پیام سپاهان
بهار کاشان با باد و گرما به تابستان می رسد
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 10:20:35
پیام سپاهان - رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت: بررسی‌ نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در سه روز آینده دشت کاشان شاهد جوی پایدار بوده و خرداد با گرما و همراه با وزش باد نسبتاً شدید به پایان خواهد رسید. 
عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در کاشان اظهار کرد: پیش بینی می شود که در این مدت، وضعیت هوا، صاف و در بعدازظهرها کمی ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود که بیشینه دما به 40 درجه سانتی گراد می رسد.
وی افزود: به سبب افزایش سرعت باد شرقی و شمال شرقی در اثر مجاورت با کانون‌های محلی گرد و خاک، پدیده گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در پایان هفته جاری در اکثر نقاط شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پیش بینی می شود.
رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان تصریح کرد: با توجه به پایداری گرما و پیش بینی عدم بارش های موثر، در روزهای آینده برای دشت کاشان، بهره برداران، نسبت به تنظیم دور آبیاری مناسب باغها و مزرعه های خود اقدام کنند.
ارغوانی تاکید کرد: با توجه به وزش بادهای لحظه ای در این فصل و پایداری محسوس گرمای هوا، گلخانه داران، نسبت به استحکام سازه ها و پوشش گلخانه و همچنین راه اندازی سیستم های خنک کننده سرمایش گلخانه ها اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به پیش بینی پایداری هوا و تداوم گرما عملیات محلول پاشی، سم پاشی و آبیاری باغهای میوه، در ساعت های اولیه روز انجام شود و جهت کاهش مصرف آب، از مالچ و ترکیبات آلی در باغ استفاده شود.
رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان افزود: پنبه کاران با توجه به فرارسیدن زمان مبارزه لکه ای با کنه تار عنکبوتی در مزارع جهت دریافت توصیه های کارشناسی به کلینیک های گیاه پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101252/بهار-کاشان-با-باد-و-گرما-به-تابستان-می-رسد
بستن   چاپ