پیام سپاهان
نگاهی به «طلای رشید»
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 13:39:56
پیام سپاهان - تئاتر «طلای رشید» یک کمدی عیدانه انتقادی است که از سوم فروردین‌ماه اجرای خود را در سالن هلال‌احمر آغاز کرده و به یمن استقبال شهروندان، تا پایان خردادماه نیز روی صحنه است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، قصه «طلای رشید»، درباره یک جوان متفکر و طرح‌های اوست. جوان، صاحب‌خانه‌ای است که «رشید» سرایدار آن است و داستان‌های کمدی در این خانه، با ظهور یک خانم جوان ادامه پیدا می‌کند.
دیالوگ‌ها، طراحی صحنه، شخصیت‌های این تئاتر کمدی و لهجه‌های غلیظ اصفهانی آن‌ها، تا حدودی با نمایش‌های قدیمی اصفهان مشابهت دارد، تا آنجا که بعضی دیالوگ‌ها و رندی استفاده از آن‌ها، مخاطب را به یاد هنرمند نامدار و قدیمی تئاتر کمدی انتقادی اصفهان، «رضا ارحام صدر» می‌اندازد.
گستره بازیگران این اثر، از جوانان تا پیشکسوتان تئاتر اصفهان را شامل می‌شود؛ احمد قنبریان، غفور نصوحی، رسول خشوعی، رسول اکبریان، حسن زارع و محمدجواد پاک‌نژاد در آن ایفای نقش می‌کنند و در صدر همه آن‌ها قدرت‌الله ایزدی قرار دارد. 
دیالوگ‌های به‌روز این تئاتر بیانگر آن است که «طلای رشید» از روز ابتدایی اجرا تا امروز، همواره مورد بازنگری و به‌روزآوری بوده است. همین امر باعث شده تا بعضی از مخاطبان، چند بار به دیدن این تئاتر بروند و هر بار حرف‌های تازه‌ای بشنوند.
مدیر اجرایی این تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: قدرت الله ایزدی، کمدی «خواستگاری رشید» را نوروز 97 اجرا کرده بود و «طلای رشید» در مقایسه با آن تئاتر از مفهوم انتقادی بیشتری برخوردار است. شاید به همین دلیل با وجود تبلیغات کمتر، استقبال خوبی از آن شده است.
علیرضا ایزدی با اشاره به وضعیت سالن هلال‌احمر گفت: این سالن، ویژگی‌های فنی مناسبی نداشت و دلیل انتخاب آن توسط گروه ما این بود که در دسترس مسافران قرار داشت. آقای ایزدی پیشنهاد داد که به جای پرداخت اجاره، سالن را بازسازی کند اما هلال‌احمر نپذیرفت و ترجیح داد اجاره را دریافت کند. خوشبختانه باوجود ضعف‌های سالن، این تئاتر، چهار بار تمدیدشده است.
وی تصریح کرد: در اصفهان خطوط قرمز وجود دارد و نظارت‌ها بر نقد و کمدی بالاست. با این وجود تلاش شد تا این تئاتر کمدی انتقادی در بین مردم محبوب باشد.
به گزارش ایسنا، «طلای رشید» 30 و 31 خردادماه رأس ساعت 20:30 در سالن هلال‌احمر روی صحنه می‌رود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100907/نگاهی-به-«طلای-رشید»
بستن   چاپ