پیام سپاهان
مجتمع دامپروری عشایر جرقویه سال آینده به بهره برداری می رسد
یکشنبه 26 خرداد 1398 - 9:19:51 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس اداره عشایر شهرضا، دهاقان و جرقویه اصفهان گفت : مجتمع دامپروری عشایر جرقویه با ظرفیت 25 هزار راس دام سال آینده به بهره برداری می رسد.

نورالدین سهرابی افزود: این مجتمع بزرگ دامپروری در محیطی به مساحت 13 هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر 180 میلیارد ریال اعتبار در حال احداث است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: 120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای دامداران پیش بینی شده و تسهیلات حمایتی و آورده شخصی برای این طرح هزینه می‌شود.
رئیس اداره عشایر شهرضا، دهاقان و جرقویه اصفهان با بیان اینکه این مجتمع دارای 250 واحد با ظرفیت 100 رأس دام است، تصریح کرد: در گام اول آماده سازی 80 واحد آن در حال انجام است که 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای آن پرداخت می شود.
وی ادامه داد: با ارائه تقاضا و انجام فرآیند اداری احداث و اخذ مجوزها هر واحد به یکی از دامداران عشایر واگذار می‌شود و آنها فرصت انجام سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در این حوزه را توسعه می‌دهند.
وی با بیان اینکه فعالیت مجتمعی علاوه بر تأمین بهداشت به کاهش هزینه‌های دامداران کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مجتمع دامداری برای نگهبانی در پیشگیری از سرقت، بهداشت عمومی، نظارت و سرکشی و فروش سریع‌تر فرآورده‌های خام دامی کارآمدی بیشتری تا فعالیت جزیره‌ای و کوچک دارند.
منطقه جرقویه اصفهان دارای هزار و 500 خانوار عشایر است که بیش از 130 هزار رأس دام دارند./
7131/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100779/مجتمع-دامپروری-عشایر-جرقویه-سال-آینده-به-بهره-برداری-می-رسد
بستن   چاپ