پیام سپاهان

آخرين مطالب

افزایش یک خدمات درمانی به سامانه تهران من

دهه فجر از سامانه الکترونیک سلامت رونمایی می شود شهرداری تهران

دهه فجر از سامانه الکترونیک سلامت رونمایی می شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - شهر: به زودی از فاز نخست سامانه سلامت الکترونیک شهرداری تهران رونمایی می‌شود و قرار است با این رخداد، خدمات به شهروندان و کارکنان و بازنشستگان شهرداری در مراکز درمانی با شفافیت بیشتر و کیفیت بهتری انجام می شود.

به گزارش شهر، حامد مظاهریان سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران در آیین بهره برداری آزمایشی از سامانه سلامت الکترونیک شهرداری تهران که عصر دیروز -30 دی 139- به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سال آینده، سال به ثمر نشینی پروژه‌های شهر هوشمند در شهرداری تهران است و در طی این دوره منابع مالی زیادی در حوزه شهر هوشمند و شهرداری هوشمند هزینه شده است.
او با بیان اینکه پروژه‌های شهرهوشمند باید در سال آینده برای بهره مندی از منافع آن باشد، افزود: اگر مردم نتوانند از نتایج عملی پروژه های شهر هوشمند بهره مند شوند، در دوره بعدی مدیریت شهری جایگاه این ایده کاهش پیدا می‌کند.
معاون شهردار تهران همچنین ایجاد سامانه سلامت الکترونیک شهرداری تهران را رخداد مثبتی توصیف و در عین حال بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی پزشکان و نیز شهروندان تاکید کرد.
مظاهریان در سرعت بخشیدن و تسریع انجام این پروژه تاکید کرد و گفت: سامانه سلامت الکترونیک بخشی از پروژه شهر هوشمند و نیز بخشی از موضوع مهم شفاف سازی در شهرداری تهران است که کمک می کند تا تمام محاسبات و انجام امور الکترونیکی انجام گیرد و در واقع با این سیستم می توان به صورت کاملا شفاف مسائل مربوط به بیمه، بیمار و پزشک را دنبال کرد و همواره از خواسته های این دوره از مدیریت شهری تهران بوده است که باید هر چه سریعتر بهره برداری از آن برای شهروندان فراهم شود. 
مظاهریان همچنین از رونمایی این سامانه در دهه فجر با حضور شهردار تهران و اعضاء شورای شهر خبر داد.
اجرای آزمایشی در منطقه 13
در ادامه محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این جلسه از مسیر طولانی و پیچیده راه اندازی این سامانه صحبت کرد و توضیح داد: این سیستم با اتصال به بخش‌های مختلف شهرداری به امکانات سامانه «تهران من» اضافه می شود.
او با بیان اینکه این سامانه به سازمان ثبت احوال و بیمه‌ها مختلف و درون شهرداری متصل شده است، گفت: سامانه سلامت همچنین به میزکار اضافه می‌شود و به زودی برای شهروندان هم سرویس الکترونیک ارایه می‌شود. درواقع این سامانه نقشه راه خوبی برای ادامه اقدامات در حوزه سلامت مانند پزشک خانواده و بیمه است و در نهایت به پرونده الکترونیک سلامت می رسد.
فرجود با اشاره به فاز نخست اجرای سامانه سلامت الکترونیک توضیح داد: در فاز نخست، به صورت پایلوت در منطقه 13 انجام می‌شود و به طور همزمان هم تیم فنی و هم شهرسالم در درمانگاه حضور دارند. هم اکنون هم این سامانه در اختیار سازمان فاوا است و هر تغییر به راحتی انجام می شود. فازهای بعدی هم به موازات آغاز شده است و به زودی رونمایی می شود.
لزوم به حداقل رساندن حضور بیماران در مراکز درمانی
حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران هم در این نشست، رونمایی از سامانه سلامت الکترونیک شهرداری را آغاز یک فعالیت جدید در مجموعه فناوری شهرداری تهران دانست و گفت: این کار، کاری بزرگ است، البته این رخداد با مجموعه فعالیت ها و کارهایی که در گذشته در حوزه فناوری در بخش پاسخ دهی به بیماران در شهر سالم انجام می‌شود رخداد جدیدی نیست اما؛ آغاز حرکت بزرگ و ارزشمندی برای انجام کارهای تکمیلی است.
به گفته او؛ با این روش دسترسی های سلامت ربرای یک رخداد ملی برای شهروندان و همینطور کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران رقم خواهد زد.
چوبینه با بیان اینکه سامانه سلامت الکترونیک در فاز نخست به صورت پایلوت در منطقه 13 انجام می شود، گفت: رخدادهای یکسال اخیر نشان داد که فناوری نقطه عطف تاریخی ماست و بیش از گذشته باید به آن توجه کرد. خدمات سلامت هم از این قائده مستثنا نیست و هم شهروندان و هم کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران باید خدمات و مشاوره‌های پزشکی را حد ممکن غیرحضوری دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت شهرسالم با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن حضور بیماران و مراجعه‌کنندگان در مطب و بیمارستان‌ها بیان کرد: ما امروز پزشک خانواده داریم بدون اینکه نرم افزار بومی داشته باشیم از طرف دیگر باید نسخه کاغذی حذف شود و الکترونیک باشد اما؛ متاسفانه هنوز دسترسی های لازم ایجاد نشده است. با این حال امروز سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مسیر را طراحی کرده که به یک سامانه ارزشمند منابع انسانی متصل می‌شود که ضمن رصد همکاران در شهرداری و بازنشستگان در کاهش هزینه های شهرداری هم تاثیرگذار است.
او ادامه داد: با ارایه سامانه سلامت الکترونیک شهرداری تهران کمک کنیم به شهروندان که هم یک الگوی قابل ارایه داشته باشیم و هم خدمات سلامت به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری تبدیل شود.
خبرنگار: فریبا رحمانی 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/225263/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد