پیام سپاهان
لاریجانی : عشایر وظیفه سنگینی در تامین گوشت دارند
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 11:47:03
پیام سپاهان - بجنورد- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر در سال رونق تولید وظیفه سنگینی در تامین گوشت قرمز و سایر فرآورده ها دارند.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در آئین افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در اسفراین بر حمایت از قشر عشایر تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون بار مسئولیت تولید بر روی دوش تک تک شما عشایر است که در این راستا باید تلاش‌ها را دوچند کنید.
وی گفت: تولید بخش زیادی از پروتئین کشور بر عهده خانوارهای عشایری در استان‌های مختلف کشور است که در این زمینه باید برنامه ریزی لازم انجام گیرد.
لاریجانی با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی برای طرح‌های آبرسانی عشایر اختصاص یافته است اظهار داشت: تأمین اعتبارات مورد نیاز برای آبرسانی عشایر از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد و از رهبری اجازه گرفته شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی هدف از سفر خود را به استان خراسان شمالی را شرکت در جشنواره فرهنگی ورزشی، بازدید از فعالیت‌های عشایری و آشنایی با مشکلات این قشر عنوان کرد و گفت: خانوارهای عشایر قشر زحمتکش و تولید کننده هستند که نقش اساسی در رونق تولید دارند.
یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت کشور جامعه عشایر هستند.
جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر در دومین روز از سفر ئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان شمالی در مجموعه تاریخی و فرهنگی ارگ بلقیس اسفراین در خراسان شمالی گشایش یافت.
این جشنواره تا فردا جمعه ادامه دارد.
7185/‏‬ 6042

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100549/لاریجانی---عشایر-وظیفه-سنگینی-در-تامین-گوشت-دارند
بستن   چاپ