پیام سپاهان
30 روستا هر هفته دارای شبکه آبرسانی می شود
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 14:52:28
پیام سپاهان - اصفهان – وزیر نیرو گفت: دستور ویژه رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای توسعه شبکه های آبرسانی روستایی بسیار موثر بوده است و با همت دولت هر هفته 30 روستای کشور دارای شبکه آبرسانی می شود.

رضا اردکانیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح تصفیه فاضلاب شهرستان خوانسار در جمع مردم و مسئولان این شهرستان افزود: امروز هر هفته به 30 روستای کشور آبرسانی می‌شود و هدف گذاری وزارت نیرو برای ایجاد شبکه آبرسانی و فاضلاب در روستاها طی 2 سال آینده هر هفته 32 روستا ست.
وی با بیان اینکه این آمار در دنیا قابل عرضه و مقایسه است، اظهارداشت: مردم ایران می‌توانند با افتخار سر خود را بالا بگیرند و نه با مقایسه با کشورهای قابل توسعه و کشورهای منطقه، بلکه در قیاس با کشورهای بسیار پیشرفته دنیا حرف‌هایی برای گفتن داریم.
وزیر نیرو اظهار داشت: در حادثه سیل اخیر برق 2 هزار و 350 روستا متصل شد و شبکه آب نزدیک سه هزار و 800 روستا را توانستیم در عرض 2 تا 3 هفته برقرار کنیم و این آمارو ارقام را باید گفت بسیار چشمگیر است و حتی در کشورهای دیگر هم نمی‌توانند وقتی سیل می‌آید دست به چنین اقدامات گسترده‌ای بزنند.
وی با بیان اینکه امروز و فردا هشت پروژه با اعتباری افزون بر 700 میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی 2 پروژه نیز آغاز می‌شود، اضافه کرد: 207 پروژه آبرسانی و تصفیه فاضلاب در استان اصفهان با اعتبار هشت هزار و 700 میلیارد تومان در حال اجراست که این پروژه‌ها تاکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
اردکانیان تاکید کرد: انتقاد و رقابت و گفتن از مشکلات و سختی‌ها باید به نوعی باشد که خدشه‌ای به احساس رضایتمندی مردم وارد نکند، این اعمال و رفتار و نگاه ما به مسائل باید به گونه‌ای باشد که باعث افزایش رضایت مندی باشد در حالی که تحریم‌های ظالمانه تحمل و صبر مردم را نشانه گرفته است.
وزیر نیرو اظهار داشت: استفاده از پساب جمع آوری شده و استفاده از پساب جمع آوری شده یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورهاست و هر چه کشورها پیشرفته‌تر باشند توجه بیشتری به محیط زیست، بهداشت عمومی و استفاده بهینه از منابع آب دارند.
وی گفت: بر پایه آخرین آمار اجلاس سال گذشته سازمان ملل، از هر سه نفر در کره زمین یک نفر به سامانه‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارد و در حالی که قبل از انقلاب تنها چهار تصفیه خانه در کشور ساخته شده بود امروز شاهد افتتاح دویست و بیست و یکمین تصفیه خانه پس از انقلاب هستیم.
تصفیه خانه خوانسار به روش تصفیه لجن فعال با هوادهی گسترده و با ظرفیت شش هزار و 220 متر مکعب در شبانه روز و با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
خوانسار در 160 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6022/‏‬ 7142

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101158/30-روستا-هر-هفته--دارای-شبکه-آبرسانی-می-شود
بستن   چاپ