنگار:13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102854/کلنگ-زنی-شهرک-نساجی-اصفهان-با-حضور-رئیس-جمهور
بستن   چاپ