پیام سپاهان
ساداتی نژاد:
طرح معلم تمام وقت، نمی‌تواند به صورت دائمی اجرا شود
چهارشنبه 12 تیر 1398 - 11:13:40 AM
ایسنا
پیام سپاهان - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: طرح معلم تمام وقت، یک راهکار کوتاه مدت برای رفع مشکل کمبود معلم در مدارس است و آموزش و پرورش نمی‌تواند این طرح را به صورت دائمی اجرا کند.
سیدجواد ساداتی‌نژاد  اظهار کرد: طرح معلم تمام وقت، راهکاری برای غلبه بر سونامی کمبود معلم است، ولی این طرح تاکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرح و بررسی نشده و با توجه به آنکه این طرح جامعه گسترده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد نیازمند کارشناسی دقیق است.
وی تصریح کرد: معلمی یک کار ویژه و شاخص است و معلمان باید برای تربیت و تعلیم نسل آینده هر روز مطالب خود را به روز کنند تا بتواند دانش‌آموز را در مسیر درست هدایت کرده و رسالت خود را به خوبی انجام دهد، ولی با افزایش ساعت خدمت آن‌ها زمان کافی برای مطالعه و یادگیری متد روز را نداشته باشند.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: هدف از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، تربیت‌معلم به صورت تخصصی در کشور است و اگر طی پنج سال گذشته، ظرفیت پذیرش این دانشگاه به رقم سه هزار نفر کم نشده بود، امروز با چالش کمبود معلم به این گستردگی روبرو نبودیم.
ساداتی نژاد گفت: در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش معلم برای تدریس در کلاس کم دارد، پذیرفته نیست که دولت مجوز استخدام ندهد، بلکه باید بتواند نیروی مورد نیاز خود را به اندازه کافی به کار بگیرد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/102540/طرح-معلم-تمام-وقت،-نمی‌تواند-به-صورت-دائمی-اجرا-شود
بستن   چاپ