پیام سپاهان

آخرين مطالب

هر کیلومتر آسفالت 3.5 میلیارد تومان هزینه دارد اجتماعی

هر کیلومتر آسفالت 3.5 میلیارد تومان هزینه دارد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد دادخواه ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: فشار روحی روانی که در مشاهده آمار تصادفات با آن مواجه هستیم باعث شده است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان در موضوعاتی که با آن مرتبط نیست از جمله اهدا کلاه ایمنی به سرنشینان موتور سیکلت تا نصب شبرنگ روی کامیون‌ها تا مبحث آموزش ورود پیدا کرده است.
وی افزود: حدود 30 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که این آمار بسیار تکان دهنده است یعنی یک سوم جمعیت کشور خودرو وجود دارد هر خانواده سه نفره یک خودرو دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی مانند ریل کم داریم، اگر در کشورهای پیشرفته آمار فوت پایین است به این دلیل است که وسایل نقلیه عمومی به علت هزینه بالای سوخت و حمل نقل عمومی گسترده منتخب اول مردم است.
وی بیان داشت: اصفهان یک میلیون و 250 هزار خودرو در جاده‌های که دارای تردد شمار است، تردد دارد، به همین جهت باید میزان تصادفات با شاخص های دیگری هم ارزیابی شود، رشد نسبت به تعداد جمعیت، تردد، خودرو هم باید در آماردهی لحاظ شود.
دادخواه ادامه داد: آمار برای ما درجه اهمیت کمتری دارد، باید بدانیم چه کارهایی انجام داده‌ایم چه میزان اثرگذار بوده است و چه کارهایی باید در دستور کار قرار دهیم.
وی تأکید کرد: سرنشین عقب باید کمربند ایمنی ببندد، سرنشین جلو نباید در هنگام رانندگی بخوابد، پدر خانواده حق ندارد با هر سرعتی که می‌خواهد حرکت کند، آنقدر باید آموزش ها گسترده باشد که سرنشین خودرو در صورت افزایش سرعت خودرو را متوقف کند و پیاده شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در خصوص وضعیت آسفالت جاده ها وضعیت نزدیک به بحران داشتیم.
1310 کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم
وی تصریح کرد: 1310 کیلومتر روکش آسفالت در دوساله گذشته اجرا کردیم، اضافه تناژ صنایع و معادن از مهمترین عوامل خرابی آسفالت جاده ها است به همین جهت نصب باسکول در خروجی معادن از اقداماتی است که برای جلوگیری از این اضافه تناژ انجام شده است.
دادخواه گفت: در فرایند ارتقا راهها در سال گذشته 2,500 میلیارد تومان قرار داد در این زمینه منعقد شده است، هر کیلومتر آسفالت راه 3و نیم میلیارد تومان هزینه دارد.
وی اظهار کرد: کارگاههای لکه گیری در مسیرهایی مثل اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد، اصفهان دلیجان فعال شده است و محورهای دیگر در دست اقدام است.
متوسط سرعت وسایل نقلیه روبه افزایش است
معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در نشست خبری ظهر روز دوشنبه اظهار کرد: متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در اصفهان در حال افزایش است، به طوری که سرعت وسایل نقلیه پنج کیلومتر بر ساعت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، و در ایام نوروز تا 10 کیلومتر بر ساعت افزایش داشته است متوسط سرعت در ایام نوروز 95 کیلومتر بوده و منجر به تصادفات در ایام نوروز شده است.
وی با بیان اینکه رانندگان باید از سرعت مجاز در نظر گرفته شده برای راهها تبعیت کنند، افزود: با توجه به افزایش میانگین سرعت در سال قبل پیش بینی می‌شود، اگر میانگین سرعت افزایش پیدا کند در سال آینده شاهد 25 درصد افزایش حوادث باشیم و این روال ادامه باید.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: رانندگان باید با توجه به وسیله نقلیه خود داروهایی که مصرف می‌کنند شرایط جسمانی و همچنین راهی که برای حرکت انتخاب کردند سرعت مطمئنه را رعایت کند.
وی در بیان اهمیت آشنایی مردم با تبعات سرعت گفت: کلاه ایمنی و کمربند ایمنی یار نقش بازدارنده‌ای در تصادفات جاده‌ای دارد، در جاده‌های برون شهری حدود 100 راکب موتور سیکلت در سوانح رانندگی کشته می‌شوند. تعداد موتور سیکلت‌هایی که در جاده‌های برون شهری در سال تصادف می‌کنند حدود 1000 موتورسیکلت است.
ذهبیون بیان داشت: نقاط تصادف موتور سیکلت‌ها در جاده‌های برون شهری را شناسایی کردیم و طرح «چهره به چهره» را اجرا می‌کنیم، موتور سیکلت های متخلف ابتدا عضو کمپین سبا (سوگند برای ایمنی)، کلاه ایمنی رایگان داده میشود و تعمیرات موتور سیکلت این صورت که به موتورهای که چراغ شکسته داشته باشند تعمیر می‌کنیم، کلاه ایمنی رایگان داده می‌شود.
80 درصد تصادفات موتورسیکلت ها در شهرستان اصفهان، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر رخ می دهد
وی ادامه داد: حوزه روستاهای شرق اصفهان (شهرستان اصفهان)، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر تا 80 درصد تصادفات موتور سیکلت را به خود اختصاص داده اند.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به اهمیت جرایم رانندگی به عنوان عامل بازدارنده تصادفات جاده ای گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته نسبت هزینه جریمه به درآمد خانواده است که معمولاً تا 50 درصد درآمد خانواده را تشکیل می‌شود، به عنوان مثال اگر شخصی در این کشورها مرتکب تخلفات بشود تا 50 درصد از درآمد خانوار را باید صرف پرداخت جرایم کند که این عدد نقش و تأثیر بسزایی در معیشت خانواده دارد، هزینه جرایم رانندگی اهمیت بسیاری در بازدارندگی تخلفات رانندگی دارد.
وی با بیان اینکه استاندار جهانی به ازای هر 100 هزار نفر 10 فوتی و در ایران این میزان 20 نفر است، گفت: تنها 5 درصد از سایل نقلیه از کمربند سرنشین عقب استفاده می‌کنند در صورتی که کمربند سرنشین عقب بسیار اهمیت دارد ضربه ای که در تصادفات، سرنشین عقب می‌تواند به سرنشین جلو تحمیل کند حدود سه تن است اما موضوع رعایت کمربند ایمنی سرنشینان عقب مغفول مانده است.
کد خبر 6092352

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/845605/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افتتاح فاز توسعه یک گروه صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان

حفظ و احیای بافت تاریخی، گامی در مسیر توسعه پایدار شهرها

تکمیل احداث مخزن 250 مترمکعبی روستای کلهرود شاهین شهر

نمایشگاه چوب ترکیبی از زیبایی و صنعت

افزایش 30 درصدی ریل در تنها مجتمع تولیدکننده ریل در غرب آسیا

خط انتقال آب چاه شهرک امیرکبیر شهرضا به بهره برداری رسید

استفاده از دستگاه ریشه بر توربینی در شبکه فاضلاب استان اصفهان

انتخاب «سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان» به عنوان سازمان بار شاخص کشور در سال 1402

افتتاح خط تولید کمپرسورهای فرآیندی گاز در شهرک صنعتی بهارستان

اندروید 14 برای تلویزیون با قابلیت تصویر در تصویر معرفی شد

لحظات عملیات رهایی گروگان 72 ساله در اصفهان

سامانه «جان» رونمایی می‌شود / وظیفه وزارت علوم بازاریابی برای فن‌آفرینان است

شبیه‌ساز بازی RetroArch برای iOS منتشر شد

10 پرسش ساده درباره پرونده‌ای پیچیده

نمایشنامه‌ای که اردوغان تغییر داد

نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان کشور

اجرای همزمان چهار بخش از زیرمجموعه‌ی طرح جی نف

سپاهان با غلبه بر ملوان، به قهرمانی جام حذفی امیدوار ماند

نماینده حماس در ایران: اگر صبر و ایمان و مقاومت باشد، امداد‌های غیبی هم خواهد آمد / هفتم اکتبر یک مرحله از طوفان الاقصی است؛ بیست و هفتم اکتبر و وعده صادق نیز دو مرحله بعدی آن است / مردم اسرائیل حامی جنایت [علیه فلسطینیان]هستند؛ آنها علی‌رغم نفرت از نتانی

ویدئو | نجات پیرزن 73 ساله از دست یک گروگانگیر در اصفهان

اجرای همزمان چهار بخش از زیرمجموعه‌ی طرح جی نف در گیلان

تارتار: دروازه‌بان ما می‌توانست روی گل سپاهان بهتر عمل کند

«رشدآوند» بستری برای اتصال مردم و نهادها بود

مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه اصفهان افتتاح شد

پیروزی سپاهان مقابل ملوان

مورایس: لیاقت پیروزی مقابل ملوان را داشتیم

برگزاری بزرگداشت استاد همایی در منطقه 10 اصفهان

داستانک/ عظمت در چگونگی دیدن است

تبلیغ جدید سامسونگ باعث خشم اپل بازها می‌شود

دعانویس نه! پیدا کردن نیمه گمشده خود را به هوش مصنوعی بسپارید

هراس فرماندهان اسرائیلی از «جنگ ابدی» در غزه

پیام ویدئویی حزب الله لبنان: دژهای خیبر فروخواهند ریخت

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز / جدیدترین آمار پرداخت وام

سنگ‌تمام هواداران سپاهان در بازی مقابل ملوان +فیلم

فیلم| آب‌گرفتگی مسجد امام خمینی اسفراین پس از سیل

صعود سخت زردپوشان به نیمه‌نهایی؛ انتقام سپاهان کامل شد

فرمانده کل سپاه: عملیات وعده صادق باعث افتخار ایران در جهان شد

چون زلف توام جانا در عین پریشانی

اظهارات سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح صیانت

اولین تریلر گیم‌ پلی بازی The Casting of Frank Stone منتشر شد

سپاهان 1 ملوان 0؛ پیش به سوی لیگ الیت آسیا

بارش رگباری در چند شهر استان اصفهان

اتحاد و انسجام اقوام و مذاهب، عامل اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی است

مراسم چهلمین روز شهادت سردار زاهدی در اصفهان

اقتصاد آینده مبتنی بر حرکت‌هایی همراه با دانش ودانایی است

صعود تیم مهاباد به مرحله سوم مسابقات بسکتبال کشور

فرمانده کل سپاه پاسداران: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

عملیات وعده صادق باعث افتخار ایران در جهان شد

برتری یک نیمه‌ای سپاهان مقابل ملوان

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در مهاباد