پیام سپاهان
وزیر نیرو:
جاری بودن زاینده رود طبق برنامه زمان بندی انجام می شود
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 20:46:53
پیام سپاهان - اصفهان - وزیر نیرو گفت: چگونگی جاری بودن آب زاینده رود در سال جاری بر اساس برنامه زمان بندی و محاسبات آب منطقه ای نسبت به ورودی مخزن سد انجام می شود.

رضا اردکانیان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اصفهان افزود: امسال شرایط ویژه ای را سپری می‌کنیم که باید در محاسبات محافظه کاری معقول داشته اما به گونه‌ای سخت نگیریم که معیشت کشاورزان و جنبه‌های زیست محیطی با خطر رو به رو شود.
وی، اولویت نخست برای مسؤولان آب منطقه‌ای را تأمین آب آشامیدنی و در کنار آن آب مورد نیاز کشاورزی دانست و تصریح کرد: در عین حال شرایط را رصد می‌کنیم و با هرنوع تغییر مثبتی، گشایش بیشتری ایجاد می‌شود.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه احیا و جریان پایدار زاینده رود مساله مهمی برای دولت است، خاطرنشان کرد: همان اندازه که زاینده رود و حفظ حیات آن در شرایط روحی روانی مردم اصفهان و این منطقه نقش مؤثری دارد، حفظ این حیات و طراوت در سایر نقاط کشور نیز تأثیرگذار است.
وی همچنین یادآوری کرد: کارگروهی برای احیای زاینده رود شکل گرفته و واگذاری اختیارهای لازم به کمیته استانی در حال پیگیری است.
اردکانیان اضافه کرد: این موضوع با سطح بالاتری از همکاری بین سازمان‌های مسؤول از جمله وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، حفاظت از محیط زیست، مدیریت و برنامه ریزی ، وزارت کشور و مردم به وضعیت پایدار درخواهد آمد.
وی وضعیت پایدار زاینده رود را متکی به مصرف درست و تأمین منابع آبی جدید برشمرد و بیان کرد: وضعیت باید به گونه‌ای باشد که این خیال مردم در این سال‌ها و نسل‌های آینده از این امر آسوده شده و دغدغه حیات زاینده رود را نداشته باشیم.
وزیر نیرو از جمله برای شرکت در آئین افتتاح و کلنگ زنی هشت طرح با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال به استان اصفهان سفر کرده است.
خبر تکمیل می‌شود.
3011/‏8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101207/جاری-بودن-زاینده-رود-طبق-برنامه-زمان-بندی-انجام-می-شود
بستن   چاپ