پیام سپاهان

آخرين مطالب

قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع):

خیریه‌ها کمتر به بخش مسکن ورود کرده‌اند اقتصادی

خیریه‌ها کمتر به بخش مسکن ورود کرده‌اند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه میزان مراجعات مددجویان به این خیریه بیش از 1800 درخواست بود و که از این تعداد، مشکل بیش از 500 مددجو حل شد و افرادی نیز اکنون در انتظار کمک هستند و در نظر داریم با کمک رسانه ها میزان کمک بیشتری را برای رفع نیاز مددجویان خود جذب کنیم.

مهدی رقایی در بازدید از خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اینکه خیریه امام حسین (ع) یکی از خیریه های خوش نام اصفهان در حوزه مسکن است و سوابق و شناسنامه خوبی دارد، اظهار کرد: این خیریه در سال 1361 توسط مرحوم «حاج محمد امینی» پایه گذاری و به ثبت رسید و بازاریان اصفهان بزرگ‌ترین حامیان این خیریه از آن زمان تاکنون هستند.
وی با بیان اینکه این خیریه عمدتا در حوزه مسکن و در سه بخش کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه تعمیر مسکن و کمک هزینه خرید مسکن فعال است، افزود: البته این خیریه در حوزه ساخت مسکن نیز وارد شده و با ساخت مهندسی و براساس قیمت تمام شده، مسکن را تحویل مددجویان و افراد نیازمند می دهد.
به گزارش ایسنا، قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) درباره نحوه گزینش مددجویان در این خیریه، توضیح داد: هر فردی که امروز بی خانه باشد با مراجعه به این خیریه می تواند درخواست کمک دهد و در این مجموعه بعد از بررسی، مشخص می شود که می توان به شخص نیازمند مسکن کمک کرد یا خیر؟

پیام سپاهان


فعالیت خیریه در بستر مجازی
وی با بیان اینکه تا پیش از این مراجعات افراد به این خیریه حضوری بود، اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل شیوع کرونا مراجعات و درخواست ها از این خیریه در بستر مجازی انجام می شود و امروز تنها خیریه در اصفهان هستیم که خدمات خود را در این بستر ارائه می دهیم.
رقایی با بیان اینکه مددجو با مراجعه به سایت خیریه (imamhosein.com) و ثبت نام و تشکیل پرونده، درخواست خود را در یکی از بخش ها برای مسکن می دهد، افزود: این پرونده بعد از بررسی، به محقق داده می شود که بعد از تشخیص و تایید وی، مددجو به کمیته خیرات ارجاع داده می شود که در آن توسط اعضای هیات مدیره خیریه، درخواست نهایی بررسی و بعد از تشخیص، کمک هزینه به شخص پرداخت می شود.
وی درباره گزینش افراد نیازمند، توضیح داد: در گزینش مددجویان و نیازمندان حوزه های مختلف مسکن، اگر شخص مورد تایید بود، با وی تماس گرفته می شود که بعد از بارگذاری مدارک لازم و بررسی محقق، در کمیته خیرات میزان نیاز افراد مشخص می شود و در نهایت در مرحله پرداخت خیران قرار می گیرد.
قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه کمک های این خیریه به روش های مختلف است، گفت: بخشی از کمک ها در قالب چهارشنبه های صبح است که خیرین در ساعتی مشخص در جلسات گلریزان حضور می یابند و برای پرونده ها تامین اعتبار می شود، همچنین در طول سال نیز همایش هایی در این خصوص جهت کمک و ترغیب خیرین برگزار می شود.
سقف کمک برای مسکن 20 میلیون تومان
وی با بیان اینکه سقف کمک ها در این خیریه 20 میلیون تومان است، تاکید کرد: معمولا میزان کمک ها می تواند بالاتر از این عدد باشد که توسط این خیریه تامین می شود، از سوی دیگر برخی کمک ها در قالب کمک هزینه وسایل مورد نیاز مسکن همچون آبگرمکن، بخاری و ... پرداخت می شود که بعضا هزینه های زیر 20 میلیون تومان است و در یکشنبه های آخر هر ماه گلریزان آن انجام می شود.
رقایی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا، زیرساخت های ارائه خدمات این خیریه در بستر مجازی مهیا شد و سایت این خیریه راه اندازی شد، اضافه کرد: امسال این خیریه پویش های مختلفی از جمله پویش «60 شب روضه خانگی در حسینیه خیریه امام حسین(ع)» را برگزار کرد که کمک های خیران در سه حوزه کمک هزینه ودیعه مسکن، تعمیرات مسکن و کمک هزینه خرید مسکن جمع آوری شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به 1000 نفر مددجو جهت دریافت کمک به خیریه امام حسین(ع) مراجعه کردند، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه میزان مراجعات مددجویان به این خیریه بیش از 1800 درخواست بود و که از این تعداد، مشکل بیش از 500 مددجو حل شد و افرادی نیز اکنون در انتظار کمک هستند و در نظر داریم با کمک رسانه ها میزان کمک بیشتری را برای رفع نیاز مددجویان خود جذب کنیم.

پیام سپاهان


خیریه ها کمتر به بخش مسکن ورود کرده اند
قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با بیان اینکه هزینه ها در حوزه مسکن بسیار بالا است، تاکید کرد: بنابراین اساس کار ما در این خیریه حل مشکل است و باید توجه داشت در خیریه ها، به حوزه مسکن کمتر توجه شده است و بیشتر خود خیرین کمک می کنند، از سوی دیگر برای پایدار کردن درآمد خیریه سعی کرده ایم به حوزه های دیگر از جمله اصناف و ... ورود پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه در سطح خیریه امام حسین (ع) خیریه دیگری در حوزه مسکن این گونه در اصفهان فعال نیست، تاکید کرد: خیریه های مسکن دیگری در اصفهان فعال هستند که البته بسیار کوچک هستند، بنابراین به دنبال تعامل این خیریه ها برای کمک به حل مشکل مسکن مددجویان هستیم.
رقایی با اشاره به فعالیت خیریه های بسیار در اصفهان، تصریح کرد: با این وجود خیریه شاخصی در اصفهان نداریم، اما خیریه امام حسین (ع) به دنبال توسعه فعالیت خود در سایر شهرستان های استان از جمله فریدن است، چراکه عمده مهاجران به اصفهان از این منطقه هستند.
توسعه فعالیت خیریه امام حسین به کل استان و کشور تا پنج سال آینده
وی گفت: مسئولان موسسه خیریه امام حسین (ع) (تخصصی در حوزه مسکن) در برنامه پنج ساله آینده خود توسعه فعالیت‌ در دیگر شهرهای استان با هدف جلوگیری از مهاجرت و کاهش حاشیه‌نشینی در شهر اصفهان، توسعه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و هوشمندسازی فعالیت‌های خیریه برای سهولت در دسترسی مددجویان و همچنین خیران، ساخت مسکن ارزان برای همه اقشار فاقد مسکن و حضور در مجامع بزرگ و نمایشگاهی را در دستور کار دارد.
قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) درباره میزان و سقف کمک های این خیریه، گفت: این خیریه سقف کمک های خود را 20 میلیون تومان قرار داده است، اما میزان نهایی این کار خیر را، به خود خیرین واگذار کرده ایم و ممکن است برای برخی پرونده ها کمک بالاتری حتی تا سقف 100 میلیون تومان و بیشتر جمع آوری شود.
وی با بیان اینکه این خیریه در حوزه ساخت مسکن نیز وارد شده است، اظهار کرد: در بحث ساخت مسکن برای مددجویان خود در شهر اصفهان وارد شده ایم که سال گذشته اولین پروژه خود را در منطقه زینبیه اصفهان آغاز کردیم و اکنون در حال ساخت مسکن در قهجاورستان و همچنین منطقه بهارستان اصفهان هستیم.
ساخت مسکن به صورت مهندسی در خیریه امام حسین (ع)
وی افزود: ساخت مسکن در این خیریه به صورت مهندسی انجام می شود و با شهرداری مناطق مختلف اصفهان، اداره مسکن و شهرسازی، سازمان عمران بهارستان و ... در ارتباط هستیم.
رقایی با بیان اینکه تاکنون 230 واحد مسکونی توسط این خیریه ساخته و تحویل مددجویان داده شده است، گفت: در حال حاضر 14 واحد مسکونی در شهرک امام حسین (ع) و 22 واحد در قهجاورستان در دست ساخت است و قرار است تا پایان امسال ساخت حدود 33 واحد مسکونی را توسط کمک خیرین در منطقه بهارستان اصفهان شروع کنیم.
وی همچنین یادآور شد: قرار است در آینده پروژه ای به صورت انبوه سازی و در قالب ارتفاع، به صورت مشارکتی توسط خیریه امام حسین (ع) انجام شود.
قائم مقام موسسه خیریه امام حسین(ع) با تاکید بر ضرورت معرفی فعالیت این خیریه در حوزه مسکن، گفت: به طور قطع هرچه این خیریه و نوع فعالیت آن معرفی شود، می توان میزان کمک بیشتری در این حوزه برای مددجویان خود جذب کنیم.
به گفته رقایی، مددجویانی که با کمک خیرین این خیریه و با قیمت تمام شده صاحب مسکن می شوند، سند به نام آنها زده خواهد شد و به صورت کامل مالکیت مسکن خود را به دست می آورند.

پیام سپاهان


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/224793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد