پیام سپاهان
پرونده های ورودی به دادگستری نجف آباد 25 درصد افزایش داشت
دوشنبه 3 تیر 1398 - 12:04:24 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - رییس دادگستری نجف آباد گفت: مجموع ورودی پرونده های به این نهاد در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن 25 درصد افزایش داشت.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جمع خبرنگاران افزود: ورود پرونده در سال 96 بیش از 74 هزار و در سال 97 بیش از 90 هزار فقره بود.
وی اظهارداشت: در سال 97 از 90 هزار پرونده ورودی به دادگستری شهرستان 38 هزار فقره مربوط به دادسراها 17 هزار شوراهای حل اختلاف و بقیه مربوط به محاکم عمومی و انقلاب بود که مورد رسیدگی قرار گرفته است.
رییس دادگستری شهرستان نجف آباد اظهارداشت: در دعاوی حقوقی مطالبه وجه چک بیشترین آمار را دارد و دعوای الزام به تمکین، طلاق توافقی، اعتراض به آرا مراجع دولتی و اختصاصی، طلاق به درخواست زوجه، مطالبه مهریه و اجرت المثل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی گفت: در دادگستری این شهرستان هفت شعبه دادیاری، 2 شعبه بازپرسی و 13 شعبه شورای حل اختلاف و در دادگاه های حقوقی و کیفری 2 شعبه دادگاه خانواده، چهار شعبه دادگاه حقوقی و چهار شعبه دادگاه کیفری 2 فعالیت دارند.
رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد تاکید کرد: این خطه دومین شهرستان بزرگ استان اصفهان و با بیش از 320 هزار نفر جمعیت است و همچنین وجود شهرک‌های اقماری و مهاجر پذیر بودن، تقویت دادگستری را ضروری کرده است.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه دغدغه ما اجرای قانون و عدالت است افزود: با داشتن واحد ارشاد در دادگستری ما به مردم توسعه می‌کنیم در دادگستری دنبال واسطه و کارچاق کن نباشند.
دادستان نجف آباد گفت: چارت قضائی دادگستری شهرستان با 50 درصد و کادراداری با 65 درصد فعال است و با کمبود قاضی و نیروی اداری مواجه ایم.
محمد رضا توکلی اضافه کرد: روزانه 50 پرونده به یک شعبه دادیاری ارجاع می‌شود که این کار رسیدگی آن را سخت و طولانی می‌کند.
وی با بیان اینکه حفظ احترام و حرمت نیروها انتظامی و ضابطین قضائی بر همه واجب است، گفت: یکی از جرایم که در صدر قرار گرفته است توهین می‌باشد که این نشئت گرفته از ضعف و مشکلات فرهنگی است و باید به زیر ساخت‌های فرهنگی بیشتر توجه شود.
شهرستان نجف آباد با 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101674/پرونده-های-ورودی-به-دادگستری-نجف-آباد-25-درصد-افزایش-داشت
بستن   چاپ