پیام سپاهان
در گفتگو با مهر عنوان شد؛
آسیب‌های مکرر به کاخ هشت بهشت اصفهان در پی توپ بازی گردشگران
شنبه 25 خرداد 1398 - 14:43:55
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت:بارها شاهد آسیب های جدی به بخش هایی از بنای تاریخی هشت بهشت در پی توپ بازی گردشگران با دیواره بنا بوده ایم و یگان حفاظت میراث مجبور به مداخله شده است.

فریدون الله یاری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با توجه به مشاهده مکرر توپ بازی برخی گردشگران و برخی مردم با بناهای تاریخی اصفهان از جمله عمارت هشت بهشت و ضربه خوردن به این بنای تاریخی اظهار داشت: «کاخ هشت بهشت» یکی از کاخ‌های تاریخی شهر اصفهان است که در زمان حکومت شاه سلیمان صفوی و به سبک معماری اصفهانی در دو طبقه و در میان باغی بزرگ ساخته شد و زمانی به عنوان زیباترین کاخ جهان شناخته شده است.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم این عمارت وجود یکپارچگی در بین فضاهای آن است، ابراز داشت: امروزه این ساختمان در پارک شهید رجایی واقع شده که تفرجگاه شبانه شهروندان است و همین موضوع باعث شده که برخی از سر نا آگاهی درباره اهمیت بناهای تاریخی از دیوار این عمارت در بازی‌های توپی مانند والیبال و بسکتبال استفاده کنند.
آسیب‌های جدی به کاخ هشت بهشت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به استقرار نگهبان در راستای صیانت از ساختمان کاخ هشت بهشت اصفهان بیان داشت: متأسفانه بارها شاهد مشاجراتی بین نگهبان با افراد خاطی بودیم و آسیب‌های جدی به دیوار، کاشی‌ها، در و شیشه سکوریت این بنای تاریخی وارد شده است.
وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی درباره اهمیت بناهای تاریخی و میراثی می‌توان از اقداماتی که منجر به تخریب این بناها می‌شود جلوگیری کرد.
برخورد یگان ویژه میراث فرهنگی با خاطیان
الله یاری با اشاره به برخورد یگان ویژه میراث فرهنگی با خاطیان تاکید کرد: امیدواریم مردم به اهمیت بناهای تاریخی شهرشان واقف شوند و در صیانت از آن بکوشند تا مجبور نشویم با برخوردهای قهرآمیز و استفاده از یگان ویژه با خاطیان برخورد کنیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100723/آسیب‌های-مکرر--به-کاخ-هشت-بهشت-اصفهان-در-پی-توپ-بازی-گردشگران
بستن   چاپ