پیام سپاهان
تیشه گران: قهرمانان المپیک و پارالمپیک 300 سکه می‌گیرند، ورزشکاران ما 70 سکه!!
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 16:20:33
پیام سپاهان - رئیس فدارسیون ناشنوایان گفت: متاسفانه اکنون قهرمانان المپیک یا پارالمپیک 300 سکه پاداش می‌گیرند، اما قهرمانان ما 70 سکه بیشتر نمی‌گیرند، علت این تفاوت را نمی‌فهمم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مهران تیشه گران امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم مجمع انتخابات ریاست هیئت ناشنوایان و کم شنوایان اظهار کرد: پذیرفتن این مسئولیت توسط سعید صادقی افتخاری است که نصیب جامعه ناشنوایان شد.
وی افزود: کار کردن در این هیئت با دیگر هیئت‌ها واقعاً متفاوت است. حقیقتاً هیچ فدراسیونی مانند این فدراسیون را ندیده‌ام. عِرق به این بچه‌ها موضوع عجیب و غریبی است. در ورزش ناشنوایان و کم شنوایان 17 رشته فعال داریم و خدارا شکر در اکثر رشته‌ها بین رنکینگ‌های جهانی و آسیایی جایگاه خوبی داریم.
تیشه گران ادامه داد: طلای بهزاد امیری در المپیک با طلای دیگر بزرگان تکواندو هیچ تفاوتی ندارد؛ اما متاسفانه قهرمانان المپیک یا پارالمپیک 300 سکه پاداش می‌گیرند؛ اما قهرمانان ما 70 سکه بیشتر نمی‌گیرند. از طرف دیگر بحث استخدام این عزیزان است. اکنون هیئت دولت مصوب کرده است قهرمانان المپیک و پارالمپیک می‌توانند استخدام شوند. یعنی یک شخص نابینا نیز می‌تواند استخدام شود اما چرا یک شخص ناشنوا نمی‌تواند؟!
وی افزود: درست است که ما نمی‌توانیم که در پارالمپیک شرکت کنیم، چرا که در اختیار ما نیست و فدراسیون جهانی تصمیم گیرنده است. از نظر تنوع رشته‌ها نیز کار ما بسیار سخت است. برای مثال رشته فوتبال ما تفاوتی با فوتبال در فدراسیون فوتبال ندارد. تمام زحماتی که بازیکنان رشته‌های ما متحمل می‌شوند شاید چند برابر رشته‌های دیگر است.
رئیس فدراسیون ناشنوایان و کم شنوایان ادامه داد: از طرف دیگر اعتباری که وزارت ورزش به ما می‌دهد 3 میلیارد تومان است، تازه اگر کامل بدهند. امسال 8 رشته را باید به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. این وظیفه من است که هر چیزی که گفته‌ام را باید اجرایی کنم. همه قهرمانان ما خالصانه زحمت می‌کشند و خدا را شکر از نظر قهرمانی و حضور رنکینگ مشکلی نداریم.
تیشه گران خاطرنشان کرد: به سعید صادقی تبریک می گویم و می دانم که ایشان کار سختی دارد. ما می دانیم که سعید صادقی چه گرفتاری‌های دارد اما دو بازوی خیلی خوب در هیئت دارد. برای سعید صادقی آرزوی موفقیت دارم. همه ما به وی رأی دادیم، بنابراین از همگی خواهش می‌کنم به این بزرگوار کمک کنیم.
وی افزود: از اداره کل ورزش و جوانان اصفهان نیز خواهش می‌کنم که یک سالن برای بچه‌های ناشنوا اختصاص دهند. شاید برای تمرین کردن این دوستان راحت نباشند که با دیگران تمرین کنند.
تیشه گران در پایان گفت: امیدوارم هیئت بتوانند مانند دیگر هیئت‌ها در مزایده‌ها شرکت کنند و صاحب سالن اختصاصی شود. همچنین هماهنگی با دیگر هیئت‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا به این هیئت کمک کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100488/تیشه-گران--قهرمانان-المپیک-و-پارالمپیک-300-سکه-می‌گیرند،-ورزشکاران-ما-70-سکه!!
بستن   چاپ