پیام سپاهان

آخرين مطالب

کنگره اصفهان و توسعه ملی بهار 1400 برگزار می‌شود اجتماعی

کنگره اصفهان و توسعه ملی بهار 1400 برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - دبیرکل این کنگره روز پنجشنبه در حاشیه کمیته راهبری برگزاری آن در استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان همواره در توسعه علمی، فرهنگی، صنعتی، زیست محیطی، گردشگری و هنری و در مجموع در همه عرصه‌های توسعه نقش مهم و موثری داشته است.
سید مهدی ابطحی ادامه داد: واکاوی این مسیر و بررسی چالش‌های پیش‌رو نقش مهمی در ترسیم صحیح‌تر و بهتر حرکت و همچنین ارائه الگویی مطالب در سطح کشور خواهد داشت.
وی اضافه کرد: همچنین چنین کنگره‌هایی باعث همگرایی و هم‌افزایش ظرفیت‌های علمی و اجرایی استانی است که شاهد حضور انسان‌ها نخبه و اثرگذاری از شمال آن در کاشان تا جنوبی‌ترین نقطه و از شرق تا غرب آن هستیم.
دبیرکل کنگره اصفهان و توسعه ملی با اشاره به مصوبات دومین جلسه کمیته راهبری این کنگره، افزود: در این جلسه ساختار نهایی کنگره و مسوولیت دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین وظایف کمیته‌ها و زیر کمیته‌ها مشخص شد.
وی اظهار کرد: کمیته‌های این کنگره با مسئولیت دانشگاه‌های اصفهان، کاشان، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی کاشان، صنعتی اصفهان، هنر اصفهان، آزاد اسلامی اصفهان و اتاق بازرگانی و همچنین استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی و مردمی مانند سمن‌ها فعال خواهند بود.
ابطحی اظهار کرد: رییس کنگره عباس رضایی استاندار اصفهان، دبیرکل کنگره سید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، دبیر علمی کنگره علی آهنومنش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی، محمدجواد امیدی قائم‌مقام رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در امور بین‌الملل و توسعه ساختارهای فناوری هستند.
به گزارش ایرنا؛ اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.
این استان همچنین با حدود 280 هزار دانشجو و 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است و به عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی و علمی و فناوری کشور از جایگاه مهمی در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های دانشگاهی ایران به دنیا و دیگر دانشگاه‌ها برخوردار است.
بسیاری از دانشگاه‌های این استان با دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دارند و در نظام‌های رتبه‌بندی جهانی دارای رتبه‌های برتر هستند.
اصفهان همچنین در حوزه فرهنگی از جمله انتشار کتاب با حدود 370 باب ناشر که بالغ بر 45 درصد آنها در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند، 456 نشریه و روزنامه شامل 256 مورد چاپی و 200 مورد الکترونیکی (56 درصد چاپی و 44 درصد الکترونیکی) که در مجموع چهار درصد نشریه‌های کشور را تشکیل می‌دهند، پیشینه‌ای سترگ دارد.
این استان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است و دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر با ظرفیت حدود 20 هزار تخت است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در کلانشهر اصفهان قرار دارد.
از 602 رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا 299 مورد مربوط به ایران و از این تعداد 196 رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که تاکنون 400 هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شدند با احتساب خانواده‌های این افراد معیشت حدود چهار میلیون نفر به صنایع دستی گره خورده است.
استان اصفهان به لحاظ حجم، 60 در صد تولید صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده که از جمله این رشته‌ها زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری، تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن، قطعات نگارگری و نقاشی است و در خاتم کاری، میناکاری، منبت، قلم زنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارد.
زمین‌های کشاورزی 568 هزار هکتار (شامل حدود 486 هزار هکتار اراضی زراعی استان اصفهان و حدود 80 هزار هکتار اراضی باغی) پنج درصد از مساحت استان و 3.9 دهم درصد از اراضی کشور است، 185 هزار نفر در بخش کشاورزی استان فعالیت می کنند، 11 درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد، این استان به عنوان از اصلی‌ترین کانون‌های کشاورزی کشور با برخورداری از تجارب در نوع کشت و کار در بسیاری از زمینه‌ها موفق بوده که توسعه صادرات بویژه در طول فعالیت عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم به ثبت رسیده است.
این سرزمین از حیث بخش‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف صنعت کشاورزی در جایگاه ممتاز و اصلی کشورمان قرار دارد، برای مثال 4.6 میلیون تن محصولات باغی و 800 هزار تن محصولات گلخانه‌ای از سرجمع 6.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شرایط نُرمال در این استان تولید می‌شود.
از نظر رتبه‌بندی این استان با تولید سالانه یک میلیون و 370 هزار تن شیر در جایگاه نخست قرار دارد و با تولید 200 هزار تن گوشت مرغ و 100 هزار تن تخم‌مرغ جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
تولید سالانه هشت هزار تن بوقلمون و یک‌هزار تن شترمرغ رتبه یک را برای این خطه رقم زده و دامداران منطقه 68 هزار تن گوشت قرمز در یک سال تولید می‌کنند که از این نظر رتبه پنجم و با تولید هفت هزار تن عسل در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است، اصفهان با تولید 68 میلیون قطعه ماهیان زینتی و 300 هزار تن پیاز در رتبه نخست و با تولید 372 هزار تن محصولات گلخانه‌ای، 485 هزار تن سیب‌زمینی و 243 هزار تن سیب در جایگاه سوم قرار دارد.
در بخش دامداری اصفهان رتبه نخست تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.
این استان دارای بیش از چهار میلیون و 800 هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.
اصفهان همچنین دارای 2 هزار و 600 واحد مرغداری صنعتی، 17 کشتارگاه طیور و 33 کشتارگاه دام و بیش از 10 هزار مرکز بسته‌بندی و عرضه فرآورده خام دامی است.
برچسب‌ها توسعه ایران اصفهان برنامه توسعه میراث فرهنگی استانداری اصفهان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/225951/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...