پیام سپاهان

آخرين مطالب

میت 40 پرو در مقایسه با نسل گذشته چه پیشرفتی کرده است؟ علمی

میت 40 پرو در مقایسه با نسل گذشته چه پیشرفتی کرده است؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - زومیت / هواوی گوشی میت 40 پرو را با تأخیری یک‌ماهه رونمایی کرد. این محصول از بسیاری جهات درمقایسه‌با نسل گذشته پیشرفت کرده است.
هواوی ساعاتی پیش پیشرفته‌ترین محصولات خود در بخش گوشی هوشمند را رونمایی کرد. میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس دو گوشی قدرتمند هواوی برای رقابت با جدیدترین پرچم‌دارهای بازار هستند. شرکت چینی که پس از قطع همکاری با گوگل با ضعف‌هایی در بخش نرم‌افزار مواجه است، امسال تمام تلاش خود را برای عرضه‌ی سخت‌افزار قدرتمند و منحصربه‌فرد انجام داده است. در این مطلب، پیشرفت‌های میت 40 پرو را درمقایسه‌با میت 30 پرو بررسی می‌کنیم.
طراحی و نمایشگر
در بخش طراحی، دو تفاوت عمده در طراحی میت 40 پرو درمقایسه‌با نسل قبل مشهود است: 1. در جلو گوشی، بریدگی بالای نمایشگر جای خود را به شکاف گوشه‌ی صفحه داده است؛ 2. در پشت گوشی و دقیقا جایی که حسگرهای دوربین قرار می‌گیرند، هواوی دایره را در وسط قرار داده و حسگرها را اطراف آن چیده است. به‌نظر می‌رسد لبه‌های نمایشگر نیز برعکس نسل قبل، انحنا پیدا کرده‌اند تا تفاوت ظاهری کاملا بارز باشد. در بخش نمایشگر، هر دو گوشی از نمایشگر OLED بهره می‌برند؛ اما پبشرفت‌هایی در مدل جدیدتر قابل‌مشاهده است. اول اینکه نمایشگر 6/76 اینچی است و از نمایشگر 6/53 اینچی به‌کاررفته در میت 30 پرو بزرگ‌تر است. هواوی رزولوشن تصویر را نیز از 2400 در 1176 پیکسل در نسل قبل به 2772 در 1344 پیکسل ارتقا داده است تا با وجود بزرگ‌ترشدن نمایشگر، تراکم پیکسلی نیز بهبود یافته باشد.
تفاوت دیگر نرخ بازسازی 90 هرتز است که جای آن در گوشی متعلق به سال گذشته خالی بود. امسال، اکثر پرچم‌دارها با نمایشگرهای 90 و 120 هرتزی رونمایی شدند و هواوی نیز از قافله عقب نمانده و این قابلیت را برای میت 40 پرو در نظر گرفته است.
پردازنده میت 40 پرو درمقایسه با میت 30 پرو
سال گذشته، عملکرد خیره‌کننده‌ی پردازنده‌ی کرین 990 تحسین بسیاری از خبرگزاری‌ها را برانگیخت. باوجوداین، هواوی باید برای پرچم‌دار امسال در این بخش بهبودهایی اعمال می‌کرد که حاصل این بهبودها پردازنده‌ی پرقدرت Kirin 9000 است. این پردازنده با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده و از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و به‌گفته‌ی هواوی، با گذشت زمان ضعیف نمی‌شود. مدیرعامل هواوی امروز مدعی شد که کرین 9000 پس از گذشت 36 ماه، تنها 2/5 درصد از قدرتش کاسته می‌شود.
هواوی پردازنده‌ی گرافیکی را نیز از Mali-G76 MP16 به‌کاررفته در میت 30 پرو به Mali-G78 MP24 در میت 40 پرو ارتقا داده است. به‌گفته‌ی مدیر هواوی، پردازنده‌ی گرافیکی جدید نزدیک به 52 درصد قدرتمندتر از پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی اسنپدراگون 865 پلاس عمل می‌کند و عملکردش در اجرای بازی‌های سنگین خارق‌العاده است.
دوربین میت 40 پرو دربرابر نسل قبل
