پیام سپاهان
2 گمشده کویر نائین نجات یافتند
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 12:47:11
پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نائین گفت: با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر ،2 گمشده در نواحی کویری این خطه از خطر مرگ نجات یافتند.

محمد زمانی روز سه شنبه به ایرنا گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر مفقود شدن 2 نفر در مناطق کویری تیم امداد و نجات و کوهنوردی هلال احمر نائین و تیم سگ‌های زنده یاب (آنست) از مرکز استان، شب گذشته کار جست و جو را آغاز کردند.
وی افزود: پس از رسیدن گروه به منطقه و ارزیابی اولیه و تشخیص سخت گذر بودن مسیرکوه و بیابان، عملیات امداد و نجات برای یافتن افراد گم شده آغاز شد.
زمانی گفت: 2 گروه 3 نفره امداد و نجات هلال احمر نائین از نجات گران پایگاه امداد جاده‌ای انارک به حالت آماده باش در آمد و درقالب گروه پیشرو همراه با تجهیزات امدادی به منطقه اعزام شد به گونه‌ای که عملیات امداد و نجات در ساعت 24 با اعلام مرکز فرماندهی و کنترل عملیات هلال احمر اصفهان و ثبت مختصات جغرافیائی محل حادثه شروع و تا بامداد ادامه یافت.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان نائین گفت: این عملیات با همکاری بخشداری مرکزی، نیروی انتظامی با حضور نجات گران جمعیت هلال احمر و بکارگیری یکدستگاه آمبولانس، خودرو پیکاپ، یکدستگاه موتور سیکلت و همچنین تجهیزات کوهستان به پیدایش و نجات افراد گم شده منجر شد.
این افراد حوالی جاده انارک به نائین 96 کیلومتری (محدوده جاده فرعی روستای شهراب و منطقه دق سرخ) گم شده بودند.
شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد و به بیابان‌ها و مناطق کویری میانی و شرقی کشور متصل است.
6022 / ‏‬ 7136

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101001/2-گمشده--کویر-نائین-نجات-یافتند
بستن   چاپ