پیام سپاهان
کارهای عمرانی و خدماتی در بخش مرکزی سمیرم رونق گرفت
شنبه 15 تير 1398 - 13:34:51
پیام سپاهان - اصفهان- پلاک کوبی خانه ها، ساخت دهیاری و مسجد، اجرای طرح هادی ، پارک کودک و نوجوان و آسفالت معابر از جمله کارهایی است در روستاهای بخش مرکزی سمیرم در دست اجرا و اقدام بوده و رضایتمندی روستاییان را به دنبال داشته است.

بخشدار مرکزی سمیرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هنگام اجرای طرح پلاک کوبی خانه های روستایی و بازدید مسوولان از روستاهای بخش مرکزی، اظهار داشت: امروز به شکل نمادین شاهد پلاک کوبی منزل دو خانواده شهید روستای چشمه خونی در شرق سمیرم هستیم.
به گفته مهین پناهی، این پلاک ها الکترونیکی هستند و با محوریت اداره پست هر شش روستای بخش مرکزی که افزون بر 700 خانوار را شامل می شوند دارای پلاک و کدپستی اختصاصی خواهند شد.
وی کل جمعیت روستاهای این بخش را 4 هزار نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان سمیرم چهار بخش مرکزی، پادنا، پادنای بزرگ و وردشت دارد که روستاهای بخش مرکزی اولین مناطقی هستند که این طرح در آنها اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، آسفالت کوچه ها و معابر روستای گرموک از توابع بخش مرکزی سمیرم نیز در دست انجام است.
دهیار روستای گرموک در جنوب شرق سمیرم، اعتبار تخصیصی برای آسفالت کوچه های این روستا را 4هزار میلیون ریال برشمرد و افزود: تمام معابر و کوچه های خاکی این روستا تا یک ماه آینده آسفالت می شوند.
خداخواست هدایتی خاطرنشان کرد: بخشی از آسفالت و قیر تخصیصی به این روستا برای روکش آسفالت معابری صرف خواهد شد که از سیل و آبگرفتگی فروردین ماه امسال آسیب جدی دیده اند.
وی تصریح کرد: سال گذشته جدول گذاری معابر و جاده اصلی روستا با همکاری بخشداری مرکزی و دیگر مسوولان محلی انجام شده است.
بر این اساس، مسوولان محلی سمیرم از دو روستای دیگر بخش مرکزی، ضرغام آباد و مزرعه شیخ علی که در فاصله اندکی از یکدیگر و در جنوب غربی شهر سمیرم، واقع شده اند نیز دیدن کردند.
رییس شورای اسلامی بخش مرکزی سمیرم در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: روستای ضرغام آباد مسجد ندارد و قرار است خیری با ا ختصاص 120 میلیون تومان اعتبار و همکاری اداره تبلیغات اسلامی و مردم نسبت به ساخت این مکان مقدس اقدام کنیم.
به گفته وحید قرقانی، ساخت مدرسه صنعتی ساز این روستا نیز تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در اول مهرماه به اتمام می رسد و چراغ های پارک احداث شده در ورودی روستای ضرغام آباد نیز تا 10 روز آینده نصب می شوند.
وی درباره مشکل آب آشامیدنی روستای ضرغام آباد هم گفت: مشکل تامین آب روستا، با نصب یک منبع بزرگ، بعد از 5 سال آبرسانی سیار حل شده است.
نیمه کاره ماندن اجرای طرح هادی در روستای مزرعه شیخ علی بخش مرکزی سمیرم موضوع مهم و تقاضای اصلی اعضای شورای اسلامی این روستا بود.
روستایی که به گفته نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی، بعد از اختصاص اعتبار به روستاها امروز شاهد بهره برداری از پارک کودک و نوجوان با نصب دستگاه های ورزشی است.
اصغر سلیمی احداث ساختمان دهیاری روستا را نیز یادآور شد و گفت: 4 ستون اصلی این ساختمان احداث شده و امسال به پایان می رسد.
فرماندار سمیرم هم در جمع تعدادی از اهالی روستای مرزعه شیخ علی گفت: اجرا و انجام برخی فعالیت ها همچون احداث پارک و مدرسه، آسفالت معابر و جدول گذاری ها معابر روستاها دو سال گذشته در سمیرم کم سابقه و شاید بی سابقه است.
محمدرضا عسگریان با بیان اینکه مرحله دوم ساخت مدرسه روستا، منتظر تایید ناظر فنی طرح است. تصریح کرد: شش روستای هست، قلعه قدم، ضرغام آباد، قلعه اسلام آباد، مزرعه شیخ علی و چشمه خونی با وجود واقع شدن در بخش مرکزی و نزدیکتر بودن به مرکز شهرستان در طول این سال ها کمتر دیده شده اند.
وی تاکید کرد: امسال و در اجرای طرح های هادی روستایی سهمیه قیر خوبی به شهرستان اختصاص داده شده و در تلاش هستیم تمامی معابر این روستاها و روستاهای سایر بخش ها نیز به طور کامل آسفالت شوند.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت عشایری و ثابت، شش شهر، چهار بخش و 150 آبادی و روستا در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
7147/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102796/کارهای-عمرانی-و-خدماتی-در-بخش-مرکزی-سمیرم-رونق-گرفت
بستن   چاپ