دوربین که همواره مزیت رقابتی تعیین‌کننده‌ای در فروش گوشی‌های هوشمند بوده، هم در تعداد و هم در رزولوشن دست‌خوش پیشرفت شده است. میت 30 پرو در بخش دوربین رکورددار زمان خودش بود و احتمالا ارتقادادن این بخش برای هواوی سخت‌ترین قسمت ماجرا بوده است. چینی‌ها برای این منظور، لنز واید 40 مگاپیکسلی را به 50 مگاپیکسلی و حسگر 8 مگاپیکسلی و تله‌فوتو را به حسگر پریسکوپ 12 مگاپیکسلی ارتقا داده‌اند. با وجود این پیشرفت‌ها، باید گفت دیگر خبری از حسگر اولتراواید 40 مگاپیکسلی نیست و این حسگر در گوشی جدیدتر با حسگری 20 مگاپیکسلی تعویض شده است. همانند سال گذشته، حسگر 3D TOF وظیفه‌ی تشخیص عمق تصویر را در دوربین جدیدترین پرچم‌دار هواوی برعهده خواهد داشت.
نکته‌ای مهم بزرگ‌ترشدن حسگر دوربین در گوشی جدید است. به‌گفته‌ی مدیر هواوی، اندازه‌ی 1/1.28 اینچی حسگر واید هواوی که از لنز لایکا بهره می‌برد، بزرگ‌ترین حسگری است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند به‌کار رفته است. دوربین سلفی میت 40 پرو شاید تنها قسمتی باشد که این گوشی را تسلیم نسل قبل خود می‌کند. چینی‌ها احتمالا با انگیزه‌ی کوچک‌ترکردن حسگر و کاهش ابعاد بریدگی صفحه، سلفی 32 مگاپیکسلی میت 30 پرو را در نسل جدید به 13 مگاپیکسلی تغییر داده‌اند. در هر دو مدل، حسگر 3D TOF یا مدت‌پرواز، حسگر را در تشخیص عمق تصویر یاری می‌کند.
باتری و قیمت
در بخش باتری، گوشی جدیدتر با وجود افزایش اندازه، 100 میلی‌آمپرساعت پس‌رفت را تجربه کرده و به‌جای باتری 4،500 میلی‌آمپرساعتی نسل قبل، به باتری 4،400 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. این البته تنها پس‌رفت میت 40 پرو است. گوشی مذکور هم در شارژ سیمی و هم بی‌سیم دستخوش افزایش سرعت شده است و شارژ سریع 40 وات میت 30 پرو در میت 40 پرو به 66 وات و شارژ بی‌سیم 27 وات نیز به 50 وات ارتقا یافته است. این در حالی است که به‌گفته‌ی مدیر هواوی، میت 40 پرو یکی از خنک‌ترین گوشی‌ها در هنگام شارژ است.
مقایسه‌ی قیمت این دو گوشی افزایش حدودا 100 یورویی را نشان می‌دهد. 29 شهریور سال گذشته، میت 30 پرو با برچسب قیمت 1،099 یورویی رونمایی شد و اول آبان امسال، میت 40 پرو 1،200 یورو قیمت‌گذاری شده است. افزایش قیمت 101 یورویی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ اما برای کاربر ایرانی احتمالا مفهوم 1،099 یورو در سال 1398 با 1،200 یورو در سال 1399 بیش‌ازاین‌ها تفاوت خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/189789/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور امدادگران در سیل کاشان

جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

آب بردگی 2 دستگاه کامیون در نائین

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو

صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید

آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان

محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

مدارس «یحیی‌آباد» آران و بیدگل تعطیل شد

سیل 2 کامیون را در نائین با خود برد

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد

بهرام افشاری به اصفهان رفت

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

آیفون زیر سایه هواوی رفت

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

بارش باران در میمه

آبگرفتگی خیابان‌های کاشان و عدم حضور نیروهای امدادی

وقوع سیل در ورزنه

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد