پیام سپاهان

آخرين مطالب

هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اردستان مشاهده نشد اجتماعی

هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اردستان مشاهده نشد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - گروه استان‌ها - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با بیان اینکه هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در اردستان مشاهده نشد، گفت: به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری مبادی ورودی و خروجی کنترل می‌شوند - اخبار استانها -
سعید راعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان ، ضمن اشاره به واکسیناسیون دام به منظور جلوگیری از بیماری تب مالت در افراد اظهار داشت: واکسیناسیون دام‌ها و پرهیز از مصرف لبنیات و فرآورده‌های خام دامی غیر پاستوریزه از مهم ترین راه‌های پیشگیری از بیماری تب مالت در جوامع انسانی است.
وی در تشریح جزئیات این موضوع افزود: در راستای پیشگیری از بیماری «برسلوز» و به همت اکیپ مبارزه با بیماری های دامی این شبکه و همکاران بخش خصوصی بیش از 90 درصد جمعیت گاو و گوساله موجود در شهرستان اردستان به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: بروسلوز یا تب مالت یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود که از طریق دام مبتلا و یا فرآورده‌های دامی آلوده به عامل این بیماری به انسان منتقل و باعث بروز علائم مختلفی از جمله درد مفاصل، ضعف، تب دوره ایی، کوری و حتی مرگ در انسان می‌شود.
راعی ضمن اشاره به راه‌های جلوگیری از ابتلا به تب مالت بیان کرد: این بیماری همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار داشته که از مهمترین راه‌های پیشگیری از آن واکسیناسیون دام‌ها و پرهیز از مصرف لبنیات و فراورده‌های خام دامی غیر پاستوریزه در جوامع انسانی است.
مجوز تولید واکسن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور صادر شد 22 میلیون دُز واکسن آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان توزیع شد موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در البرز مشاهده نشده است وی ضمن خرسندی از همکاری شایسته پرورش‌دهندگان شهرستان اردستان تأکید کرد: یکی از مهمترین گروه‌های در معرض خطر این بیماری دامپزشکان و فعالان در این حوزه هستند و همواره نیروهای دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر قرار دارند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: تب مالت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در مناطق روستایی به خصوص به خاطر سر شیر و لبنیات غیر پاستوریزه و تماس نزدیک و مستقیم با دام به انسان منتقل می‌شود.
راعی افزود: تب مالت ماندگاری خیلی بالایی دارد و با توجه به شرایط شاید تا 9 ماه می‌تواند در یک مکان زنده بماند و به راحتی به انسان منتقل می‌شود و یکی از بیماری‌های شایع است که نمی‌شود گفت درمان قطعی دارد چون درمان هم که شود دوباره و مجدد به صورت دوره‌ای بر می‌گردد و اثرات آن ماندگار و معروف به بیماری هزار چهره است.
وی بیان کرد: بیماری تب مالت دیر شناسایی می‌شود و به خصوص در مناطق روستایی که مهمترین کار برای پیشگیری از آن در خط اول مبارزه سازمان دامپزشکی است که با واکسیناسیون می‌تواند موجب جلوگیری از انتقال این ویروس شده و چرخه را قطع کند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان همچنین در خصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد: موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان به خاطر موضوع پرندگان مهاجر و موقعیت جغرافیایی که کشور ایران دارد همیشه در مسیر مهاجرت هستند و پرندگان مهاجر وارد کشور می‌شوند و محیط را آلوده می‌کنند و در واقع ناقل بیماری و فاقد علامت هستند.
راعی تصریح کرد: پرندگان آزاد پرواز همچون گنجشک، کلاغ و کبوتر ازطریق وسایل مکانیکی یا خودروهای حمل و وسایل مرغداری آلوده شده و در اثر جابجایی واحدها را درگیر می‌کند و آنفولانزای فوق حاد علامت خیلی بارزی ندارد اما مهمترین آن خون مردگی در ساق پا یا تاج آن است و مرگ سریع از عوارض آن است.
وی همچنین در خصوص شناسایی این نوع پرندگان آلوده و پیشگیری از ابتلای آنان به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: برای شناسایی این کار در شهرستان اردستان با تمام مرغداری‌ها در تماس هستیم و پیام‌های هشدار برای آنان ارسال می‌شود و همچنین اطلاع رسانی هایی به شهرداری‌ها همچنین دهیاران و روستاییان و خانه‌های بهداشت انجام شده است که هرگونه مرگ مشکوک پرندگان را سریعاً به شبکه دامپزشکی اعلام کنند تا رسیدگی صورت گیرد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان افزود: مهمترین موضوعی که مد نظر است کنترل مبادی ورودی و خروجی است تا افرادی که مبادرت به فروش پرندگان می‌کنند و از بیرون شهرستان هم می‌آیند جلوی آن گرفته و کنترل شود که برای این کار افرادی که نیازمند باشند با نیاز سنجی شرکت‌هایی که در مزارع پرورش مرغ بومی دارند معرفی می‌شوند.
راعی همچنین بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و واکسیناسیون انجام شده تاکنون موردی از ابتلای بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را در شهرستان اردستان شاهد نبودیم و با اقدامات صورت گرفته در راستای عدم ابتلا به این بیماری تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.
انتهای پیام/802/ی

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/223016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول

برخوردهای بی‌قاعده

اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

یک حادثه ترافیکی و یک غرق شدگی با یک فوتی و شش مصدوم

جوان 20 ساله در اصفهان در استخر کشاورزی غرق شد

پیشرفت 62 درصدی کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز شنبه اول اردیبهشت 1403

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه اول اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچ کاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

یک نمایش مسخره

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است