پیام سپاهان

آخرين مطالب

تاج‌زاده و حجاریان فتنه اقتصادی می‌کنند! مقالات

تاج‌زاده و حجاریان فتنه اقتصادی می‌کنند!
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
«گرانی طبیعی است»، «همیشه با گرانی مواجه بوده‌ایم»، و هزاران دلیل برای انکار افزایش فشار اقتصادی بر جامعه تنها به‌خاطر یک هدف که آن هم تخریب اصلاح‌طلبان است! اصولگرایان از نوع دلواپسشان مشخص نیست که این روزها در چه شرایطی به سر می‌برند و چه ترسی آنان را وادار به گفتار و نوشتار کذب و فریب مردم کرده است. به نظر می‌رسد نمایان شدن تدریجی علاقه جامعه به حضور کاندیداهای اصلاح‌طلب در انتخابات 1400 است که اصولگرایان را غمگین و افسرده و البته وادار به بیان موضوعاتی کرده که به‌طور حتم خودشان هم آنها را قبول ندارند و تنها برای تخریب چهره رقیب بر زبان جاری می‌کنند.
وضع اقتصادی کشور خوب است!
استرتژی جدید اصولگرایان دلواپس برای برهم‌زدن معادلات انتخاباتی زمینه‌سازی اعتراضات خیابانی است و البته نقشه راه آنها به نحوی تنظیم شده است که اصلاح‌طلبان عامل اعتراض و به قول خودشان فتنه باشند. ابزار فتنه‌سازی اصولگرایان بر محور اظهارات اخیر سعید حجاریان و مصطفی تاج‌زاده است، چنانکه مشرق می‌نویسد: «امثال تاج‌زاده و حجاریان و... در ستادی که خودشان آن را «هسته سخت اصلاحات» می‌نامند با وجود اینکه می‌دانستند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به کمتر از 30 درصد رسیده است و با اینکه بهتر از هرکسی واقف بودند که مشکلات اقتصادی و تورم در همه جای دنیا وجود دارد و ایران هم نمرات خوبی در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی دارد اما با پروپاگاندای سیاه‌نما و اصرار بر گزاره‌هایی مثل گرسنه بودن مردم ایران و «و ما ادریک مالتحریم» که اولی را تاجزاده و دومی را حجاریان طی سال‌های گذشته بیان کردند؛ فضای کشور را به سمت بزرگنمایی از تحریم‌ها بردند درحالی‌که خود اذعان داشتند تحریم ابزار روانی دشمن است! جالب است که آنها گزینه‌ای را با یاری 2 دوره‌ای خود به ساختمان پاستور فرستادند که می‌دانستند او اهل «نظارت بر قیمت‌ها» نیست و این اعتقاد البته با حضور اصلاح‌طلبان ستادی در دولت نیز تقویت خواهد شد. و امروز کار به جایی رسیده است که یک گرانی بی‌قاعده در بازار ایران حکمفرما شده که از هیچ قاعده تورمی، دلاری، تحریمی و بازاری پیروی نمی‌کند و جالب آنکه سخنگوی اصلاح‌طلب دولت هم تاکید دارد که کارویژه اصلی دولت نه نظارت بر قیمت‌ها که مبارزه با تحریم‌هاست» در وهله نخست باید از این سیاه‌نمایان سوال کرد که براساس چه محاسباتی اثرات تحریم بر اقتصاد را کمتر از 30 درصد می‌دانند و از سوی دیگر، باید از سیاهه‌نویسان سوال کرد چرا سیاست یک بام و دو هوا را در دستورکار دارند یعنی اکنون که برنامه‌هایشان در راستای تخریب اصلاح‌طلبان است به عادی‌سازی گرانی در کشور می‌پردازند و معتقدند گرانی در همه کشورها هست اما یادشان رفته است که برای تخریب روحانی و دولت او، چگونه از افزایش قیمت‌ها به عنوان ابزار و ایجاد نارضایتی در جامعه نسبت به عملکرد دولت استفاده می‌کردند.
فــتــنــه اقــتــصادی در دستورکار حجاریـان و تــاج‌زاده
بخش دوم برنامه دلواپسان ایجاد فتنه اقتصادی و متهم کردن اصلاح‌طلبان به ایجاد آن است. اصولگرایان به‌خوبی واقف هستند که در شرایط عادی و بدون تخریب رقیب شانسی برای پیروزی در هیچ‌یک از انتخابات‌ها اعم از ریاست‌جمهوری، مجلس و حتی شورای شهر ندارند؛ بنابراین با لحاظ کردن شکست حتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری البته در صورت تایید کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان باید به فکر برهم زدن بازی باشند. ایده‌ای که به ذهن آنها رسیده القای ایجاد فتنه اقتصادی است و چنین نوشتند: «چپ‌های ستادی آنطور که از قرائن پیداست و با توجه به بیانیه اخیر موسوی‌خوئینی‌ها قصد دارند رفتار تحریمی را برای انتخابات 1400 نیز تکرار کنند. تکراری که البته از سوی دیگر دل به مشکلات اقتصادی موجود بسته تا به‌صورت گازانبری به نظام اسلامی حمله کند و اغتشاشات «فتنه اقتصادی» را کلید بزند. آنچه گفتیم البته بر گام سوم طراحی‌های تاج‌زاده و حجاریان نیز دلالت دارد و آن «فتنه اقتصادی» است. فتنه‌ای که به‌زعم امثال تاج‌زاده، هیمه آن با توجه به مشکلات اقتصادی و مشروعیت‌زدایی به‌واسطه عدم حضور کسانی از مردم در انتخابات گردآوری شده و نیاز به یک جرقه دارد تا یکی از خشن‌ترین اغتشاشات را پس از آبان 98 کلید بزند.»
تشویق به تکرار اتفاقات دی و آبان
نکته قابل‌تامل اما تشویق به اعتراض از سوی اصولگرایان است. آنها درصدد هستند با فضاسازی و ایجاد شائبه‌های غیرواقعی آنها را ترغیب به تکرار اتفاقاتی مانند دی 96 و آبان 98 کنند و در نهایت چنین مدعی شوند که اصلاح‌طلبان سکاندار اعتراضات بودند. روز گذشته رسانه دلواپس نوشت: «و این تاج‌زاده است که پیش از ربیعی گفته بود: اغتشاشات آبان با خشونت بیشتر تکرار می‌شود... و سعید حجاریان نیز از محتمل بودن آن در ایام انتخابات 1400 سخن گفته است...؛ پیرامون راه‌های مقابله با فتنه اقتصادی و اینکه فرماندهان و راهبران این پروژه چه کسانی هستند و طرح آنها چگونه خنثی می‌شود، مباحثی را مطرح کرده‌ایم. مباحثی که از حکما شنیده نشد که در پیامد آن شاهد بودیم فرمان آماده‌باش مقام معظم رهبری به تمام نیروهای مسلح برای مقابله با فتنه که چند روز قبل از آبان 98 در دانشگاه افسری ایراد شد نیز شنیده نشد و پژواک نیافت.»

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/182960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد