پیام سپاهان

آخرين مطالب

سوغات و صنایع دستی اصفهان اقتصادی

سوغات و صنایع دستی اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - سوغات شهرهای بزرگ و توریستی ایران معمولا برای همه مشخص هستند؛ مثلا همه می‌دانند که گز سوغات اصفهان و فالوده هم سوغات شیراز است. اما آیا سوغات این دو شهر بزرگ در همین یک مورد خلاصه می‌شود؟ البته که نه. شهر باستانی و گردشگری مهمی چون اصفهان سوغاتی‌های متعددی دارد که در این مطلب به معرفی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.
خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام : سوغات شهرهای بزرگ و توریستی ایران معمولا برای همه مشخص هستند؛ مثلا همه می‌دانند که گز سوغات اصفهان و فالوده هم سوغات شیراز است. اما آیا سوغات این دو شهر بزرگ در همین یک مورد خلاصه می‌شود؟ البته که نه. شهر باستانی و گردشگری مهمی چون اصفهان سوغاتی‌های متعددی دارد که در این مطلب به معرفی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت. شما می‌توانید پس از رزرو هتل اصفهان و گردش در کوچه و خیابان‌های این شهر زیبا، به خرید انواع سوغات نیز بپردازید. معمولا نزدیکی همه هتل های اصفهان سوغاتی‌فروشی وجود دارد؛ بنابراین لازم نیست زیاد جستجو کنید. با ما همراه باشید تا انواع سوغاتی‌های خوشمزه و زیبای اصفهان را به شما معرفی کنیم.

پیام سپاهان

انواع سوغات‌ شهر اصفهان به‌دلیل اینکه اصفهان از دیرباز مرکز فرهنگ و هنر ایران بوده است، هنرهای زیادی در این شهر رواج دارد که قدمت برخی از آن‌ها به چندصدسال پیش از میلاد مسیح هم می‌رسد. طبیعی است که چنین هنرهای ارزشمندی جزو سوغات این شهر باشند؛ اما مردم اغلب سوغات اصفهان را فقط در خوراکی‌های این شهر خلاصه می‌کنند. بهتر است بدانید که اصفهان هم سوغات خوراکی و هم سوغات هنری (صنایع‌دستی) دارد. شما می‌توانید با سفر به این شهر باشکوه علی‌رغم گردش و تفریح فراوان، سوغاتی‌های فراوانی با خود به شهرتان ببرید.
سوغات‌های خوراکی نصف جهان سوغات‌های خوراکی و خوشمزه اصفهان شامل موارد زیر هستند:
گز اصفهان گز اصفهان به‌صورت لقمه و آردی با مغز بادام و پسته تولید می‌شود که طعم آن زبانزد هر گردشگری است که به این شهر سفر کرده باشد.
سوهان اصفهان سوهان اصفهان هم که نازک‌تر از سوهان سایر شهرهای دیگر تولید می‌شود، همراه با مغز بادام و پسته از محبوبیت زیادی درمیان مهمانان این شهر برخوردار است.
پولکی اصفهان نقل پهن و شیرین اصفهان که به پولکی مشهور است، یکی از بهترین سوغات‌های این شهر به‌شکار می‌آید که بیشتر با چای میل می‌شود.
شیرینی کُرکی اصفهان شیرینی نرم اصفهانی نیز که به «شیرینی کُرکی» مشهور است، یکی دیگر از سوغات‌های خوشمزه این شهر به‌شمار می‌رود.
سوغات‌هایی را که نام بردیم، می‌توانید به‌راحتی از سوغاتی‌فروشی‌های اصفهان تهیه کنید. تعدادی سوغات هم در اصفهان وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را به‌راحتی حمل کرد و به شهر خود برد. بهتر است اینگونه خوراکی‌ها را تا زمانی‌که در اصفهان هستید، میل کنید و سپس تعریف طعم و مزه آن‌ها را به‌عنوان سوغات با خود ببرید. این خوراکی‌ها هم شامل موارد زیر هستند:
دوغ و گوشفیل اصفهان دوغ مخصوصی که با شیرینی‌های گوشفیل اصفهانی نوشیده می‌شود، شور نیست بلکه فقط ترش است. این ترکیب خوشمزه را فقط می‌توانید در اصفهان پیدا کنید. بعضی از مهمانان به‌حدی از دوغ و گوشفیل خوششان می‌آید که هرطور شده دوغ را در بطری ریخته و گوشفیل‌ها را هم در جعبه می‌گذارند و با خود به شهرشان می‌برند. البته به شما قول می‌دهم هیچ‌کدام از این افراد موفق نمی‌شوند این سوغات را به شهرشان برسانند؛ چون یا همه آن‌ها را در هتل های اصفهان یا در راه بازگشت به شهرشان تمام می‌کند!
بریان اصفهان یکی از غذاهای محلی اصفهان «بریان» است. بهتر است تا در شهر هستید، این غذا را میل کنید تا طعم و مزه فوق‌العاده آن را ازدست ندهید. هنگام رزرو هتل اصفهان می‌توانید لیست غذای هتل‌ها را چک کنید، چون بعضی از هتل‌ها در رستوران خود این غذا را سرو می‌کنند.
خورش ماست اصفهان خورش ماست که از گوشت، زعفران، ماست و شکر درست می‌شود، یکی از دسرهای خوشمزه اصفهانی است که خوردن آن برای هر مسافر این شهر ضروری به‌نظر می‌رسد.

پیام سپاهان

سوغات‌های هنری نصف جهان بعد از یک گشت‌وگذار مفصل میان جاذبه‌های متعدد اصفهان و خوردن غذاها و خوراکی‌های محلی آن، حالا به فکر تهیه سوغات‌های هنری این شهر باشید. ازجمله بهترین صنایع‌دستی اصفهان که سوغات‌های برتر این شهر هم هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
خاتم‌کاری‌های اصفهان شکلات‌خوری، جاقلمی و انواع جعبه‌های خاتم‌کاری شده اصفهان با نقوش تاریخی و جلوه‌های طبیعت نیز از هنرهای اصیل استادان اصفهانی است که جزو بهترین‌ سوغات‌های این شهر هستند.
میناکاری اصفهان رنگ آبی و آرامبخش وسایل تزئیناتی میناکاری اصفهان هم دیگر آثار نفیس این شهر هستند که می‌توانید به‌عنوان سوغات با خود بیاورید.
قلم‌زنی اصفهان جام، گلدان و سینی‌های نقره و مسی که روی‌ آن‌ها اشکال هنرمندانه‌ای حک شده است، می‌توانند هنر اصیل استادان قلم‌زنی اصفهانی را برای شما نمایش دهند.
ظروف مسی اصفهان انواع قابلمه و کاسه‌های مسی نیز یکی دیگر از جلوه‌های هنری اصفهانی هستند که موردتوجه توریست‌های زیادی قرار گرفته‌اند. در اصفهان از مس هم برای تولید انواع ظروف و هم برای انواع قلم‌زنی استفاده می‌شود.
ظروف فیروزه‌کوب اصفهان هنر فیروزه‌کوبی یکی از هنر‌های نفیس ایران‌زمین است که در جهان هم شهرت زیادی دارد. تکه‌های کوچک سنگ فیروزه که روی انواع جام‌ها و ظروف تزئینی به شکلی هنرمندانه جاگذاری می‌شوند، ازجمله سوغات‌های هنری اصفهان هستند.
نکات خرید سوغاتی در اصفهان شهرهای قدیمی و توریستی مانند اصفهان از سوغات‌های ارزشمندی برخوردار هستند. بهتر است در سفر خود به این شهر حتما بودجه خاصی را برای خرید انواع سوغات‌های خوراکی و هنری آن اختصاص دهید. بهتر است کنار انتخاب اقامتگاه و رزرو هتل اصفهان لیستی از سوغات‌های این شهر هم تهیه کنید. در مرکز خرید برخی هتل های اصفهان هم انواع سوغات یافت می‌شود و دیگر لازم نیست برای خرید آن‌ها به بیرون از هتل بروید. البته هتل‌های پنج ستاره مرکز خرید دارند. اگر هتل شما پنج ستاره نباشد، همان‌طورکه قبلا هم گفتیم، باید برای خرید سوغات به مغازه‌های نزدیک هتل یا بازارهای شهر بروید.
منبع: پارس فوتبال

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/190571/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد