پیام سپاهان

آخرين مطالب

سقوط قیمت‌ها آغاز شد؛ از دلار و طلا گرفته تا خودرو و تلفن همراه اقتصادی

سقوط قیمت‌ها آغاز شد؛ از دلار و طلا گرفته تا خودرو و تلفن همراه
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - قیمت دلار که از ابتدای سال جاری در روند صعودی پرشتابی قرار گرفت و تا محدوده‌های قیمتی 32 هزار تومان افزایش پیدا کرد، بر افزایش قیمت‌ دیگر کالاها بی‌تاثیر نبود و زمینه رشد غافلگیرکننده نرخ در بازارهایی مانند طلا، سکه، خودرو و تلفن همراه را فراهم کرد.
حتی قیمت سکه در ادامه افزایش قیمت دلار، وارد کانال 16 میلیون تومان شد و قیمت هر گرم طلای 18 عیار به بیش از یک میلیون تومان رسید، افزایش قیمت‌ها امکان سرمایه‌گذاری افراد در این بازارها را به دلیل نیازمندی برای تامین نقدینگی زیاد دشوار کرد.
افزایش قیمت دلار همچنین در دیگر بازارها مانند خودرو و تلفن همراه تاثیرگذار بود و قیمت در این بازارها به میزانی افزایش پیدا کرد که قدرت تامین نقدینگی و تقاضا در این بازار را با کاهشی چشمگیر همراه کرد.
افزایش قیمت‌ها از هفته گذشته با اعلام خبر قطعی شدن پیروزی بایدن در انتخابات رییس جمهوری آمریکا با کاهش قیمت دلار متوقف شد و بار دیگر در مدار نزولی قرار گرفت.
دلار در مسیر نزولی
قیمت دلار که از چند هفته گذشته با اقدامات بازارساز به ثبات رسیده و در صرافی‌های بانکی با قیمت 25 هزار تومانی در نوسان بود، از روز گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت و به کانال قیمتی 24 هزار تومان بازگشت.
در نخستین روز هفته جاری، معاملات قیمت دلار با نرخ 24 هزار و 900 تومان به پایان رسید اما قیمت این ارز امروز به روند نزولی خود ادامه داد و نرخ آن در صرافی‌های بانکی با 50 تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 24 هزار تومان و 850 تومان کاهش پیدا کرد.
عقب‌نشینی سکه به کانال 11 میلیون تومان
پس از کاهش نرخ ارز و افت انس جهانی طلا، بازار طلا و سکه نیز وارد مدار نزولی شد، روز گذشته روند کاهش قیمت‌ها در این بازار شتاب گرفت و با سرعتی بیش از گذشته شاهد افت قیمت در بازار طلا و سکه بودیم.
هر چند در ابتدای روز قیمت سکه با افزایش قیمت مواجه شد اما در ادامه به ثبات رسید. تا آنجا که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به 11 میلیون و 170 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.
همچنین نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 50 هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و 50 هزار تومان و سکه یک گرمی هم در برابر دو میلیون و 300 هزار تومان معامله شد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 102 هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و 775 هزارتومان رسید.
این ثبات قیمت در حالی اتفاق افتاده که به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر حباب سکه با توجه به قیمت های فعلی دلار و انس جهانی به حدود 250 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. این در شرایطی است که حباب سکه در مهر ماه سال جاری به حدود 2 میلیون تومان نیز رسیده بود.
کاهش نرخ خودرو در بازار
کاهش قیمت دلار علاوه بر بازار طلا و سکه، بر بازار خودرو نیز اثرگذار بوده است. آخرین آمارهای ارائه شده از نرخ خودرو، نشان‌دهنده کاهش پنج تا 20 میلیونی تومانی قیمت‌ها در بازار است که روند نزولی در خرید و فروش ها در ادامه کاهش قیمت دلار رخ داده است.
اکنون قیمت پراید 131 در بازار 100 میلیون تومان، تیبا2 حدود 115 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 183 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 243 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 109 میلیون و پژو 405 175 میلیون تومان ارزش گذاری شده است.
همچنین، سمند ال ایکس 175 میلیون تومان، پژو 207 دستی 275 میلیون و پژو 207 اتومات 395 میلیون تومان، سراتو 790 میلیون تومان و جک اس فایو 660 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
روند کاهشی قیمت‌ها در بازار
همچنین قیمت تلفن همراه که از مدت‌ها قبل تحت تاثیر افزایش نرخ دلار با رشد زیادی همراه شده بود و زمینه اعتراض بسیاری از افراد را فراهم کرده بود، در چند روز گذشته به دلیل کاهش قیمت دلار در مسیر نزولی قرار گرفت و قیمت‌ها به پایین‌ترین حد در 6 ماه اخیر رسید.
بررسی بازار تلفن همراه نشان می دهد که بیشترین افت قیمت مربوط به آیفون پرو مکس 256 است که با قیمت 56 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شد، اما اکنون قیمت آن به 43 میلیون تومان رسیده است.
براساس قیمت ها ارائه شده از سوی رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، گوشی آیفون 12 با حافظه 256 نسبت به یک ماه بین 4 تا 6 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
همچنین نرخ گوشی نوت هشت 128 شیائومی که حدود یک ماه قبل در بازار هفت میلیون تومان بود، از دوشنبه گذشته با قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. شیائومی مدل نوت 9 پرو که با قیمت 9 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شد، به قیمت هفت میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. شیائومی پوکو x3 که با قیمت 11 میلیون تومان به فروش می‌رسید الان با قیمت 8 میلیون و 500 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
بورس بر مدار صعودی
در حالی که قیمت ها در بازارهای دیگر با افت همراه شده اما شاخص بورس در معاملات دومین روز از هفته جاری بعد از چندین روز پرنوسان، سرانجام به مدار صعودی بازگشت و در نهایت با بیش از 20 هزار واحد رشد به معاملات خود پایان داد.
این موضوع امیدها را برای بازگشت شاخص بورس به مدار صعود فراهم کرده زیرا بازارهای موازی جذابیت خود را برای سرمایه گذاری از دست داده اند.
شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) 20 هزار و 822 واحد رشد داشت و بار دیگر، شاخص بورس که به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد عقب نشینی کرد به عدد یک میلیون و 306 هزار واحد دست پیدا کرد و توانست تا حدودی از نگرانی سهامدارانی که دچار تردید برای سرمایه گذاری در این بازار شده بودند را کاهش داد و امید دوباره را به این بازار بازگرداند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/221680/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری