پیام سپاهان

آخرين مطالب

تایید صلاحیت 743 داوطلب نمایندگی مجلس در استان اصفهان / در اصفهان انتخابات الکترونیک نداریم سیاسی

تایید صلاحیت 743 داوطلب نمایندگی مجلس در استان اصفهان / در اصفهان انتخابات الکترونیک نداریم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان به اشاره به افزایش تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در این دوره، گفت: تعداد ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان هزار و 768 نفر بود که از این تعداد صلاحیت 743 نفر تایید شد.
محمدرضا جان‌نثاری، امروز دوشنبه، 23 بهمن‌ماه در نشست خبری که در محل استانداری اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه افزایش تعداد داوطلبان بیانگر امید داشتن مردم به نظام و آینده کشور است، اظهار کرد: فرایند انتخابات در قانون اساسی و قانون انتخابات پیش بینی شده است.
نقطه شروع فرآیند انتخابات از تعیین روز انتخابات آغاز می‌شود و مطابق آن تقویم، زمان بندی اجرایی انتخابات تعیین می‌شود.
وی با بیان اینکه انتخابات توسط وزارت کشور و در چارچوب ساختار منسجم انجام می‌شود، افزود: امسال سه هزار و 161 شعب اخذ رأی برای استان اصفهان پیش‌بینی شده که از این تعداد دو هزار و 768 شعبه ثابت و 393 شعبه سیار است.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: امسال اصلاحاتی در قانون انتخابات داشتیم؛ یکی بحث پیش ثبت‌نام بود و دیگری بحث استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات داوطلبان آن به شرط رعایت عدالت بین داوطلبان نمایندگی. 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص تعداد افرادی که هر نامزد می‌تواند برای حضور در شعب انتخابیه معرفی کند، اظهار کرد: هر داوطلب نمایندگی می‌تواند به‌طور انفرادی یا مشترک با دیگر نامزدها در شهرستان‌ها، یک نفر به ازای هر شعبه اخذ رای به‌عنوان نماینده کاندیدا به فرمانداری معرفی کند، اما در شهرستان اصفهان هر داوطلب به ازای هر 5 شعبه، یک نفر می‌تواند به‌عنوان نماینده برای حضور در شعبه به فرمانداری معرفی کند. فرد معرفی شده قبل از پلمپ صندوق‌های اخذ رای تا پایان شمارش آرای صندوق‌های شعبه می‌تواند در شعبه حضور داشته باشد و بر روند رای‌گیری نظارت کند.
جان‌نثاری در خصوص حضور 2 عضو هیئت اجرایی انتخابات که در برخی از جلسات انتخاباتی شرکت می‌کردند، گفت: تذکرات قانونی داده شد و به این افراد گفته شد یا باید در هیات اجرایی عضویت داشته باشند یا در جلسات انتخابات که در نهایت مشکل برطرف شد.
وی در خصوص داوطلب تأیید صلاحیت شده شهر اصفهان بیان کرد: 296 نفر از داوطلبان از حوزه اصفهان و چهار شهرستان شرق اصفهان هستند. 3هزار و 161 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده است. همچنین 63هزار نفر به‌طور مستقیم در شعب اخذ رای فرآیند رای گیری را انجام خواهند داد.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: برای استان اصفهان طبق نظر شورای نگهبان و شورای نظارت، انتخابات الکترونیک را نخواهیم داشت.
جان‌نثاری با اشاره به اینکه انتخابات مسیحیان ارمنی جنوب در اصفهان و سه شهر استان و شیراز با هم انجام می‌شود، افزود: کلیمیان و زرتشتیان نیز با محوریت تهران انتخابات آن‌ها برگزار می‌شود.
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان نیز گفت: میزان ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان اصفهان هزار و 768 نفر بود که در مقایسه با دوره قبلی انتخابات مجلس که تعداد هزار و 242 نفر بودند، 42درصد رشد داشته است.
مهدی سلیمانی افزود: تاکنون صلاحیت 743نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده است. همچنین 7نفر از داوطلبان همچنان به نتیجه بررسی صلاحیت خود معترض هستند که وضعیت صلاحیت آنان در مرحله بازنگری شورای نگهبان است و به‌زودی نتیجه بررسی صلاحیت آنها اعلام می‌شود. 
وی ادامه داد: اسامی نهایی داطلبان مورد تایید مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اول اسفندماه سال جاری از طریق فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود.
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه از نوزدهم فروردین ماه و قبل از اعلام رسمی وزارت کشور، برنامه ریزی‌هایی برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان و در قالب کمیته هماهنگی و آمادگی انتخابات آغاز شد، افزود: وزیر کشور در تاریخ بیستم اردیبهشت به طور رسمی تشکیل ستاد انتخابات را به استانداری‌ها ابلاغ کرد که پس از دستور وزیر، ستاد انتخابات استان از تاریخ بیست‌ویکم اردیبهشت، به ریاست معاون سیاسی، امنیتی استاندار تشکیل شد.
وی با بیان اینکه ریاست ستاد انتخابات بر اساس قانون به عهده استاندار است که وی این مسئولیت را به معاون سیاسی استاندار تفویض اختیار نموده است، تصریح کرد: تاکنون 35 جلسه ستاد انتخابات به‌صورت هفتگی در روزهای یکشنبه برگزار شده و هماهنگی‌ها و اقدامات لازم بر اساس تقویم اجرایی در ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها انجام شده است. 
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان به تعداد حوزه‌های انتخابیه در استان اشاره کرد وافزود: 16 حوزه انتخابیه در استان و در 15 حوزه جغرافیایی داریم؛ تنها حوزه انتخابیه اصفهان پنج نماینده دارد و شانزدهمین حوزه انتخابیه اصفهان که در مرکز فرمانداری اصفهان است، مربوط به حوزه مسیحیان ارامنه جنوب ایران است که یک حوزه فرعی هم در شیراز دارند.
سلیمانی به تغییرات صورت گرفته این دوره انتخابات در مقایسه با دوره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره جدید استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات به شرط برقراری عدالت بین داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مجاز است. همچنین به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده است مکان‌های روباز و سالن‌های اجتماعات به‌صورت مساوی در اختیار داوطلبان انتخابات مجلس قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت رسمی تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم اسفند آغاز خواهد شد، افزود: در هر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات می‌توانند یک ستاد اصلی و علاوه برآن در هر شهر، روستا یا منطقه شهرداری یک ستاد فرعی برای آقایان و یک ستاد فرعی برای بانوان تشکیل دهند، داوطلبان باید آدرس و موقعیت این مکان‌ها را حتماً به فرمانداری اعلام کنند. همچنین هر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند یک ستاد مجازی و تارنمای اینترنتی داشته باشد تا از طریق شبکه‌های اجتماعی به معرفی برنامه‌های خود بپردازد.
وی از اجرای قانون شفافیت تامین مالی و هزینه‌های نامزدهای انتخابات خبر داد و گفت: هزینه‌های تبلیغاتی برای انتخابات مجلس با توجه به جمعیت و گستردگی جغرافیایی حوزه‌های انتخابیه، محدودیت و یک سقف حداکثری دارد و نباید بیشتر از میزان تعیین شده باشد. همچنین حداکثر اندازه مجاز برگه‌های تبلیغاتی داوطلبان انتخابات مجلس نیز نباید از 70 در 100سانتی متر بیشتر باشد.
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان به امکاناتی که برای تبلیغات داوطلبان پیش‌بینی شده اشاره و تصریح کرد: برای تبلیغات داوطلبان مجلس، 15 کانال تلویزیونی راه‌اندازی شده است که به‌طور 24ساعته برنامه تبلیغاتی کاندیداهای متقاضی در قالب برنامه‌های 20 دقیقه‌ای که از قبل آماده شده در چند نوبت پخش می‌شود. همچنین مناظره میان نامزدهای انتخاباتی در کانال‌های تلویزیونی استان پیش‌بینی شده است که تاکنون 300 نفر برای شرکت در مناظره ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: احزاب سیاسی به‌عنوان شخصیت حقوقی می‌توانند به نامزدها کمک کنند. اما کمک بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و شرکت‌ها بر اساس قانون جدید انتخابات ممنوع است. همچنین افراد حقیقی و حقوقی نیز نمی‌توانند بیش از 20 درصد هزینه‌های نامزدی را پرداخت کنند.
سلیمانی تصریح کرد: نامزدها باید حساب غیرتجاری معرفی کنند که این شماره از آنان اخذ شده است. سامانه‌ای نیز برای نظارت بر این موضوع توسط وزارت کشور طراحی شده است که بزودی رونمایی می‌شود. همچنین داوطلبان انتخابات مجلس نمی‌توانند از افراد غیرایرانی و یا افراد دارای سابقه محکومیت به جرایم اقتصادی برای تبلیغات انتخاباتی کمک مالی دریافت کنند و هرگونه هزینه‌کردی باید به اجازه نامزد انجام شود.
وی در مورد انتخابات مجلس خبرگان نیز گفت: برای انتخابات مجلس خبرگان 37 نفر در استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند که صلاحیت 13 نفر آنان به تایید شورای نگهبان رسید که از این تعداد دو نفر داوطلبان حوزه انتخابیه خود را تغییر دادند.
سلیمانی افزود: با توجه به مبانی قانونی از ساعت ابتدایی روز چهارشنبه شروع تبلیغات نامزدهای خبرگان رهبری را داریم، 15 روز مهلت قانونی تبلیغات آن‌هاست که تا هشت صبح روز دهم اسفندماه آخرین مهلت تبلیغات آن‌ها خواهد بود.
انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/823871/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیین تجلیل از معلمان و اساتید نمونه ایثارگر کرمانشاهی

کاهش زمان بازپرداخت هزینه‌های مستقیم درمانی به کمتر از یک ماه توسط بیمه دی

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

استقبال از 2 شهید گمنام در فرودگاه کرمان

واژگونی کوئیک در جاده بهاباد-یزد 6 مصدوم برجای گذاشت

اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر

شاعرانه/ شوق پروازی نخواهد بود

شعر دلنشین دختر شیرین زیبا

دیپلمات ایتالیایی: آمریکا از فهم تحولات جهانی ناتوان شده است

توافق واشنگتن‌–‌ریاض، از ماده 4.5 تا ماده 5

نمایی از هوای بارانی و لطیف بوئین میاندشت + فیلم

تصادف 2 خودرو در آزادراه امیرکبیر با 7 فوتی و مصدوم

واژگونی کوئیک در جاده مهاباد - یزد 6 مصدوم برجای گذاشت

نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد

جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه

کیهان: پول بیت‌المال پس گرفته شد، حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!

185 هزار نفر از ایثارگران در سال گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند

عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

فهرست پرواز‌های امروز فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

تجلیل از 80 خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 13 اردیبهشت 1403 + جدول

هوش مصنوعی وارد آیفون شد؛ اما نه آن‌طور که فکرش را می‌کنید

جوان: چرا اصلاح‌طلبان «باطن» خود را گردن نمی‌گیرند؟

حراست هر دستگاه از ماموریت و وظیفه آن دستگاه نگهبانی می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در مازندران

احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان

سرمقاله تعادل/ کف و سقف بازارها غیر قابل پیش‌بینی است

سرمقاله اطلاعات/  این عاشق را به وصال معشوق برسانید!

سرمقاله آفرینش/ محرومیت غذایی برای نسل امروز و فردا

پیش‌گویی جدید رییس اتحادیه طلا: قیمت طلا احتمالا به این عدد می‌رسد

ماجرای قتل هولناک دو برادر در نمایشگاه خودرو

شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد

نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار

دو خط کتاب/ اگر معلم بودم به بچه‌ها یاد می‌دادم که عاقل باشند

سرمقاله کیهان/ کابینه تناقض‌ها و کلاهی که سرشان گذاشتند

سرمقاله وطن امروز/ دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر

سرمقاله فرهیختگان/ اصلاح‌طلبان رادیکال در چالش ملی‌گرایی

سرمقاله اعتماد/ پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

سرمقاله شرق/ عروسی خوبان

سرمقاله ایران/ خشم عمومی از وضع موجود در امریکا

سرمقاله دنیای اقتصاد/ سه ضلعی «دنیای‌اقتصاد»

One UI 6.1 یکی از محبوب‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری تاریخ سامسونگ است

سرمقاله خراسان/ «نتانیاهو» در هزارتوی بحران‌ها

سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد

رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم

نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است

اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری

جدول لیگ برتر در پایان هفته 25 +نتایج کامل

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو