پیام سپاهان

آخرين مطالب

یک نمایش مسخره اجتماعی

یک نمایش مسخره
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - «یک نمایش مسخره» شاید بهترین توصیفی باشد که بتوان از ماجرای روز گذشته عملیات ریزپرنده‌ها در اصفهان کرد، مضمونی که وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در توئیت یک کلمه‌ای خود به کار برد و به عبری نوشت: «דרדל׳ה» یعنی «مسخره است».
به گزارش خبرگزاری ایمنا، یک نمایش «مسخره» شاید بهترین توصیفی باشد که بتوان از ماجرای روز گذشته عملیات ریز پرنده‌ها در اصفهان کرد، مضمونی که «بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در توئیت یک کلمه‌ای خود به کار برد و به عبری نوشت: «דרדל׳ה» یعنی «مسخره است».
ماجرا از این قرار بود که بامداد جمعه، سی و یکم فروردین، حوالی ساعت 4 صبح صدای انفجاری در منطقه شرق اصفهان شنیده شد و پس از آن موجی از شایعات در فضای مجازی به راه افتاد، تا جایی که یک خبرنگار اسرائیلی در توییتی مدعی شد نیروی هوایی اسرائیل به 7 شهر ایران حمله کرده است! البته این توئیت اندکی بعد توسط او حذف شد. رسانه اسرائیلی جروزالم پست نیز در همان لحظات ابتدایی، تصویری از بمباران غزه در سال 2022 را به عنوان حمله اسرائیل به ایران جا زد که این اقدام غیرحرفه‌ای با تمسخر کاربران فضای مجازی همراه شد. المیادین در این باره نوشت: به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه‌ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.
حمله؟ چه حمله‌ای؟! با طلوع خورشید، آهسته آهسته پرده از حقایق بیشتری برداشته شد و مشخص شد حمله‌ای که در جو رسانه‌ای ایجاد شده توسط صهیونیست‌ها از آن صحبت می‌شد، چیزی جز عملیات شکست خورده چند ریز پرنده در مواجهه با پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان نبوده است، اتفاقی که حتی به سختی می‌توان نام عملیات را برای آن به کار برد تا چه رسد به «حمله»! موضوعی که یکی از اعضای تیم وزارت امور خارجه کشورمان در نیویورک نیز در پاسخ به خبرنگاری که از امیرعبداللهیان پرسید: «درباره حمله شب گذشته نظری ندارید؟» به آن اشاره کرد و در پاسخ گفت: «چه حمله‌ای؟!»
از همان ابتدایی وقوع حادثه انتشار تصاویر برخط از وضعیت عادی و آرام در سطح شهر اصفهان و حضور مردم در اطراف زاینده رود که به فعالیت‌های روزمره خود مشغول بودند نیز موید همین امر بود که این ماجرا کوچک‌ترین اخلالی در روند زندگی مردم ایجاد نکرد و و برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح جمعه دچار تأخیر یا تعلیق شده بودند، سریعاً به حالت سابق بازگشت.
ایران برای هر مهاجمی ناامن است ریشه ماجرای روز گذشته را باید در اقدام چند روز قبل سپاه پاسداران در عملیات موفقیت‌آمیز و گسترده «وعده صادق» جستجو کرد، عملیاتی که در طی آن بیش از 300 پهپاد و موشک راهی اراضی اشغالی شدند تا یک پیام مهم را مخابره کنند: «معادلات منطقه تغییر کرده است.»
با توجه به این مسئله باید گفت اگرچه مقامات مسئول در نیروهای مسلح درباره ماهیت اشیای مشکوک یا ریز پرنده روز گذشته به تصریح اعلام کردند که شنیده شدن صدای نسبتاً شدید در شرق اصفهان ناشی از انفجار نبود، بلکه شلیک سامانه‌های قدرتمند پدافند هوایی به شیء مشکوکی بود که هیچ گونه خسارت یا حادثه‌ای را در پی نداشت، اما پیام روشنی که دشمن باید دریافته باشد، این است که راهبرد جمهوری اسلامی ایران اکنون و بعد از عملیات وعده صادق، از حالت تدافعی به «تهاجمی – دفاعی» تغییر کرده و همانطور فرماندهان ارشد دفاعی و مقامات مسئول تأکید کرده‌اند، دوران بزن در رو سپری شده و جمهوری اسلامی ایران با کنار گذاشتن «صبر استراتژیک» از این پس به هر اقدام نظامی دشمن، پاسخ قاطع و چند برابری در منشأ تهاجم خواهد داد. از این رو، پاسخ پدافند هوایی کشور، ضمن مخابره آرامش و اطمینان به افکار عمومی داخل تأکیدی بر این آمادگی دفاعی بود که سرزمین ایران برای هر مهاجمی ناامن است.
خسارتی به تأسیسات نظامی و هسته‌ای وارد نشده است امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز درباره صدای انفجار در اصفهان به دفاع‌پرس، گفت: انفجار صبح دیروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است. او اضافه کرد: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع هستند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
صبح روز گذشته برخی منابع محلی نیز از شنیده شدن صدایی شبیه صدای انفجار در غرب شهر تبریز خبر دادند. بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه انفجاری در تبریز رخ نداده و پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شیء مشکوک اقدام به شلیک کرده است.
همچنین به گزارش شبکه خبری العهد عراق یک موشک که متعلق به رژیم صهیونیستی بود در استان واسط عراق سرنگون شده است. این موشک در منطقه العزیزه این استان عراق سقوط کرد.
در همین حال در پی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در بیانیه‌ای تأیید کرد هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. در این بیانیه آمده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند هیچ خسارتی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. مدیر کل، رافائل گروسی همچنان خواستار خویشتنداری حداکثری همه است و تأکید می‌کند تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید در درگیری‌های نظامی هدف قرار گیرند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را از نزدیک رصد می‌کند.»
وب‌گاه شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی نوشت شواهدی از وجود خسارت گسترده در یک پایگاه هوایی در اصفهان که ادعا می‌شود اسرائیل به آن حمله کرده وجود ندارد.
واکنش‌ها به خبر حمله اسرائیل چه بود؟ تا این لحظه مقامات رسمی رژیم صهیونیستی درباره گزارشات مربوط به حوادث دیروز در ایران، سوریه و عراق سکوت کرده‌اند. از سوی دیگر کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد وزارت خارجه این رژیم از سفارتخانه‌هایش در جهان خواست از هرگونه اظهارنظر درباره گزارشات مربوط به این رویداد خودداری کنند.
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم روز جمعه در واکنش به حادثه اصفهان از پاسخ به اینکه آیا تل‌آویو درباره آن با واشنگتن هماهنگ کرده است، خودداری کرد، اما گفت واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است.
وی گفت: من نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم، جز اینکه بگویم ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی درگیر نشده است. آنچه ما روی آن متمرکز شده‌ایم، آنچه G7 روی آن متمرکز شده است… این است که کار ما برای کاهش تنش‌هاست.

پیام سپاهان

لاپید، رهبر اپوزیسیون پارلمان اسرائیل، در واکنشی تند به توئیت بن گویر گفت: هرکس به جز نتانیاهو نخست‌وزیر می‌بود، امروز صبح او را از کابینه بیرون می‌کرد. حتی وزرایی که در کنارش نشسته و مثل گوسفند سکوت می‌کنند هم در برابر اقدامات او مسئول‌اند. آنها بخشی از شکست نابخشودنیِ امنیت و ارزش اسرائیل هستند.
اسرائیل و گرفتاری در یک تله استراتژیک روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی به نقل از برخی مقامات اسرائیلی درباره اتفاقات بامداد جمعه در اصفهان نوشت که اسرائیل یک عملیات محدود علیه ایران انجام داده و قصدش آن بوده که به تهران اعلام کند توانایی حمله از داخل را دارد! البته این فرد اشاره‌ای نکرده است که این عملیات چگونه انجام شده و شکست آن را هم گردن نگرفته است. همین روزنامه به نقل از یک مقام ایتالیایی اعلام کرد که اسرائیل از این عملیات محدود به واشنگتن خبر داده بود.
نکته مهم آن است که آمریکا از ابتدا به اسرائیل درباره حمله به ایران هشدار داده بود. بایدن و بلینکن بارها به نتانیاهو و مقامات اسرائیلی گفتند آمریکا در عملیات تهاجمی علیه تهران شرکت نخواهد کرد. به همین دلیل، عملیات ناموفق اسرائیل در ایران نشان‌دهنده آن است که تل‌آویو بدون کمک آمریکا نمی‌تواند عملیات نظامی علیه ایران انجام دهد و همین هشدارهای آمریکا مبنی بر اینکه قصد جنگ با ایران را ندارد، اهمیت بازدارندگی تهران را نشان می‌دهد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند حمله موشکی ایران به اسرائیل تمام معادلات این رژیم را به هم ریخت و بایدن هم نسبت به حمله شدید اسرائیل در پاسخ به حمله موشکی ایران به تل‌آویو هشدار داد که این نگرانی وجود دارد تل‌آویو به تنهایی و بدون همراهی آمریکا قطعاً از تهران شکست خواهد خورد.

پیام سپاهان

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز در تیتر اول خود نوشت: حمله خاموش اسرائیل به اصفهان نشان داد که نتانیاهو هیچ راهبردی در قبال ایران و غزه ندارد.
این روزنامه در ادامه نوشت: اولین حمله در نوع خود در ایران ممکن است نشان‌دهنده میزانی از ناامیدی از تله استراتژیک منطقه‌ای است که اسرائیل در آن قرار گرفته است.
درواقع تله استراتژیکی که هاآرتص به آن اشاره می‌کند به دلیل اشتباه غیرقابل جبران نتانیاهو در حمله به سفارت ایران در دمشق است، زیرا این حمله نه تنها محکومیت بیشتر این رژیم در سطح بین‌المللی را به دنبال داشت بلکه موجب شد تا ایران با برنامه‌ریزی عملیات وعده صادق، که پاسخی مشروع به حمله‌ی اسرائیل محسوب می‌شد، بازدارندگی خود را در در منطقه تا حد بسیار زیادی افزایش بدهد، تا جایی که به اذعان کارشناسان امنیت بین‌الملل، حمله یک قدرت غیر اتمی به یک رژیم اتمی نشان می‌دهد سطح جدیدی از بازدارندگی در منطقه غرب آسیا ایجاد شده است.
با توجه به آنچه گفته شد، همچنان باید منتظر بمانیم تا ابعاد بیشتری از وقایع روز گذشته در اصفهان آشکار شود، زیرا در صورتی که خبر حرکت موشک‌ها و درگیری پدافند با آنها تأیید نشود و ماجرا مربوط به دیروز و درباره ایران نباشد، این یک اقدام خرابکاری بوده است که پیش از این نیز در اصفهان و کرج شاهد آن بوده‌ایم؛ یک عملیات نفوذ که سامانه‌های پدافندی به دقت با آن مقابله کرده‌اند اما در صورتی که مقامات ایرانی رهگیری موشک‌ها را تأیید کنند، رژیم صهیونیستی باید منتظر اقدام بعدی ایران باشد، چرا که مقامات نظامی ایران صراحتاً اعلام کرده‌اند هرگونه اقدام را به طور قاطع و با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد و رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ دوباره ایران بر علیه مواضع نظامی و امنیتی خود باشد، چراکه حالا زمین بازی تغییر کرده است.
کد خبر 746081

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/843018/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری

(ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم

برگزاری آیین ملی گل‌غلتان بیستم اردیبهشت‎ ماه در کاشان

واژگونی تیبا در محور مورچه خورت با 5 فوتی و مصدوم

داستانک‌هایی برای فلسفه‌ورزی کودکانه

گروهی از هنرمندان آمریکایی از هوش مصنوعی گوگل به دلیل نقض کپی‌رایت شکایت کردند

قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازار‌ها تعطیل شد؟

اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است

تصادف زنجیره ای در آزاد راه شیراز _ اصفهان

اپل واچ مجوز پزشکی مهمی را از سازمان غذا و دارو آمریکا دریافت کرد

گزارش مالی اپل از کاهش 10 درصدی فروش آیفون و برنامه 110 میلیارد دلاری برای بازخرید سهام خبر می‌دهد

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

با پیروزی انقلاب اسلامی مولفه‌های بومی وارد اقتصاد شد

عناصر خلاق در اقتصاد کشور باید شناسایی شوند

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر

در گذشت پیرترین معلم ایران در سن 107 سالگی

آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان

مهلت 2 هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد

رکوردشکنی دوباره ترانه احمدی در فری‌استایل

افزایش 2 برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها

افزایش 2 برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه

وزش تندبادهای موقتی در اردبیل پیش بینی می شود

انتشار چند داستان ایرانی

حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی

وقتی اسرائیل، غرب را از دست می‌دهد

قیمت طلا تکان خورد/ قیمت جدید طلا 14 اردیبهشت 1403

قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟

توقیف 3 میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان

پیش بینی 221 شعبه اخذ رأی ‌در سمیرم و لنجان

برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد

‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران

تصادف مینی‌بوس و لیفان در اتوبان آزادگان 15 مصدوم داشت

دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد

آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست

مراقب این پیامک در ایام تعطیلات باشید!

توقیف کامیون حامل 267 کیلو شیشه در تهران

ماجرای نجات 29 دریانورد در آب‌ های هرمزگان

جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد

هوای اصفهان سالم است

کاهش 24 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

مصدومیت 15 نفر در تصادف لیفان و مینی‌بوس در شاهین شهر

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت/ عکس

کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد

شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد

بتمن برمی‌گردد؛ اما در قالب یک بازی واقعیت مجازی

خبر خوش سازمان هواشناسی برای مردم تهران