پیام سپاهان
عملیات ساختمانی مدرسه عشایری شهسوار سمیرم آغاز شد
شنبه 25 خرداد 1398 - 13:04:59
پیام سپاهان - اصفهان- کار ساخت مدرسه خیرساز شهرک عشایری شهسوار در شمال سمیرم روز شنبه آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم در مراسم کلنگ زنی هشتمین مدرسه خیر ساز سمیرم در 2 سال اخیر اظهار داشت: ساختمان این مدرسه یک کلاسه تا قبل از شروع سال تحصیلی در اول مهر ماه به اتمام می رسد.
محمد نادری سمیرمی افزود: واحد آموزشی یاد شده سومین مدرسه خیران خانواده آریا و غفاری و هشتمین مدرسه خیرساز شهرستان سمیرم است که در 2سال گذشته کلنگ زنی شده و احداث می شود.
وی خاطر نشان کرد: 13 دانش آموز در این مدرسه یک کلاسه خیرساز و چندپایه عشایری مشغول تحصیل خواهند شد.
وی تصریح کرد: حدود 30 خانوار عشایری در شهرک اسکان عشایری شهسوار ساکن شده اند و از مهرماه فرزندان آنان دارای مدرسه خواهند شد و به شکل بهتری از خدمات آموزش و پرورش بهره مند می شوند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه بیشتر مدارس عشایری و روستایی یک، 2 و سه کلاسه هستند افزود: مدیران بنیاد برکت نیز قول های مساعدی برای مشارکت در ساخت مدارس در سمیرم داده اند.
نادری به وجود قومیت های مختلف و جامعه عشایری این خطه ییلاقیاشاره کرد و گفت: از حدود 338 کلاس در مدارس ابتدایی سمیرم 101 کلاس در 61 مدرسه به صورت چند پایه (یک معلم با دانش آموزانی از چند پایه تحصیلی) اجرا و اداره می شود.
وی یادآور شد: 34 مدرسه از مجموع 169 آموزشگاه شهرستان سمیرم باید به طور کامل تخریب شود و بقیه مدارس نیز نیازمند بهسازی کامل و ساختاری با کمک خیران مدرسه ساز هستند.
وی اظهارداشت: از ابتدای شروع به کار نهاد تعلیم و تربیت در سمیرم فقط 37 درصد مراکز فرهنگی و مدارس این شهرستان توسط خیران و نیکوکاران ساخته شده، اما در 2 سال گذشته این عدد به 68 درصد رسیده است.
شهرک اسکان عشایری شهسوار در کیلومتر 35 جاده سمیرم، شهرضا و در بخش وردشت در شمال سمیرم واقع شده است.
شهرستان سمیرم دارای حدود 10 هزار دانش آموز، یکهزار و 220 معلم و فعال فرهنگی و 800 بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.
این شهرستان با 79 هزار جمعیت ثابت شهری و روستایی و حدود 30 هزار جمعیت عشایری، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
6022/‏‬ 7147

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100717/عملیات-ساختمانی--مدرسه--عشایری--شهسوار-سمیرم-آغاز-شد
بستن   چاپ