پیام سپاهان
مسئول مجموعه فرهنگی اجتماعی دیوار مهربانی:
شهرداری کودکان کار را ساماندهی کند
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 14:41:32
پیام سپاهان - مسئول مجموعه فرهنگی اجتماعی دیوار مهربانی گفت: مدیران و مأموران خدمات شهری اصفهان، روند بزن، ببر و امانش نده را در خصوص کودکان کار کنار بگذارند.
حامد نجاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: مجموعه دیوار مهربانی و ساماندهی کودکان کار در سال 92 به صورت کاملاً دانشجویی آغاز شد و تمامی سعی این مجموعه بر این بوده است که کار این مرکز موجب کمک به کودکان کار شود.
وی با اشاره به آموزش‌های مورد نیاز کودکان کار ادامه داد: مباحثی که به کودکان کار در این مجموعه می‌آموزیم کاملاً اجتماعی بوده چرا که آنان با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستند و تلاش شده تا با یاد دادن این آموزش‌ها، کودکان کار را از معضلات اجتماعی تا حد امکان دور نگه داریم چرا که آنان مدت زمان زیادی را تنها و در خیابان به سر می‌برند.
مسئول مجموعه فرهنگی اجتماعی دیوار مهربانی، تصریح کرد: کوچک‌ترین عضو دیوار مهربانی دختری چهار ساله و بزرگترین عضو دختری 16 ساله است، کودکان ما وارد اجتماع و مدرسه شدن را بسیار دوست دارند، اما از لحاظ مالی توانایی ورود به مدرسه را ندارند.
نجاری با بیان اینکه رسانه‌های عمومی هیچگاه چهره‌ای واضح از کودکان را به مردم نشان نداده‌اند، گفت: همواره در رسانه‌ها و صدا و سیما نقل بر این بوده است که کودکان کار سرپرستی داشته و این سرپرست از آنان پول می‌گیرد، اما باید گفت این دیدگاه بسیار نادرست است و در طول 7 سال فعالیت با این امر مواجه نشده‌ایم، چرا که کودکان این مجموعه خانواده دارند و به خانواده خود بسیار علاقه مند هستند.
وی با اعتراض به نحوه برخورد ماموران خدمات شهری به کودکان کار تاکید کرد: متاسفانه مدیریت خدمات شهری به جای یاری رساندن به کودکان کار و همدلی با آنها به طرز ناعادلانه‌ای پول و وسایل کودکان کار را ثبت و ضبط نمی‌کند، بلکه فقط ضبط می‌کند و تا به حال پول و وسایل کودکان کار به آنان بازگردانده نشده است.
مسئول مجموعه فرهنگی اجتماعی دیوار مهربانی در خصوص نحوه زندگی کودکان کار، گفت: سعی کرده‌ایم برای کسب اطلاع از زندگی کودکان کار به‌هنگام بردن بسته‌های غذایی وارد محیط زندگی آنان شویم و مشکلات آنان را از نزدیک مشاهده کنیم تا در صورت امکان جزئی از مشکلاتشان را حل کنیم و به سبب این امر ارتباط کودکان کار را با افرادی که دچار بزهکاری و بعضاً فعالیت‌های خلاف هستند را کاهش دهیم، اما اگر خانواده کودک کاری با مشکل اعتیاد سنگین روبرو بود مجموعه دیوار مهربانی نمی‌تواند به این مسئله ورود پیدا کند چرا که در این مجموعه 87 کودک با فرهنگ و مذاهب گوناگون حضور دارند و رسیدگی به آنان، متخصصین خاص خود را می‌خواهد.
نجاری، اکثریت کودکان کار را از مهاجران دانست و تصریح کرد: 80 درصد کودکان این مجموعه از مهاجران شهر زلزله زده بم، پاکستان، افغانستان، سوریه و ... هستند که با توجه به قوانین شهروندی از شهروندان اصفهان محسوب می شوند و مجموعه دیوار مهربانی از همه آنان حمایت می‌کند.
وی با بیان خواسته‌های مجموعه دیوار مهربانی از شهرداری اصفهان گفت: مجموعه دیوار مهربانی از مدیران و مأموران خدمات شهری اصفهان انتظار دارد روند بزن، ببر و امانش نده را کنار بگذارند چراکه این کار تبعات سنگینی ابتدا برای جامعه و سپس برای کودکان کار خواهد داشت. پس معتقدم شهرداری اصفهان باید کودکان کار این شهر را ساماندهی کند چرا که به لحاظ اجتماعی و به لحاظ قوانین شهروندی همه آنان شهروندان اصفهان محسوب می‌شوند و شهرداری باید به یاری آنان بشتابد‌.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100477/شهرداری-کودکان-کار-را-ساماندهی-کند
بستن   چاپ