پیام سپاهان

آخرين مطالب

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد علمی

اطلاعات جدیدی از مشکلات روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - گیم فا / برخی از اعضای استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red)، اخیرا به صحبت درباره‌ی مشکلات پیش آمده در روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077، که در نهایت به عرضه‌ی نامناسب این عنوان در سال 2020 میلادی منجر شد، پرداخته‌اند.
بازی Cyberpunk 2077، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های معرفی شده در سال‌های اخیر بود. با این حال، وجود مشکلات فنی مختلف، باگ‌های متعدد و کیفیت بسیار پایین نسخه‌های کنسولی، باعث نارضایتی بسیاری از هواداران و بازی‌بازان شد و به اعتبار استودیوی سازنده آسیبی جدی را وارد کرد.
در اواسط ماه ژانویه، مدیر ارشد اجرایی استودیوی سی‌دی پرداجکت رد، بیانیه‎‌ای را منتشر کرد و در آن به توضیح روند توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077 پرداخت. اگرچه این بیانیه در قالب یک عذرخواهی منتشر شد، ولی آقای ایوینسکی (Iwinski) اکثر مشکلات را به جاه‌طلبانه بودن پروژه و تلاش استودیو برای بهینه‌سازی این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم، مرتبط می‌دانست. با این حال، اطلاعات جدید منتشر شده از سوی Bloomberg به وجود مسائل و مشکلات دیگری در ساخت بازی Cyberpunk 2077 اشاره دارند. بر اساس این اطلاعات، تیم سازنده در ابتدا قصد انتشار بازی پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم را داشته است تا بتواند با انتشار نسخه‌ی نسل جدید با فاصله‌‎ی چند ماهه، سود خود از فروش بازی را افزایش دهد.
البته صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی استودیو در خصوص دست‌کم گرفتن ابعاد پروژه از سوی تیم سازنده کاملا درست است. با این حال، برخلاف صحبت‌های آقای ایوینسکی، بسیاری از این مشکلات قابل پیش‌گیری بوده‌اند. اگرچه استودیوی سی‌دی پراجکت رد باور داشت که بازی Cyberpunk 2077 بسیار بزرگ و متفاوت‌تر از پروژه‌ی قبلی آن‌ها است، ولی روند ساخت بازی در سال 2016 و حدود 4 سال بعد از معرفی رسمی این عنوان آغاز شد. علاوه بر این، در توسعه‌ی بازی از یک موتور بازی‌سازی جدید استفاده شده است که روند توسعه‌ی آن، در زمان آغاز پروژه به اتمام نرسیده بود و این موضوع روند ساخت بازی را به شدت کند کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده این تصمیم مدیریتی را به راندن یک قطار بر روی یک مسیر در دست ساخت، تشبیه کرده است.
در سال 2016، آقای آدام بادووسکی (Adam Badowski) به عنوان کارگردان بازی Cyberpunk 2077 انتخاب شد. اگرچه ملحق شدن آقای بادووسکی به روند کار سرعت بیشتری بخشید، ولی کارگردان بازی خواهان ایجاد تغییراتی اساسی در این عنوان بود. برای مثال، تغییر زاویه‌ی دید دوربین از سوم‌شخص به اول‌شخص تحت مدیریت ایشان اتفاق افتاد. این اختلاف نظرها در نهایت به استعفای برخی از اعضای ارشد تیم سازنده منجر شد که خود مشکلات ساخت بازی را دوچندان کرده است.
علاوه بر این، به نظر می‌رسد در طول توسعه‌ی بازی، مشکلات مدیریتی روز به روز در این استودیو افزایش یافته است. استودیوی سی‌دی پراجکت رد برای رسیدن به برنامه‌ی زمانی، تصمیم گرفت تعداد نیروهای متخصص خود را به میزان دو برابر افزایش دهد. به گفته‌ی برخی از کارکنان، تیم مدیریتی برای کنترل این تعداد از کارمند با مشکل روبه‌رو شد که این موضوع در نهایت به بی‌نظمی شدید در تیم‌های مختلف منجر شده است. در کنار این موضوع، این استودیوی لهستانی برای طراحی سیستم بازی از نیروهای متخصص غربی کمک گرفته بود که وجود مشکلات در حوزه‌ی زبان و فرهنگ، کار را برای تیم سازنده بیش از پیش دشوار کرد.
در آن زمان، تیم مدیریتی بیش از پیش نسبت به بازاریابی و معرفی محصول خود نگران بود. این موضوع در نهایت به توسعه‌ی نسخه‌ی دموی تقلبی بازی در سال 2018 منجر شد که این تصمیم، تاخیر چند ماهه در روند ساخت بازی اصلی را به دنبال داشت. به نظر می‌رسد این رفتار تیم مدیریتی در ادامه‌ی راه و با پنهان کردن مشکلات و باگ‌های موجود در بازی، ادامه پیدا کرده است. بر اساس اظهارات منابع آقای شرایر (Schreier)، صحبت‌های مدیر ارشد اجرایی در خصوص عدم آگاهی از مشکلات بازی در زمان، کاملا غیرواقعی است؛ چراکه تیم سازنده به خوبی از تمامی این مشکلات باخبر بوده است.
تقریبا تمامی اعضای تیم سازنده مطمئن بودند که بازی در آینده‌ی نزدیک، برای عرضه به بازار آماده نخواهد شد. با این حال، تیم مدیریتی با اعلام سال 2020 به عنوان بازه‌ی زمانی انتشار، همه‌ی تیم را غافل‌گیر کرده است. یکی از اعضای تیم سازنده تاکید کرده است که آن‌ها فکر می‌کردند این موضوع تنها یک شوخی بوده و بازی تا سال 2022 تاخیر می‌خورد. برای عرضه‌ی بازی در تاریخ تعیین شده، استودیو وعده‌های پیشین خود در خصوص عدم اجازه به کارکنان برای کار اضافی را زیر پا گذاشته است. اگرچه رسما هیچ اجباری برای کار اضافی وجود نداشت، ولی بسیاری از کارکنان خود را ملزم به کار در شیفت‌های اضافی می‌دانستند. یکی از برنامه‌نویسان تیم صوتی، به این نکته اشاره کرده است که حتی با 13 ساعت کار روزانه، آن‌ها مطمئن بودند که بازی در زمان تعیین شده به بازار عرضه نخواهد شد.
البته بسیاری از اطلاعات جدید منتشر شده کسی را متعجب نمی‌کند. در سال 2019، یکی از اعضای سابق استودیوی سی‌دی پراجکت رد، روند توسعه‌ی Cyberpunk 2077 را با ساخته‌ی استودیوی بایوور (BioWare) یعنی Anthem مقایسه و بیان کرده بود که هر دو بازی مشکلات مشابهی را در روند ساخت خود تجربه کرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید آیا استودیوی سی‌دی پراجکت رد می‌تواند با انتشار به‌روزرسان‌ها و محتوای بیشتر برای بازی Cyberpunk 2077 اعتبار از دست رفته‌ی خود را باز یابد یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/224277/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