پیام سپاهان
زنگ تئاتر در سالن کوثر نواخته می‌شود
شنبه 25 خرداد 1398 - 8:48:52 AM
ایسنا
پیام سپاهان - هوشنگ حریرچیان، 25 خردادماه برای نواختن زنگ تئاتر «جادوی مداد رنگی» به سالن تازه تجهیز فرهنگسرای کوثر می‌آید.
کارگردان تئاتر «جادوی مداد رنگی»  با اشاره به جزییات تئاتر خود اظهار کرد: در «جادوی مداد رنگی» با دختربچه‌ای پنج‌ساله همراه می‌شویم که به قول اصفهانی‌ها «چیز نگهدار» نیست. مدادهایش را خیلی زیاد می‌تراشد، دفترهایش را پاره می‌کند، به حرف بزرگ‌ترها گوش نمی‌دهد و اتاق صورتی‌رنگ او نیز پر از اسباب‌بازی‌های پسرانه است.
بهناز وفاجویی ادامه داد: ماجرای دختربچه وقتی آغاز می‌شود که در شب تولد خود یک بسته مداد رنگی از پدر و مادرش هدیه می‌گیرد و فردا صبح، قبل از شروع به کشیدن نقاشی، مداد سفید را دور می‌اندازد و شروع به پاره کردن نقاشی‌هایش می‌کند. به همین دلیل فرشته‌ای ظاهر می‌شود و اتاق او را جادو می‌کند.
این مدرس تئاتر درمانی با اشاره به اهمیت تئاتر در اصلاح رفتار کودکان گفت: مادران زیادی در مهدها و مدارس به من مراجعه می‌کنند و از مشکلات کودک خود می‌گویند. همین امر موجب شد که متن تئاتر «جادوی مداد رنگی» را بنویسم و مجموعه‌ای از این موارد را در آن بگنجانم تا کودکان، حین تماشای آن همذات پنداری کرده و از تکرار این رفتارها پرهیز کنند.
وی افزود: در این تئاتر از نوستالژی بزرگ‌ترها هم بهره گرفته‌ایم تا کار، برای آن‌ها نیز جذاب باشد و زنگ افتتاح کار نیز 25 خردادماه با حضور هوشنگ حریرچیان نواخته می‌شود.
به گزارش ایسنا، تئاتر «جادوی مداد رنگی‌ها» تا 11 تیرماه هر روز رأس ساعت 18 در سالن فرهنگسرای کوثر روی صحنه می‌رود. بهناز وفاجویی، مهرداد شمس، کاظم ناطقیان، محمد تاجمیر ریاحی، فاطمه نگهداری، مصطفی نیکان، پوریا چایی، نگار حق‌شناس، متین درمیانی، علی‌اصغر رحیمی، محمدباقریان و ملیکا فلاح در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و سید محمدرضا ممتاز/تهیه‌کنندگی و مشاور کارگردانی، هومن همامی/ آهنگسازی، مهدی غلامی/ طراحی پوستر، عاطفه جهانی/طراحی لباس، نگار حق‌شناس و مهدی غلامی/ دستیار کارگردانی، محمد نصر/مدیریت تولید و رحیم حاجی تبار/ ساخت دکور آن را برعهده دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/100668/زنگ-تئاتر-در-سالن-کوثر-نواخته-می‌شود
بستن   چاپ