پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت سیاسی

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- امسال موارد کمتری از بیماری آنفلوآنزا پیش‌بینی می‌شود، مشکل تامین آرد در اصفهان نداریم و مرمت کامل گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار است از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

9 اثر منقول فرهنگی و تاریخی اصفهان ثبت ملی شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از ثبت ملی 9 اثر منقول فرهنگی و تاریخی در این استان خبر داد و گفت: قدمت این آثار از حدود 6 هزار سال گذشته تا اوائل ورود اسلام به کشور است.
فریدون الله‌یاری افزود: این آثار شامل 2 منبر چوبی در حسینیه‌های حضرت ابوالفضل (ع) بالاده و امام حسین (ع) توده در شهرستان آران و بیدگل، در مسجد سید محمدیه نایین و کاسه سفالی، جام سفالی، کاسه پایه‌دار سفالی، لیوان سفالی، مهر سنگی استوانه‌ای و خمره تدفین مربوط به محوطه باستانی اریسمان نطنز است.
وی با بیان اینکه 2 منبر چوبی حسینیه‌های آران و بیدگل و در مسجد سید محمدیه نایین مربوط به اوائل ورود اسلام به کشور است، اظهار داشت: این آثار دارای ارزش دینی و هنری بالا و گره چینی و منبت هستند که گویای نبوغ ایرانیان در بیش از یکهزار سال گذشته در تلفیق هنر با دین است.
استاندار: موضوع جسد نوزاد رها شده در اصفهان هرچه زودتر بررسی شود
استاندار اصفهان به مراجع قضایی و انتظامی استان دستور داد صحت و سقم مربوط به مطلب و عکس جسد نوزاد رها شده در یکی از مناطق حاشیه‌ای اصفهان را بررسی کنند.
اداره کل روابط عمومی و ارتباطات بین الملل استانداری اصفهان به نقل از عباس رضایی افزود: این دستور در ساعت اولیه در پی انتشار مطلب و تصویر جسد نوزاد رها شده در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان صادر شد تا تنویر افکار عمومی و اقدامات قانونی مقتضی صورت پذیرد.
17 درمانگاه تخصصی تنفسی برای بیماران کرونا در اصفهان فعال است
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فهرست 17 کلینیک‌ و درمانگاه تنفسی ارائه‌دهنده خدمات تخصصی به بیماران مبتلا به کرونا در کلانشهر اصفهان را اعلام کرد.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فهرست 17 کلینیک و درمانگاه تنفسی بیمارستانی و غیر بیمارستانی ارائه‌دهنده خدمات تخصصی بیماری کرونا و پنج مرکز خدمات جامع سلامت برای ارائه خدمات در شرایط بحران ناشی از شیوع کووید 19 را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، در بیمارستان‌های الزهرا(س)، عیسی بن مریم(ع)، شریعتی، شهید آیت الله صدوقی، خورشید، سینا، سعدی، عسگریه و میلاد درمانگاه‌های تنفسی فعال است که متخصص داخلی یا عفونی بصورت 16 ساعته و پزشک عمومی و پرستار در همه ساعت‌های شبانه روز در آن حضور دارند.
مدیران نهادهای اجرایی اصفهان نسبت به دورکاری کارمندان اقدام کنند
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، درباره دورکاری کارمندان ادارات گفت: مقرر شد مدیران دستگاه اجرایی از هفته جاری نسبت به انجام دورکاری با ارایه خدمات مطلوب اقدام کنند.
حجت الله غلامی در حاشیه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور استاندار اصفهان افزود: وضعیت پنج شهرستان گلپایگان، خوانسار، نجف آباد، شاهین شهر و میمه و سمیرم در جلسه امروز مطرح شد.
وی تصریح کرد: مقرر شد ستادهای شهرستانی در پنج شهرستان تشکیل و در خصوص گروه‌های شغلی 2،3 و4 و درباره محدودیت‌ها و یا تعطیلی‌ها تصمیم گیری شود.
جامعه شناس: هتک حرمت مقامات، مسیر انتقاد سازنده در جامعه را می‌بندد
یک جامعه شناس گفت: هتک حرمت به مقامات بویژه رییس جمهوری که در مدت اخیر شاهد آن بودیم مسیر انتقاد سازنده به عنوان یکی از مولفه‌های موردنیاز در زندگی کنونی در جامعه را می‌بندد.
مرتضی پدریان افزود: هتک حرمت در سطح گسترده و کلان سبب می‌شود این بی اخلاقی در تمام حوزه‌های رفتاری در جامعه شکل گیرد و شهروندان از ابزار سازنده و مفید انتقاد نتوانند به درستی بهره گیرند و به جای آن توهین و افترا را به عنوان یک رفتار پذیرفته و مورد قبول تلقی کنند.
وی با اشاره به اینکه اخلاقمداری در جامعه یک نیاز اساسی است ادامه داد: زمانی که مدعیان و مسوولان در یک جامعه هتک حرمت می‌کنند سبب بدبینی مردم می‌شود و رفته رفته شهروندان هم بجای نقد صحیح که برای اصلاح رفتارها موردنیاز است از بی احترامی استفاده می‌کنند.
امسال موارد کمتری از بیماری آنفلوآنزا پیش‌بینی می‌شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد کمتری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در فصول سرد امسال با توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان پیش‌بینی می‌شود.
بهروز کلیدری افزود: در فصول سرد امسال امید داریم که با توجه به هشدارهای داده شده برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا با موارد کمتری از بروز بیماری آنفلوآنزا در بین مردم مواجه شویم.
وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و هشدارهای داده شده، مردم از ماسک استفاده و دست‌های خود را ضد عفونی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند، اظهار امیدواری کرد که امسال شیوع آنفلوآنزا بصورت جدی نباشد.
مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در اصفهان آغاز به کار کرد
مدیر مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در اصفهان از آغاز به کار این بخش خبر داد و گفت: بیمارانی که قصد استفاده از سلول‌های بنیادی را برای درمان خود دارند می‌توانند به این مرکز در کلانشهر اصفهان مراجعه کنند.
مجید کوهی اصفهانی افزود: مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان در اصفهان پس از سال‌ها انتظار و در بخش‌های ارتوپد و آرتروز زانو، قلبی عروقی و نارسایی قلبی، پوستی از جمله ویتیلیگو (لک و پیس) و انواع زخم راه‌اندازی شد و درمان بیماران از طریق پیوند سلول‌های بنیادی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این بخش تحول بزرگی در بخش درمان اصفهان اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: بیماران متقاضی سلول درمانی می‌توانند به دفتر بانک سلول‌های بنیادی رویان در اصفهان مراجعه کنند تا در این مرکز مشاوره‌های اولیه توسط پزشکان و متخصصان انجام شود و در صورتیکه فرد متقاضی شرایط لازم سلول درمانی را داشته باشد به مرکز پیوند پژوهشگاه رویان معرفی و امور مربوط به روند درمان و تزریق سلول‌های بنیادی انجام می‌شود.
19 هزار بافنده فرش اصفهان بیمه ندارند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: 270 هزار نفر بافنده فرش در این استان فعالیت دارند که از این تعداد 19 هزار نفر فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند.
ایرج موفق اظهارداشت: اقدامات و پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تضییع حقوق بافندگان فرش در این استان انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات بافندگان فرش اصفهان به وزارت صنعت معدن و تجارت منعکس شد، ادامه داد: بدنبال این هستیم که با پیگیری‌های لازم، اعتبارات بصورت منطقی و عادلانه تخصیص داده شود.
2500 تن روغن خوراکی در اصفهان وارد چرخه توزیع می‌شود
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: با تدابیر اندیشیده شده بیش از 2 هزار و 500 تن روغن از فردا چهارشنبه وارد چرخه توزیع این استان می‌شود.
اسماعیل نادری در حاشیه کارگروه تنظیم بازار در استانداری افزود: همچنین طی هفته گذشته حدود 200 تن روغن توزیع شده بود.
وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم نگران تامین این کالا نباشند و عجله‌ای برای خرید آن بیش از مایحتاج نداشته باشند چراکه این کمبود در روزهای آینده برطرف می‌شود.
آلودگی هوای اصفهان تاثیر غیر مستقیم در شیوع بیماری کرونا دارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: آلودگی هوا تاثیر غیر مستقیمی در شیوع بیماری کرونا دارد و کلان‌شهر اصفهان نیز در این فصول از این قاعده مستثنی نیست.
ایرج حشمتی اظهار داشت: موضوع آلودگی هوا در کلانشهرها مساله جدیدی نیست و سالهاست این موضوع برای شهرهای بزرگ آسیب‌های را به وجود می‌ آورد.
وی اظهار داشت: شهرستان اصفهان براساس اطلاعات آماری مرکز پایش کیفیت هوا و بررسی‌های که سال گذشته به عمل آمد به عنوان آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور شناخته شد.
مشکل تامین آرد در اصفهان نداریم
استاندار اصفهان گفت: در زمان حاضر مشکلی برای تامین آرد در این استان نداریم، متاسفانه برخی از معاندان نظام و شبکه‌های بیگانه به کمبود آرد و گندم اشاره می‌کنند که پایه و اساس ندارد.
عباس رضایی در حاشیه چهل و نهمین جلسه راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در استانداری افزود: اکنون سیلوهای استان پر است و مشکل تامین آرد نداریم از این رو از مردم می‌خواهم به سخنان معاندان گوش ندهند.
وی اظهارداشت: در زمینه معیشت روزمره مردم دستور دادم تا کارگروه تنظیم بازار به صورت روزانه تشکیل شود، نباید با مسائل پیش پا افتاده مردم را نگران کنیم.
مرمت کامل گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ادامه مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله که وضعیت نابسامانی دارد ضروری بوده و برای تحقق این مهم اکنون به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
فریدون اللهیاری با بیان این که وضعیت نابسامانی را در گنبد این مسجد تاریخی شاهد هستیم، افزود: سال گذشته اقدامات مرمتی بر روی گنبد مسجد شیخ لطف الله انجام شد که بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های داخلی و خارجی به همراه داشت که مراجع مختلف راجع به آن اظهار نظر کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: در نهایت مرمت بخشی از گنبد از نظر متخصصان و صاحب نظران حوزه فنی میراث فرهنگی کشور بررسی قرار گرفت و در جلسه مشترک شورای تخصصی پایگاه‌های میراث جهانی کشور با شورای فنی استان روند مرمت تایید شد.
برچسب‌ها
فرش ویروس کرونا اصفهان میراث فرهنگی

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/192490/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش