پیام سپاهان
همزمان با هفته حفاظت از محیط زیست:
دو تصفیه خانه رنگرزی در آران و بیدگل به بهره برداری رسید
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 16:27:05
پیام سپاهان - آران و بیدگل- رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از بهره برداری دو تصفیه خانه رنگرزی در دو واحد صنعتی این شهرستان همزمان با هفته حفاظت از محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، الله یار دولت خواه ظهر پنج شنبه در آئین بهره برداری از دو تصفیه خانه رنگرزی در آران و بیدگل اظهار داشت: این دو تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی سلیمان صباحی ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هشت واحد تصفیه خانه در واحدهای ریسندگی و یک واحد در بخش صنعتی در آران و بیدگل ایجاد شده است، افزود: امیدواریم در بحث فرهنگ‌سازی های محیط زیستی به جایی برسیم که دیگر شاهد از بین بردن و آلوده نمودن آب، خاک و هوا توسط جوامع انسانی نبوده و بتوانیم محیط زیست سالم را به آیندگان هدیه کنیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با بیان اینکه با پیگیری کارشناسان این اداره و مسئول این دو واحد صنعتی برای استفاده دوباره از پساب، تصفیه خانه مطلوب طراحی و به اجرا در آمد، گفت: با نمونه گیری ها و آزمایشات انجام شده مشکلات زیست محیطی این واحدها حل شده است.
دولت خواه بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب در منطقه آران و بیدگل می‌بایست فرهنگ استفاده بهینه از آب در این منطقه نهادینه شود.
وی با بیان اینکه مشکل حال حاضر محیط زیست کشور خشکسالی پیاپی و کمبود آب در سطح آبخوان‌ها است، ابراز داشت: صنایع آب بر می‌بایست با احداث تصفیه خانه، پسابهای خود را تصفیه و آب را دوباره به سیکل مصرف بازگردانند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100580/دو-تصفیه-خانه--رنگرزی-در-آران-و-بیدگل-به-بهره-برداری-رسید
بستن   چاپ