پیام سپاهان
معاون بهره برداری آبفا اصفهان:
اصفهان کمترین سرانه مصرف خانگی آب کشور را دارد
سه شنبه 4 تير 1398 - 15:24:59
پیام سپاهان - معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اصفهان کمترین سرانه مصرف خانگی کشور را در بخش آب دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، ناصر اکبری امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین آب به صورت عادی تا دمای 33 درجه انجام می شود و در 9 ماه سال تقریبا مشکلی در تامین آب نداریم، اظهار کرد: در دمای 33 درجه، از سامانه اول آبرسانی 12 مترمکعب تامین آب انجام می شود، اما در فصول گرم سال با بالا رفتن دمای هوا به بیش از ٣٣ درجه پنج درصد نیاز آبی اصفهان افزایش می یابد و شاهد کمبود دو و نیم تا سه مترمکعب آب بر ثانیه در سامانه هستیم که می توان با مدیریت مصرف و فشار، شرایط را پشت سر گذاشت. 
وی تاکید کرد: در شرایط پیک مصرف تابستان و تا زمانی که سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در مدار قرار گیرد، با کمبود دو و نیم مترمکعب آب بر ثانیه مواجه هستیم که این کمبود در قالب افت فشار و قطعی آب به مردم تحمیل می شود.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از این کمبود آب از طریق حفر چاه‌ها در سطح شهر تامین می‌شود، تصریح کرد: در پیک مصرف نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم و اگر سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در مدار قرار گیرد، این مشکل حل خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان کمترین سرانه مصرف خانگی کشور را در بخش آب دارد، گفت: به ازای هر نفر 149 لیتر در شبانه روز آب مصرف می شود در حالی که میانگین مصرف کشور 157 لیتر است.
کد خبرنگار:13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101866/اصفهان-کمترین-سرانه-مصرف-خانگی-آب-کشور-را-دارد
بستن   چاپ