پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه:

شیوه نامه جدید فولادی نتیجه عملی برای کاهش قیمت‌ها در بازار نداشته است اقتصادی

شیوه نامه جدید فولادی نتیجه عملی برای کاهش قیمت‌ها در بازار نداشته است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه پروژه تولید اسلب به ضخامت 300 میلیمتر یکی از شاهکارهای جدید فولادمبارکه است، گفت: ما از اینکه مورد سوال و پرسش قرار می گیریم نباید ناراحت شویم، چراکه این حق مردم و نمایندگان مجلس است، اما انتظار داریم ابتدا از ما سوال شود و اگر از توضیحات ما قانع نشدند، آن را رسانه ای کنند.

حمیدرضا عظیمیان امروز (یکشنبه-21 دی ماه) به مناسبت «سالروز افتتاح فولاد مبارکه» در جمع خبرنگاران، در خصوص مصرف گاز فولاد مبارکه، اظهار کرد: مصرف گاز فولاد مبارکه در شرایط عادی 10 میلیون مترمکعب است که اکنون به دلیل کاهش دمای هوا و اولویت تامین گاز بخش خانگی میزان تحویل گاز به این مجموعه فولادی به نصف کاهش یافته که موجب کاهش تولید شده است.
وی افزود: اگرچه در واحدهای نیروگاهی و صنعتی به جای گاز امکان استفاده از سوخت جایگزین وجود دارد، اما در فولاد مبارکه واحدهای احیای مستقیم باید از گاز استفاده کنند و امکان استفاده از سوخت جایگزین نداریم.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه جهت حل این مشکل با مدیریت استان مذاکره کرده ایم، گفت: اگرچه قبول داریم وزارت نفت تحت فشار است، اما ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم، چراکه امسال در نظر داریم رکورد 7.2 میلیون تنی را داخل فنس فولاد مبارکه جابجا کنیم که محدودیت گاز ما را از این هدف دور می کند.
وی در مورد قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس و شیوه نامه جدید فولادی نیز توضیح داد: ما 100 درصد تابع تصمیم دولت هستیم و دولت اجازه دهد یا خودمان محصولاتمان را می فروشیم یا در بورس عرضه می کنیم و تاکنون تصمیمات را مو به مو اجرا کردیم، اما متاسفانه شیوه نامه جدید فولادی نتیجه عملی برای کاهش قیمت ها در بازار نداشته است.
عظیمیان با بیان اینکه متاسفانه تصمیمات در خصوص قیمت محصولات فولادی تا به امروز منتج به نتیجه نبوده است، اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف فولاد کشور 16 میلیون تن و میزان تولید فولاد 25 میلیون تن است، با این وجود دلیل آشفته بازار فولاد را نمی دانیم و این نشان می دهد که مدیریت مصرف فولاد مبارکه دچار اخلال است.
وی تصریح کرد: ما تولید را انجام می دهیم و محصول را دم کارخانه تحویل بورس یا بخش دیگر می دهیم و از بعد آن بی خبریم و به طور قطع سرنوشت محصولات فولاد مبارکه بعد از تولید در بازار، در حیطه مسئولیت فولاد مبارکه نیست.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ مجموعه فولادی در کشور رقیب فولاد مبارکه نیست، گفت: فولاد مبارکه تنها تولیدکننده بزرگ ورق فولادی کشور است از سوی دیگر خانواده فولاد به چشم رقیب به یکدیگر نگاه نمی کنند و اگر همدلی بین فولادی ها نبود امروز به تولید سالانه 27 میلیون تن فولاد و 10 میلیون تن صادرات نمی رسیدیم.
وی تاکید کرد: فولاد مبارکه در یک حرکت دسته جمعی طی سال های گذشته رو به جلو بوده و تولید و توسعه پروژه های جدید را داشته و همواره به افزایش ظرفیت خود فکر می کند.
عظیمیان با بیان اینکه در حال حاضر فولاد مبارکه 9 پروژه به ارزش 50 هزار میلیارد در دست اجرا دارد، تاکید کرد: تولید محصول جدید یکی از سیاست های اصلی این شرکت است و پروژه تولید اسلب به ضخامت 300 میلیمتر یکی از شاهکارهای جدید فولادمبارکه است.
وی در ادامه در خصوص اظهارات اخیر موسوی لارگانی، گفت: این نماینده همانند بقیه نمایندگان حق سوال دارد و پرسش سوال، حق قانونی وی است و ما نیز پاسخگوی این سوالات بودیم و اخیرا نیز درخواست تحقیق و تفحص کرده اند و اگر مجلس نیز این موضوع را تایید کند، فولاد مبارکه کاملا و به صورت 100 درصد آمادگی دارد و از این موضوع استقبال می کند، چراکه با حساب مجلس و همچنین ظرفیت ویژه بازرسان و حساب سازمان بازرسی از فولاد حسابرسی می شود و ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: اگر کسی تخلفی در فولاد مبارکه کند ما نیز پاسخگو هستیم و این نیاز به تحقیق و تفحص ندارد، چراکه انعکاس برخی مسایل در رسانه های خارجی تبعات منفی برای فولاد و کشور خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ما از اینکه مورد سوال و پرسش قرار می گیریم نباید ناراحت شویم، چراکه این حق مردم و نمایندگان مجلس است، اما انتظار داریم ابتدا از ما سوال شود و اگر از توضیحات ما قانع نشدند، آن را رسانه ای کنید.
عظیمیان اضافه کرد: فولاد مبارکه یک شرکت 100 درصد بورسی است و امکان فرار اطلاعات خود از بورس را ندارد ما برای فروش باید اطلاعات درست به بورس ارائه دهیم.
وی یادآور شد: فولاد مبارکه وقتی وارد بورس شد زیر نظر سازمان حسابرسی دولتی قرار گرفت بنابراین امروز امکان دادن اطلاعات نادرست را نداریم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درباره آلودگی هوای اصفهان و رصد آلودگی این شرکت نیز اظهار کرد: فولاد مبارکه جزو واحدهایی است که به صورت آنلاین رصد می شود و تجهیزات محیط زیستی در بخش های مختلف این شرکت نصب شده و اطلاعات آن در محیط زیست تهران رصد می شود.
وی در ادامه درباره طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه نیز، توضیح داد: ذوب آهن نسل دوم و مبارکه نسل سوم تکنولوژی دنیا است، از سوی دیگر فولاد مبارکه تصمیم گرفته نسل چهارم تکنولوژی را به کار گیرد و این پروژه قرار است در سال 1404 به اتمام برسد و در این راستا دو رخداد استارتاپی برگزار و نتایج خوبی حاصل شده است.
عظیمیان همچنین درباره آثار منفی کرونا بر فولاد مبارکه، اظهار کرد: خوشبختانه فولاد مبارکه از لحاظ اقتصادی آسیبی از کرونا ندیده است و کم شدن حجم صادرات به سبب افزایش سهم فولاد داخل کشور است.
وی البته یادآور شد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا چند نفر از پرسنل فولاد مبارکه جان خود را از دست داده اند، با این وجود در این مدت این شرکت بیش از 110 میلیارد تومان تجهیزات در قالب تجهیزات پزشکی و کمک درمانی در قالب کمک های اجتماعی مقابله با کرونا در اختیار حوزه درمان استان قرار داده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/221519/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری