پیام سپاهان

آخرين مطالب

شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است اجتماعی

شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس اداره روابط بین‌الملل شهرداری ایروان با اشاره به این‌که ایروان از مقاصد محبوب گردشگری ایرانیان به‌ویژه در ایام نوروز است، گفت: شهرداری این شهر از هرگونه همکاری که منجر به تحرک در حوزه گردشگری دو شهر شود، استقبال می‌کند و مایل به همکاری با شهرداری اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، داویت گورگیان در بازدید هیئت ایروان ارمنستان «شهر خواهرخوانده اصفهان» و رایزن فرهنگی سفارت فیلیپین در تهران از اصفهان اظهار کرد:
ضمن تشکر از معاون فرهنگی شهردار اصفهان به‌خاطر دعوت، استقبال گرم و مهمان‌نوازی از هیئت ایروان ارمنستان اظهار کرد: دو کشور ایران و ارمنستان دارای روابط عمیقِ تاریخی و پیوندهای دینی محکمی بوده که از قدیم بین ایرانیان و ارامنه وجود داشته است، همچنین روابط خوب فرهنگی بین ایران و ارمنستان سابقه‌ای بسیار طولانی دارد.
وی با اشاره به سفر پیشین خود به اصفهان در سال 2008 میلادی افزود: اکنون شاهد تغییرات شاخص و واضحی در این کلان‌شهر هستیم که این محصول کار خوب مدیریت شهری و شهرداری اصفهان است.
رئیس اداره روابط بین‌الملل شهرداری ایروان از طرف کادر مدیریت شهری آن تصریح کرد: مایل به همکاری با شهرداری اصفهان در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستند.
گورگیان با اشاره به این‌که ارمنستان و ایروان از مقاصد محبوب گردشگری ایرانیان به‌ویژه در ایام نوروز است، گفت: نوروز امسال، شهرداری ایروان در اقدامی مبتکرانه، با پخش ویدئو کلیپی به زبان‌های فارسی، ارمنی و انگلیسی در تلویزیون‌های شهری ایروان، نوروز را به ایرانیان مقیم ارمنستان و ایرانیان سراسر جهان تبریک گفت.
وی با اشاره به تلاش‌های شهرداری ایروان برای ایجاد فضایی فرح‌بخش برای ایرانیان در ایام نوروز بیان کرد: شهرداری این شهر از هرگونه همکاری که منجر به تحرک در حوزه گردشگری دو شهر شود، استقبال می‌کند.
برای تسریع در همکاری‌ها باید تبادل تیم‌های کارشناسی در زمینه‌های هنری و ورزشی انجام شود
گورگیان با بیان اینکه اقدامات گردشگری تنها بخشی از همکاری‌های فرهنگی ممکن است، تأکید کرد: از هرگونه همکاری دوجانبه با اصفهان در حوزه فرهنگی خرسندیم و مایل هستیم برای آشناسازی نسل‌های جوان و نوجوان شهرهای ایروان و اصفهان با یکدیگر اقدام کنیم.
رئیس اداره روابط بین‌الملل شهرداری ایروان با اشاره به اینکه هنرستان‌های فروانی در این شهر تحت پوشش شهرداری است که اغلب فراگیران آن جوانان و نوجوانانی هستند که در زمینه شعر و موسیقی فعالیت می‌کنند، گفت: گروه‌های کوچکی از این افراد می‌توانند به‌طور متقابل از شهرهای یکدیگر دیدار کنند که این پیشنهاد در حوزه ورزش نیز قابل اجرا است.
گورگیان ادامه داد: در ایروان رقابت‌های ورزشی بین‌المللی برای جوانان برنامه‌ریزی شده است، همچنین محصولات هنری را می‌توان در مراکز هنری به نسل جوان و نوجوان ارائه کرد.
وی ادامه داد: برای تسریع در همکاری‌ها باید تبادل تیم‌های کارشناسی در زمینه‌های هنری و ورزشی انجام شود و اعلام آمادگی کرد که طی دو ماه آینده از تیم کارشناسی اصفهان در ایروان برای آغاز همکاری‌ها دعوت به عمل آورد تا بتوان بخشی از برنامه‌های مشترک پیشنهادی را در سال جاری به مرحله اجرا رساند.
رئیس اداره روابط بین‌الملل ایروان با استقبال از پیشنهادهای مطرح‌شده، برای هماهنگی با وزارت گردشگری اصفهان در راستای تهیه و پخش ویدئو کلیپ معرفی شهر اصفهان اعلام آمادگی کرد و گفت: یکی از موانع تبادل گردشگری بین ایروان و اصفهان نبود خط پروازی مستقیم بین دو شهر است و شهرداری‌ها می‌توانند با وجود نداشتن اختیار در این زمینه، در راستای مذاکره با مقامات ذی‌ربط اقدام کنند.

