پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اعلام کرد؛

باز بودن بانک‌ها چالش اصلی اصناف در محدودیت های کرونایی اقتصادی

باز بودن بانک‌ها چالش اصلی اصناف در محدودیت های کرونایی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به پلمب 91 واحد صنفی طی چهار روز از اجرای طرح محدودیت های جدید کرونایی در اصفهان، گفت: باز بودن بانک ها یکی از چالش های اصلی اصناف در اجرای محدودیت های دو هفته ای کروناست، اما با وجود ایرادات این طرح، بالای 75 درصد اصناف اصفهان نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود تمکین کرده اند.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص طرح محدودیت های جدید کرونا و تعطیلی دو هفته ای اصناف، اظهار کرد: در آسیب شناسی این طرح، شاید بیشترین ضرر از لحاظ اقتصادی متوجه اصناف می شود و به طور قطع کارمندان دولت از این طرح آسیب نمی بینند، اما اگر به کارمند دولت گفته شود دو هفته بدون حقوق در خانه بمانید، معترض می شوند.
وی گفت: متاسفانه در این طرح به کسبه می گوییم دو هفته باید تعطیل کنند، اما در ماه صاحب واحد صنفی ناچار به پرداخت اجاره منزل، مغازه و هزینه های زندگی است و در پایان سال باید مالیات خود را به طور کامل پرداخت کند، از سوی دیگر پرداخت حقوق کارگران و بیمه آنها باید پابرجا باشد که این شرایط سختی را برای آنها ایجاد کرده است.
مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان این‌که متاسفانه شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن موجب شده تا بسیاری از واحدهای صنفی پروانه های خود را در اتحادیه ها باطل کنند، گفت: شاید بهتر بود محدودیت های کرونایی در هر استانی بومی سازی و از سوی دیگر روش های دیگری برای این موضوع پیش بینی می شد.
وجود 120 هزار واحد صنفی در شهرستان اصفهان
وی در خصوص طرح دو هفته ای تعطیلی اصناف برای مقابله با شیوع بالای کرونا، اظهار کرد: اگرچه به این طرح ایراداتی وارد است، اما اکنون این طرح از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به عنوان یک قانون در حال اجراست و کسبه ناچار به تکمین آن هستند.
محمدی فشارکی با بیان این‌که به غیر از بازرسی اصناف، بازرسین اداره بهداشت، سامان صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی برای اجرای بهتر این طرح ورود کرده اند، افزود: از سوی دیگر طی تفاهم نامه ای با مجمع رهروان امر و به معروف و نهی از منکر 500 نفر از بازرسین آنها بعد از آموزش به این طرح ورود کردند و از روز گذشته آنها نیز با رصد واحدهای صنفی، گزارش لازم را در کانال مربوطه ارسال می کنند و بعد از تذکر آنها، بازرسان اصناف با مراجعه دوباره برخوردهای لازم را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه 120 هزار واحد صنفی در شهرستان اصفهان فعالیت می کنند ، گفت: اگر بخواهیم نظارت دقیق بر این طرح داشته باشیم نیازمند 120 هزار بازرس هستیم که این کار منطقی نیست ، اما بازرسان ما نظارت های خود را به صورت منطقه ای انجام می دهند.
پلمب 91 واحد صنفی در اصفهان
مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اظهار کرد: از اول تا چهارم آذر ماه امسال در راستای بازرسی هایی که در اجرای طرح جدید محدودیت های کرونایی در اصفهان در حال اجراست، 23 هزار و 345 اخطار شفاهی و 361 اخطار کتبی صادر شد و در این چهار روز 91 واحد صنفی پلمب شدند.
وی گفت: در دسته بندی گروه یک واحدهای زیادی اجازه فعالیت دارند و به نوعی تنها 40 درصد مشاغل در سه دسته دیگر قرار دارند و باید تعطیل کنند و در یک نگاه شاید به نظر می رسد اصناف به طرح تمکین نکرده اند در حالی که این گونه نیست.
محمدی فشارکی با بیان اینکه راه های دیگری برای اجرای چنین محدودیت هایی وجود دارد، پیشنهاد داد به عنوان مثال، امکان باز بودن تمام مشاغل وجود داشته باشد، اما اگر واحدها صنفی پروتکل ها را رعایت نکردند با آنها برخورد شده و به مدت یک یا دو ماه پلمب شوند و یا به جز مشاغل مربوط به تمام کالاهای اساسی، در این دو هفته تمام مشاغل تعطیل می شدند و در پایان سال معافیت های مالیاتی برای آنها در نظر گرفته می شد.
باز بودن بانک ها چالش های اصلی اصناف
وی با اشاره به اینکه باز بودن بانک ها یکی از چالش های اصلی اصناف در اجرای محدودیت های دو هفته ای کروناست ، گفت: تا زمانی که بانک ها باز باشند، چک واحد صنفی برگشت می خورد به این دلیل مغازه داران بعضا در برابر تعطیلی مقاومت می کنند.
مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: در اجرای این گونه طرح‌ها و محدودیت ها باید آسیب شناسی های لازم صورت گیرد و مشخص شود به چه دلیلی اصناف نسبت به اجرای طرح مقاومت می کنند.
وی گفت: به جرات می‌گویم با وجود ایرادات این طرح، بالای 75 درصد اصناف اصفهان نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود تمکین کرده اند ، اما باید توجه داشت که بیشتر واحدهای صنفی اجاره ای هستند، به این دلیل در اجرای چنین طرح هایی، بیشترین آسیب و ضرر را متحمل می شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/203343/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتور سیکلت برقی در 1403

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتورسیکلت برقی در 1403

فیلم| واکنش‌های طنز به ساقط شدن ریزپرنده‌های اسرائیل در اصفهان

آب شرب پایدار 42روستای گلپایگان تأمین شد

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

اتفاقی که در اصفهان افتاد پرواز 2 یا 3 کوادکوپتر اسباب‌بازی بود

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی بود

اصفهان در وضعیت قابل قبول

اکبرپور با گل به اصفهان می‌رود

غرق شدگی مردی جوان در اصفهان

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (اول اردیبهشت 1403)

ترقه بازی!

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

مصوبه مزد 1403 مطابق ماده 41 قانون کار نیست

هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت سالم است

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

ماجرای ریز‌پرنده‌ها

اجرای برنامه‌های هفته اصفهان با رویکرد محله‌محوری/ برای «من در اصفهان 1410» انشا بنویسید

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بازگشت دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی، از امروز

پیروزی نوجوانان طلایی‌پوشان مقابل رهروان تبریز

دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت

برداشت خارج از عرف گیاهان خوراکی ممنوع است

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر اسباب‌بازی بچه‌ها بود/ اگر رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، واکنشی به مراتب شدیدتر و قاطع‌تر دریافت می‌کند

دامنه نوسان نمادهای معاملاتی به روال عادی بازگشت

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

روند نزولی بازار ارز ادامه دارد

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

کمربندی جنوب غرب اصفهان و پل زیرگذر آبنیل در حال تکمیل است

اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 1 اردیبهشت 1403 + جدول