پیام سپاهان
کارگروه آینده پژوهی و ظرفیت شناسی در بخشداریها تشکیل شود
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 16:38:27
پیام سپاهان - اصفهان- معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور با اشاره به نقش آینده پژوهی در برنامه ریزی و حرکت به سوی توسعه، گفت: کار گروه آینده پژوهی و ظرفیت شناسی در بخشداری ها به منظور تسهیل در امر اشتغال روستایی تشکیل شود.

سعید رضا جندقیان روز پنجشنبه در همایش بخشداران استان اصفهان در تالار شهروند افزود: سوء استفاده و استفاده نابجا از دو واژه "توسعه" و "تغییر رویکرد" موجب ضعف این دو کلید واژه و از بین رفتن حساسیت ها نسبت به جایگاه آن شده است.
وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه فهم مشترک لازم است، ادامه داد: متاسفانه در بسیاری موارد فهم مشترکی از مفهوم توسعه وجود ندارد که نتیجه آن ارتقای شأن و کرامت انسانی، عدالت اجتماعی و تغییر نگاه به جامعه خواهد شد.
معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور با اشاره به جایگاه برنامه ریزی در توسعه، اظهارداشت: برنامه دقیق شامل مطالعه گذشته، گزارش وضع موجود، برنامه نویسی برای آینده و رعایت بهترین زمان اجرای برنامه است و ارائه طرح ها و ایده هایی که فاقد این چهار عنصر باشد نمی تواند ما را در رسیدن به هدف موفق سازد.
وی به نقش پیش بینی و تبیین مسائل آینده در برنامه ریزی تاکید و اضافه کرد: وقتی سخن از برنامه ریزی می شود ا گر فردی بتواند مسائل را در آینده تبیین کند و تشخیص دهد به سوی موفقیت گام برداشته است.
جندقیان خاطرنشان کرد: البته این کار بسیار مشکل است چون تحقق یک پدیده به عوامل متعددی بستگی دارد.
وی با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در خصوص باران هایی که منجر به سیل سال جاری شد، اضافه کرد: در بارش های امسال 35 هزار میلیاد تومان هزینه دیدیم در برابر 250 هزار میلیار تومان پیش بینی مزایا داشت.
جندقیان با اشاره به حجم انبوه نامه ها و بخشنامه های اداری برای بخشداران، تصریح کرد: موفق نشدن بخش اعظمی از این بخش نامه ها حاکی از ناکارآمدی نظام ها و سیستم هایی است که بخشداران را از وظایف خود دور می سازد.
وی تصریح کرد: وظیفه دولت اشتغال روستایی نیست بلکه دولت با صدور مجوز، هماهنگی بین دستگاهی، فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز، ایجاد زمینه حضور بخش خصوصی و تسهیل حضور مردم در عرصه اشتغال در این حوزه زمینه سازی می کند.
معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور تصریح کرد: مشکل کشور در زمان حاضر مشکل اشتغال نیست بلکه مشکل ما اقتصادی است و لذا باید مسائل بنیادین حل شود و گرنه تخصیص بودجه برای اشتغال راه به جایی نمی برد.
به گفته وی در برخی شهرک های صنعتی 15 هزار نفر از آن شهرک ارتزاق می کنند ولی آیا درست است که سازمان تامین اجتماعی و مالیات در سر راه این شهرک ها مشکل آفرینی کنند.
همایش بخشداران اصفهان با هدف بررسی سیاست های پیش رو برای اداره روستاها پنجشنبه در مرکز همایش های شهروند اصفهان با حضور 50 بخشدار این استان برگزار شد.
6026/‏/7134

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100581/کارگروه-آینده-پژوهی-و-ظرفیت-شناسی-در-بخشداریها-تشکیل-شود
بستن   چاپ