پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران:
تحریم‌ها در میزان تولید تاثیری نداشته‌ است
چهارشنبه 12 تير 1398 - 15:25:43
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: صنعت و معدن به عنوان مولد اقتصاد کشور نقش غیر قابل انکاری در درآمد افراد و رشد بخش اقتصادی کشور دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، امیر رحیمی امروز (چهارشنبه) در جمع مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، اظهار کرد: لزوم مقررات زدایی در گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید مبنا باشد، چراکه مقرراتی که موجب کاهش تولید شود تحریم داخلی است. 
وی ادامه داد: شرکت صنایع شیمیایی ایران تا به امروز بزرگترین واحد تولید کننده الکیل بنزن خطی است که مواد اولیه مواد شوینده را در کشور تامین می‌کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با بیان اینکه تحریم‌ها در میزان تولید تاثیری نداشته‌ است، تصریح کرد: شرکت صنایع شیمیایی ایران با 40 درصد بیشتر از ظرفیت طراحی خود تولید دارد و کارمندان بدون هیچ چشم داشتی، مشغول به کارند تا باری از دوش دولت بردارند و خدمتی به کشور ارائه دهند.
رحیمی با اشاره به نوسازی در تجهیزات گفت: روزی که این شرکت در سال 73 راه‌اندازی شد در سطح یک تکنولوژی روز بود، اما درحال حاضر به سبب پیشرفت تکنولوژی و استهلاک تجهیزات باید به فکرنوسازی و ایجاد صنایع موازی باشیم چراکه نبود فکر صنایع را به مشکل مواجه خواهد کرد. به واسطه همین امر در شرکت صنایع شیمیایی ایران بحث تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار قرار داده‌ایم و پارک‌های شیمیایی را راه‌اندازی خواهیم کرد، تا به حداقل خام فروشی دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه محصولات دیگری به جز الکیل بنزن را در دست تولید داریم، گفت: نرمال پارافین و آلکین سنگین از محصولات صادراتی هستند، امسال 115هزار تن LAB و 165 هزار تن نرمال پارافین تولید داشته داشته‌ایم که در حوزه نرمال پارافین 90 هزار تن تولید مازاد است و 85 هزار تن صادرات را به کشورهایی مانند هند و چین داشته‌ایم لذا با قاطعیت باید گفت تحریم ها در میزان تولید تاثیری نداشته‌اند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران خاطر نشان کرد: حدود چهل نفر طی آزمونی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد در ماه آینده استخدام خواهیم کرد، به طور کلی تعداد افرادی که در این مجموعه و در دفتر تهران مشغول به کارند حدود 500 نفر هستند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/102595/تحریم‌ها-در-میزان-تولید-تاثیری-نداشته‌-است
بستن   چاپ