پیام سپاهان

همه اقوام و ادیان در کشور ایران محترم هستند کمال حیدری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان نیز در این دیدار پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان و آرزوی داشتن اوقاتی خوش در شهر اصفهان اظهار کرد: بنا به آموزه‌های دینی ما، همه اقوام و ادیان در کشور ایران محترم هستند و آزادانه به مناسک دینی خود می‌پردازند؛ شهید سردار سلیمانی نیز از همه اقوام، صرف‌نظر از دین آن‌ها، دفاع می‌کرد.
تلفیق معماری اسلامی و مسیحی در کلیساهای اصفهان جذاب است کاتلین سالونگا، رایزن فرهنگی سفارت فیلیپین در تهران ضمن تشکر از میزبانی شهرداری اصفهان پیشنهاد خواهرخواندگی این کلان‌شهر با یکی از شهرهای فیلیپین را مطرح و اظهار کرد: جذابیت آثار تاریخی اصفهان. بی‌نظیر است.
وی با اشاره به موضوع هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان در اصفهان، پیوند بین مسیحیت کاتولیک و ارتدکس در اصفهان را با وجود تفاوت‌های بین آن‌ها جالب‌توجه دانست و گفت: تلفیق معماری اسلامی و مسیحی در کلیساهای اصفهان از دید او بسیار جذاب است.

پیام سپاهان

علیرضا مساح، رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح‌شده، به‌ویژه اینکه این موارد در زمینه نوروز قابل‌اجرا است، اظهار کرد: در اصفهان نیز مراکز تخصصی هنری و ورزشی برای نوجوانان و جوانان وجود دارد که می‌توان این همکاری‌ها را از این طریق پیگیری کرد.
لزوم برگزاری رویدادهای بین‌المللی در شهرهای اصفهان و ایروان سیدامین مرتضوی، رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این دیدار همکاری بین کودکان و نوجوانان دو شهر را ممکن دانست و با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی نقاشی کودک و نوجوان (پوپک) در اصفهان، اظهار کرد: 28 کشور جهان در این جشنواره شرکت داشتند که در این بین، ارمنستان رتبه سوم را در تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره داشته است.
رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به نقش کلیدی سفارت‌ها در تسهیل چنین همکاری‌هایی، برگزاری رویدادهای بین‌المللی در هر دو شهر را اقدامی مهم دانست و تاکید کرد: لازم است در راستای اطلاع‌رسانی بهتر درباره این رویدادها گام‌های جدی‌تری برداشته شود.
مرتضوی ادامه داد: در راستای معرفی دو شهر به یکدیگر، می‌توان ویدئوکلیپ‌هایی به دو زبان تهیه کرد تا از طریق شبکه‌های اجتماعی در دسترس شهروندان قرار گیرد، همچنین در چهارچوب قرارداد خواهرخواندگی دو شهر نیز می‌توان نام‌گذاری یک خیابان یا بوستان به نام شهر مقابل و برگزاری هفته‌های فرهنگی در هر دو شهر را در دستور کار قرار داد.
به گزارش ایمنا، در بازدید هیئت ایروان ارمنستان، شهر خواهرخوانده اصفهان و رایزن فرهنگی سفارت فیلیپین در تهران از اصفهان و دیدار با معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری اصفهان، آقایان مرتضوی، رئیس اداره بین‌الملل، مساح، رئیس اداره گردشگری و بکتاشیان، مدیر فرهنگی سازمان گردشگری شهرداری اصفهان نیز حضور داشتند. کد خبر 750034

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/846471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امروز در مقابل نظام سلطه به برکت خون شهدا حاصل شده است/ پارک موزه دفاع مقدس ساری می‌تواند یکی از مراکز گردشگردی برای مردم با هر سلیقه‌ای باشد

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره ادعای مربوط به توماج صالحی

تکذیب جوسازی «توماج صالحی»

توضیح اداره زندان‌های اصفهان درباره وضعیت توماج صالحی

نابغه‌ ایرانی که نامش در کنار نام نیوتن و پاسکال ثبت شده است

اندروید 15 سیستم ویبره گوشی‌ها را هوشمند می‌کند

روزنامه آمریکایی: پیشروی‌های روسیه کاخ سفید را نگران کرده است

ترکیب سپاهان مقابل ملوان اعلام شد

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی»

توضیحات اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

توضیحات اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره یک ادعا

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره یک ادعا

نیاز اصلی فعالیت‌های فرهنگی اردستان تکمیل مصلاست

ساعت بازدید نمایشگاه کتاب در پایان هفته تمدید شد

سفر دوم رئیس جمهور به مازندران پربار خواهد بود

مادر شهیدان والامقام «دهشت حائری» به فرزندان شهیدش پیوست

دختران شهدای گیلان تجلیل شدند

هوای اصفهان کلانشهر اصفهان سالم است

اطلاعیه مهم درباره زندانی پرحاشیه امنیتی ، توماج صالحی

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره اخبار کذب زندانی پرحاشیه امنیتی «توماج صالحی»

اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی

تکذیب اخبار مرتبط با توماج صالحی درباره عدم دسترسی به تلفن و ملاقات

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

گرانی مسکن و رنج‌های روزمره شهروندان

مادر دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس ‌دهشت «حائری» به فرزندان شهیدش پیوست

از متن تا حاشیه های نمایشگاه کتاب تهران

گوگل نسخه مخصوص مدارس هوش مصنوعی Gemini را راه‌اندازی می‌کند

مشکلات صنف طلا با همراهی دولت رفع شد

ابلاغ پیام تبریک رحیم سرهنگی به روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در 27 اردیبهشت/ حضور جداگانه دو معاون این سازمان برای قدردانی از تلاش کارکنان این روابط عمومی

برپایی نمایشگاه عکس رضوی در جزیره کیش

برگزاری امتحانات سراسری انجمن خوشنویسان کیش

هوای اصفهان سالم است/ شاخص 4 منطقه بر مدار سبز

70 هزار شغل توسط پارک‌های علم و فناوری در کشور ایجاد شد

کسب 3 عنوان برتر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در جشنواره دریچه

به بهانه 28 اردیبهشت بزرگداشت حکیم عمر خیام

ارزشمندترین گوشی 5G دنیا معرفی شد

آخرین وضعیت ترافیکی محورهای پرتردد کشور

مدیریت شهری اصفهان پیگیر نگهداری از اثر ارزشمند «ریسباف» است

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 28 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

معادلات اصولگرایان پیچیده شد

تکان شدید قیمت‌ها در بازار ارز/ قیمت دلار تا چه رقمی تغییر کرد؟

افزایش حقوق کارگران منتفی شد؟/ جدیدترین خبر درباره تغییر حقوق کارگران

فروش 350 میلیاردی نمایشگاه کتاب

تعهدات افزایش تعرفه اپراتورها چگونه بررسی می‌شود؟

از شوک تحریم تا کرونا؛ دو سناریو از تورم در ایران

مناسبت روز/ جمعه، 28 اردیبهشت‌ماه

قیمت طلا، سکه و ارز امروز 28 اردیبهشت‌ماه 1403/ قیمت سکه حساس شد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 28 اردیبهشت 1403 + جدول

تصادف در محور مهاباد به سردشت 9 مصدوم برجای گذاشت