پیام سپاهان
یک میلیارد ریال برای برنامه های قرآن و عترت اصفهان اختصاص می یابد
شنبه 25 خرداد 1398 - 12:06:21
پیام سپاهان - اصفهان- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با مشارکت استان ها اعتباراتی در نظر گرفتیم و امسال برای برنامه های قرآن و عترت در اصفهان یک میلیارد ریال اختصاص می یابد.

عبدالهادی فقهی زاده روز شنبه در هفتاد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود: استان اصفهان در زمینه قرآن و عترت از استان‌های برتر کشور است.
وی با بیان اینکه 51 میلیارد ریال آورد معاونت قرآن در سال گذشته بود، اظهار داشت: در این راستا 120 میلیارد ریال برنامه قرآنی در کشور راهبری و نظارت انجام دادیم و هیچ اعتباری از مجلس شورای اسلامی و دولت در سه سال گذشته در این ارتباط دریافت نکردیم.
وی ادامه داد: تنها یک شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی یا شورای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور داریم که طبق جدول زمانی هر 2 ماه یکبار باید تشکیل شود.
فقهی زاده ادامه داد: فروع استانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در واقع در شورای فرهنگی عمومی استان است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سال‌ها قبل با تصویب جدا شدن شورای فرهنگ قرآنی از شورای فرهنگ عمومی موافقت به عمل نیامد و با جدیت این پیشنهاد رد شد.
وی بیان کرد: مسئولیت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در صورت تشکیل بر عهده نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها بوده و این موضوع یک ماه قبل در تاریخ 24 اردیبهشت در آخرین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اکثریت اعضا به تصویب رسید.
فقهی زاده مصوبه تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها و فروع آن در شورای فرهنگ عمومی را اولویت دار دانست و خاطر نشان کرد: راهبری کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی از کمیسیون‌های فعال مرتبط با قرآنی است و همچنین کمیسیون توسعه آموزش و پژوهش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف این شوراست.
وی ادامه داد: در زمان حال کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی با حضور 21 دستگاه کلان کشور فعالیت می‌کند که این کمیسیون تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، وظیفه اصلی در این کمیسیون تقسیم غنایم نیست و بسیاری از فعالیت‌های ملی را از طریق این 21 دستگاه حمایت می‌کنیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: در ماه‌های آینده شورای فرهنگ عمومی دستورات قرآنی را در اولویت قرار دهد و این شورا در راستای دستورات فعالیت‌های قرآنی تشکیل، راهبری، رصد و پایش صورت بگیرد.
9913/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100699/یک-میلیارد-ریال-برای-برنامه-های-قرآن-و-عترت-اصفهان-اختصاص-می-یابد
بستن   چاپ