پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- مردم 40 هزار نسخه خطی در اختیار سازمان اسناد قرار دادند، یک نفر در استخر کشاورزی زیار اصفهان غرق شد و استفاده از فناوری های داخلی، اثر تحریم ها را خنثی می کند از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
** راننده متواری پورشه در اصفهان تحت پیگرد قانونی است
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: راننده یک دستگاه خودروی پورشه که در تصادف با یک پراید باعث کشته شدن راننده آن شد، شناسایی شده و تحت پیگرد قانونی است.
سرهنگ جواد درستکار افزود: حدود ساعت یک و 17 دقیقه بامداد 26 اردیبهشت امسال یک فقره تصادف رانندگی بین یک دستگاه خودروی پورشه و یک دستگاه پراید در خیابان کارگر در جنوب کلانشهر اصفهان به پلیس گزارش شد.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس 2 دقیقه پس از گزارش حادثه در محل حاضر شدند، اظهار داشت: راننده پورشه که یک مرد بود از محل حادثه متواری شد.
سرهنگ درستکار با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های اولیه، سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله طولی دلیل تصادف بوده است، تصریح کرد: پورشه از جلو به پهلوی پراید برخورد کرد و راننده 40 ساله پراید بدلیل جراحات وارد شده در بیمارستان جان باخت.
** باید برای ایمنی بازار اصفهان اقدام جدی صورت گیرد
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اگر برای ایمنی بازار اصفهان اقدامات جدی صورت نگیرد حادثه بازار تبریز برای این کلانشهر تکرار خواهد شد.
محسن گلابی افزود: بازار اصفهان یکی از تفاهمنامه هایی است که ثبت جهانی شده و باید در راستای این ثبت تاریخی امانتدار خوبی باشیم.
وی اضافه کرد: آیا در شرایط کنونی که شاهد تحریم های ظالمانه هستیم و با توجه به گرانی اجناس نباید به فکر اجناس و کالاها بلحاظ بُعد میراثی و مادی باشیم؟
وی خاطرنشان کرد : بازار اصفهان با عرض کم و سد معابر مختلف برای عبور خودروهای آتش نشانی ر حین وقوع حادثه با مشکلاتی روبه روست همچنین در سقف بازار انباشتی از سیم های برق را شاهد هستیم در حالی که داکت هایی در کف بازار وجود دارد و باید سیم های برق از آنجا عبور کند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ادارات مختلف در راستای ایمنی بازار اصفهان باید وارد عمل شوند، بیان کرد: سیم های موجود در سقف بازار اصفهان باید اصلاح و جمع آوری شوند.
** مردم 40 هزار نسخه خطی در اختیار سازمان اسناد قرار دادند
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: 40 هزار نسخه خطی در 2 سال اخیر از طرف مردم در اختیار این مجموعه قرار گرفته که برای دریافت آنها 190 میلیارد ریال هزینه پرداخت شده است.
اشرف بروجردی در مراسم افتتاح و تجهیز مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان گفت: اسناد پشتوانه ای برای هویت ملی ما به شمار می رود ، بنابر این باید برای حفظ و استفاده صحیح از آنها تلاش کرد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی سازمان ها و وزارتخانه ها موظف به همکاری و ارائه اسناد به کتابخانه ملی هستند گفت: این فرهنگ در جامعه نیز باید تسری یابد و تمامی خاندان ها و خانواده ها باید بدانند که نگهداری اسناد در این مرکز هم سودمند است و هم اعتباری مضاعف به اسناد می دهد.
رییس اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر اینکه برای توسعه ای اثرگذار درکشور نیازمند برخورداری از سابقه تاریخی و اسناد هستیم ، افزود :توجه به تبدیل اسناد به نسخه الکترونیکی ضروری است به دلیل آنکه نسخه های الکترونیکی بهتر طبقه بندی می شود و ماندگاری آنها افزایش پیدا می کند.
** یک نفر در استخر کشاورزی زیار اصفهان غرق شد
یک مرد 35 ساله عصر روز شنبه در استخر کشاورزی روستای رحیم زیار از توابع اصفهان غرق شد و جان باخت.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: این حادثه ساعت 19 و 13 دقیقه امروز به اورژانس اعلام و یک آمبولانس به محل اعزام شد اما این مرد پیش از حضور نیروهای اورژانس براثر غرق شدگی جان خود را از دست داده بود.
غفور راستین درباره حادثه برخورد وانت مزدا و پراید که ساعت 14 و 8 دقیقه امروز رخ داد، افزود: این حادثه در زیرگذر قائمیه اصفهان رخ داد که موجب مصدومیت چهار مرد و چهار زن از سرنشینان این دو خودرو شد.
وی ادامه داد: مصدومان این سانحه رانندگی برای تکمیل مراحل درمانی به وسیله دو واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان آیت الله کاشانی منتقل شدند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان همچنین درخصوص حادثه ای که در ساعت 13 و 35 دقیقه امروز اظهار داشت: در این حادثه یک دستگاه خودروی زانتیا و دو دستگاه پراید در محور مورچه خورت به شاهین شهر با یکدیگر برخورد کردند.
** انجمن های ادبی ظرفیتی برای شناسایی استعدادها هستند
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور گفت: انجمن های ادبی می توانند به شناسایی و جذب استعدادها و توانمندی های فرهیختگان ادب در استان های کشور کمک کنند.
مهرناز آزاد افزود: فرهیختگان بسیار زیادی در جامعه هستند که هنوز شناسایی نشدند و توانمندی های آنها اگر به مجموعه انجمن ها تزریق شود در ادبیات شاهد جهشی بزرگ خواهیم بود.
وی اظهار امیدواری کرد که در سال جاری فرهیختگان فرهنگ و ادب که در دوردست ها از چشم دورمانده و توانمندی هایشان مهجور مانده است به میادین فرهنگی و ادبی دعوت شوند.
دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور ادامه داد : در کشور مجموعه ‌هایی ادبی زیادی فعالیت می‌ کنند که پیش‌برنده جریان شعر و ادبیات داستانی، تولید کتاب و ترویج کتابخوانی هستند و با این که نقش مهمی در جریان ادبیات دارند اما متأسفانه اطلاعات کاملی از این مجموعه‌ ها در دست نبود.
** استفاده از فناوری های داخلی، اثر تحریم ها را خنثی می کند
دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان گفت: استفاده دستگاه های اجرایی از فناوری های تولید شده توسط استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان داخلی، اثر تحریم ها را تا حدی خنثی می کند.
سیدیاسر معین‌الدینی افزود: با توجه به اینکه بخش اعظمی از اقتصاد کشور دولتی است و دستگاه‌های اجرایی مختلف دارای شرکت‌های بزرگ هستند، نیاز بالایی در این بخش به فناوری وجود دارد.
این فعال اقتصاد دانش ‌بنیان اظهار داشت: ضروری است که این دستگاه‌ها و شرکت‌ها به جای تامین فناوری از خارج کشور از توانمندی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در این زمینه استفاده و محصولات آن‌ها را خریداری کنند.
وی با بیان اینکه این کار علاوه بر افزایش سطح تولید و بومی ‌سازی فناوری، منافع ارزی برای کشور به همراه دارد، تصریح کرد: بخشی از این موضوع، فرهنگی و اجتماعی است و رسانه‌ها باید فضای مطالبه ‌گری از دستگاه‌های اجرایی برای تامین فناوری از داخل کشور را ایجاد کنند.
** روابط عمومی ها در گسترش و بسط سواد رسانه ای نقش مهمی دارند
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که روابط عمومی ها در گسترش و بسط سواد رسانه ای نقش مهمی دارند، گفت: تحولات روابط عمومی در عصر دیجیتالی شدن متوقف شده که این مشکل فعلی ماست از این رو باید گفت روابط عمومی ها باید به سمت ماشینی شدن پیش بروند.
سید ابوالحسن فیروزآبادی در آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: سرعت روابط عمومی ها باید افزایش پیدا کند، داشتن سرعت از خصوصیات این عصر است نمی توانیم روابط عمومی داشته باشیم که به جهانی شدن توجهی نداشته باشد.
وی با بیان این که طی چند دهه اخیر شاهد سه روند با مزیت تکنولوژیک بودیم، افزود: دوره الکترونیکی شدن، دیجیتالی شدن و اکنون در دوره فضای مجازی هستیم.
وی ادامه داد: در دوره الکترونیکی شدن شاهد بودیم که رسانه های الکترونیکی به فراوانی در دسترس مردم قرار گرفت که از نمونه آن به رادیو و تلویزیون می توان اشاره کرد.
** رییس دانشگاه صنعتی اصفهان استعفا کرد
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان پس از 6 سال از سمت خود کناره گیری کرد.
مسوول خبر و ارتباطات رسانه ای دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: سید محمود مدرس هاشمی اردیبهشت امسال استعفای خود را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیم کرد.
مجید شمس مشکلات شخصی و جسمی را ازجمله دلایل این استعفا عنوان کرد و افزود: وزارت علوم هنوز موافقت یا مخالفت خود را با این درخواست اعلام نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته شورایی متشکل از اعضای هیات علمی منتخب کل دانشگاه به منظور انتخاب و معرفی گزینه های جایگزین برای ریاست در این دانشگاه تشکیل شد.
** چاره ای جز بازسازی اتوبوس های فرسوده نیست
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان راهکار اجتناب ناپذیر رفع کمبود در ناوگان اتوبوسرانی درون شهری این منطقه را بازسازی اتوبوس های فرسوده عنوان کرد.
قدرت افتخاری در نشست خبری که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزارشد ، افزود: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس در شرایط کنونی اقتصادی حدود 150 میلیارد ریال است که با این قیمت چاره ای جز بازسازی اتوبوس های فرسوده نیست.
وی با اشاره به اولویت های شاخص شرکت اتوبوسرانی در حوزه نگهداری و ‌تعمیرات گفت: کاهش بیش از سه میلیون لیتر مصرف سوخت گازوئیل در سال از جمله برنامه های این شرکت است.
افتخاری تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات در حوزه های مالی و ‌اقتصادی که مشمول اتوبوسرانی هم شده و با توجه به فرسودگی ناوگان و‌ عمر 9.5 سال آنها توانستیم یک درصد میزان جابه جایی مسافر را افزایش دهیم.
** فرماندار اصفهان معرفی می شود
استاندار اصفهان از معرفی فرماندار شهرستان اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.
عباس رضایی در پاسخ به این سوال که آیا فرماندار اصفهان مشخص شده است، افزود: فرد جایگزین به زودی معرفی خواهد شد.
استاندار اصفهان، توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.
فرمانداری اصفهان از آبان سال گذشته تا کنون به صورت سرپرستی اداره می شود.
اواخر آبان 97 با حکمی از سوی محمدعلی شجاعی سرپرست سابق استانداری اصفهان، فریبرز امیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان به عنوان سرپرست این فرمانداری معرفی شد.
پیش از این احمد رضوانی، فرماندار اصفهان بود اما 22 آبان پارسال از مسوولیت خود استعفا کرد. وی از اسفند سال 1395 به عنوان فرماندار شهرستان اصفهان منصوب شد.
** کشت برنج در استان اصفهان به کمتر از یکهزار هکتار رسید
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به کمبود منابع آب و قانون محدودیت و ممنوعیت کشت برنج، اراضی زیر کشت این محصول در استان به کمتر از یک هزار هکتار رسیده است.
اصغر محسن‌زاده کرمانی در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در استانداری افزود: اراضی زیر کشت برنج در استان در سال 75 حدود 19 هزار و500 هکتار بود که اکنون به حدود630 هکتار تقلیل یافته است.
وی اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آب، قانون محدودیت و ممنوعیت کشت برنج غیر از مناطق شمالی کشور باید توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شود و در این پیوند برنامه هایی مانند معرفی الگوی کشت جایگزین، تخصیص یارانه و بسته های حمایتی در نظر گرفته شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: این سازمان چند طرح مطالعاتی در دست اجرا دارد که از جمله آنها کشت هوازی و امکان خشکه کاری برنج است که نیاز به آب کمتری دارند.
** نرخ رشد جمعیت در اصفهان افزایش یافت
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: نرخ رشد جمعیت در این استان به 1.13 درصد رسید که نسبت به سال 95 حدود 0.16 درصد افزایش یافت.
نرخ رشد جمعیت، مقدار افزایش جمعیت یک منطقه را در یک سال نسبت به هزار یا صد نفر از جمعیت نشان می‌دهد. نرخ رشد جمعیت استان اصفهان در سال 95 حدود 0.97 درصد بود.
محمد رضا لعلی افزود: بر اساس نرخ رشد جمعیت 1.13 درصدی که تا پایان سال 97 برآورد شد، جمعیت اصفهان در زمان حاضر حدود پنج میلیون و 237 هزار نفر تخمین زده می شود.
جمعیت استان اصفهان تا سال 95 حدود پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر بود.
لعلی با بیان اینکه این برآوردها با توجه به نرخ زاد و ولد و مرگ و میر، صورت گرفت و نرخ مهاجرت در آن ثابت در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: نرخ رشد مهاجرت در سال 95 نسبت به سال های قبل آن کاهش یافته بود.
** رئیس کل دادگستری استان اصفهان منصوب شد
رئیس قوه قضاییه محمد رضا حبیبی را به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر و رئیس کل دادگستری استان اصفهان منصوب کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی در این حکم خطاب به رئیس کل جدید دادگستری اصفهان که روز سه شنبه بر روی پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه قرار گرفت، نوشت: جناب آقای محمد رضا حبیبی؛ رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان یزد به موجب این حکم به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان اصفهان منصوب می‌شوید.
رئیس قوه قضاییه خطاب به حبیبی اضافه کرد: امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان، حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی و همراه با سرعت لازم موفق و مؤید باشید.
** عده ای با تشدید مشکلات اقتصادی در زمین دشمن بازی می کنند
معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز عده ای خواسته یا ناخواسته با فشار بر مردم در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، معیشت و ایجاد ناامیدی ،در زمین دشمن بازی می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: این افراد با احتکاراجناس، تقلب، توزیع دیرهنگام و گرفتن ارز دولتی و واردات نکردن کالا، چوب لای اقتصاد کشور می گذارند.
وی اظهارداشت: این عده در شرایطی در جامعه ایجاد ناامیدی و نگرانی می کنند که دشمن از آن طرف فشارهای خود را به کشور وارد کرده است و
ضرورت دارد با افرادی که به راحتی چوب لای چرخ تولید می گذارند و با ندادن مجوز و تسهیلات و ارز به تعهد خود عمل نمی کنند و تشدید فشار به مردم می پردازند بدون هیچ گذشتی برخورد کرد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: با این افراد که با ایجاد ناهنجاری، تظاهر به قانون شکنی و رفتارهای جسورانه و متحجرانه در زمین دشمن بازی می کنند نمی توان با زندان و شلاق برخورد کرد بلکه باید مجموعه کارهایی علیه آنها انجام شود.
** توزیع کنندگان مشروبات الکلی تقلبی در اصفهان دستگیر شدند
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ازدستگیری افرادی خبر داد که با توزیع مشروبات الکلی تقلبی سبب مسمومیت و مرگ پنج نفر شده بودند.
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به نقل از سرهنگ حسین حسین زاده اعلام کرد: در پی اعلام اورژانس اصفهان مبنی بر بستری شدن 48 نفر براثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در سه بیمارستان این شهر؛ ماموران پلیس امنیت عمومی اصفهان رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه هنوز سه نفر مسمومان در کما و در قسمت مراقبت های ویژه بیمارستان (ICU)بستری هستند اظهارداشت: به رغم همکاری نکردن مسمومان، پلیس امنیت عمومی اصفهان موفق شد توزیع کنندگان را که پنج نفر بودند شناسایی و دستگیر کند.
9913/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/97520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتور سیکلت برقی در 1403

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتورسیکلت برقی در 1403

فیلم| واکنش‌های طنز به ساقط شدن ریزپرنده‌های اسرائیل در اصفهان

آب شرب پایدار 42روستای گلپایگان تأمین شد

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

اتفاقی که در اصفهان افتاد پرواز 2 یا 3 کوادکوپتر اسباب‌بازی بود

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی بود

اصفهان در وضعیت قابل قبول

اکبرپور با گل به اصفهان می‌رود

غرق شدگی مردی جوان در اصفهان

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (اول اردیبهشت 1403)

ترقه بازی!

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

مصوبه مزد 1403 مطابق ماده 41 قانون کار نیست

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم است

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

ماجرای ریز‌پرنده‌ها

اجرای برنامه‌های هفته اصفهان با رویکرد محله‌محوری/ برای «من در اصفهان 1410» انشا بنویسید

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بازگشت دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی، از امروز

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر اسباب‌بازی بچه‌ها بود/ اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول