پیام سپاهان

آخرين مطالب

یک کارشناس بازار سرمایه گفت:

بورس، تنها بازار جذاب سرمایه گذاری / درخشش بورس در میان بازارهای سرمایه پذیر اقتصادی

بورس، تنها بازار جذاب سرمایه گذاری / درخشش بورس در میان بازارهای  سرمایه پذیر
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - امین دامچه با اشاره به روند صعودی شاخص بورس در چند روز اخیر اظهار کرد: مهمترین نکته قابل توجه در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، مقایسه بازارهای مالی برای سرمایه گذاری مناسب و بهینه است که در کنار آن باید اهمیت سرمایه گذاری در هر یک از آنها با یکدیگر سنجیده شود.
وی افزود: با انتخاب بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا، انتظارات تورمی برای آینده تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است، در کنار آن با توجه به افزایش خوش بینی های ایجاد شده برای لغو تحریم ها و فروش دوباره نفت زمینه کاهش قیمت دلار نیز فراهم است.
دامچه خاطرنشان کرد: نرخ واقعی دلار در محدوده ٢٠ تا ٢٢ هزار تومان است، بنابراین ارقام بالاتر از این اعداد به عنوان حباب قیمتی محسوب می شوند و از بین رفتن تعادل در عرضه و تقاضای ارز منجر به جهت گیری قیمت ها در این بازار خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در زمان ترامپ با محدود کردن فروش نفت به عنوان منبع اصلی برای عرضه ارز، تعادل موجود در بازار از بین رفت و قیمت دلار تا محدوده ٣٢ هزار تومان رشد کرد.
وی افزود: با کاهش قیمت دلار شاهد تعادل در عرضه و تقاضا خواهیم بود که در این میان ضمن افزایش تقاضای ارز برای طرح های سرمایه گذاری زمینه رشد مجدد نرخ دلار فراهم می شود.
دامچه خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که کاهش قیمت ارز به دلیل احتمال خروج سرمایه از کشور برای سرمایه گذاری در دیگر کشورها به نوعی خطرناک خواهد شد، بنابراین کاهش قیمت دلار در محدوده قیمتی کمتر از ٢٠ هزار تومان به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی رسد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: دلار تا یک سال آینده در محدوده حمایتی ٢٠ تا ٢٢ هزار تومان و محدوده مقاومتی ٢٧ تا ٢٨ هزار تومان در نوسان خواهد بود.
وی گفت: به طور طبیعی با ثبات قیمت در بازار ارز، بازار سکه، خودرو و مسکن که با دلار به قیمت های غیرطبیعی هزار تومان در حال معامله بودند وارد مرحله رکود می شوند؛ بنابراین بورس با توجه به اصلاح ٤٠ درصدی که در چهار ماه اخیر تجربه کرد تنها بازار جذاب برای سرمایه گذاری خواهد بود.
دامچه به عوامل تاثیرگذار در روند صعودی شاخص بورس اشاره کرد و اظهار داشت: عواملی باعث شد تا بورس از کانال یک میلیون و ٢٠٠ هزار واحد تغییر مسیر دهد و در مرحله صعودی قرار گیرد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: عدم افزایش نرخ بهره بانکی که با نظر صریح و واضح رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد عنوان شد از جمله تصمیم های مناسبی بود که توانست بر تغییر شاخص بورس تاثیرگذار باشد.
وی گفت: در کنار این اقدام، تصمیم گیری در زمینه افزایش اعتبار کارگزاری ها به ٣٠ درصد، افزایش حد سرمایه گذاری صندوق های با در آمدثابت به ٢٠ درصد، الزام بازارگردانی همه سهم ها و انتشار اوراق اختیار تبعی برای برخی از سهام کمک زیادی در بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی کرد.
دامچه خاطرنشان کرد: شاخص کل تا پایان سال از لحاظ تکنیکالی در محدوده یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد تا یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد در نوسان خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: ممکن است وجود برخی از ریسک ها در بازار مانند بحث بودجه و انتخابات ریاست جمهوری ایران باعث شود تا بورس برای عبور از کانال یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد با مانع روبرو شود، همچنین در کنار آن در بازار دلار با ثبات قیمتی همراه خواهیم بود که همین موضوع باعث می شود تا رشد چندان زیادی در معاملات بازار سهام صورت نگیرد.
وی اظهار داشت: اکثر سهام بزرگ در بازار رشد منطقی را تجربه کردند و تا پایان هفته شاهد تعادل و رشد این سهام در بازار خواهیم بود.
دامچه اظهار داشت: در چند ماه نخست سال جاری اقبال بازار به سمت سهام بزرگ پیش رفت و به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده تا بازار علاوه بر سهام دلاری محور، سرمایه گذاری در شرکت هایی را مدنظر قرار دهد که در انتظار خبر مثبت هستند و جزو سهام کوچک بازار محسوب می شوند.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه پیش بینی رشد پرشتاب برای سهام بزرگ در بازار وجود ندارد، بنابراین سهامداران سرمایه های خود را از سهام بزرگ به سمت سهام کوچک سوق می دهند و با توجه به اینکه برخی از سهام مانند سهام بانکی ها به لحاظ بنیادی دارای شرایط مناسبی هستند و از ارزش ذاتی خود فاصله دارند دارای موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: موضوعی که در تحلیل سهم شرکت های تولیدی باید در نظر گرفته شود بالا بودن نرخ های انرژی نسبت به سال گذشته است، این امر باعث شده تا شرکت های نیروگاهی از پتانسیل خوبی برای رشد برخوردار باشند.
دامچه افزود: نگاه سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس باید براساس تحلیل و بلندمدت باشد، همچنین در کنار آن دارای استراتژی سهامداری باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/205393/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاقی که در اصفهان افتاد پرواز 2 یا 3 کوادکوپتر اسباب‌بازی بود

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی بود

اصفهان در وضعیت قابل قبول

اکبرپور با گل به اصفهان می‌رود

غرق شدگی مردی جوان در اصفهان

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (اول اردیبهشت 1403)

ترقه بازی!

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

مصوبه مزد 1403 مطابق ماده 41 قانون کار نیست

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم است

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

ماجرای ریز‌پرنده‌ها

اجرای برنامه‌های هفته اصفهان با رویکرد محله‌محوری/ برای «من در اصفهان 1410» انشا بنویسید

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بازگشت دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی، از امروز

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر اسباب‌بازی بچه‌ها بود/ اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول

برخوردهای بی‌قاعده

اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

یک حادثه ترافیکی و یک غرق شدگی با یک فوتی و شش مصدوم

جوان 20 ساله در اصفهان در استخر کشاورزی غرق شد

پیشرفت 62 درصدی کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز شنبه اول اردیبهشت 1403

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه اول اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته