پیام سپاهان

آخرين مطالب

بلند قامتان طلایی‌پوش نصف‌جهان در سودای قهرمانی ورزشی

بلند قامتان طلایی‌پوش نصف‌جهان در سودای قهرمانی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- والیبال نصف جهان همانند سایر رشته‌های ورزشی به خصوص فوتبال دارای پیشینه ورزشی قوی است و روزگاری در این شهر از سال 1260 خورشیدی با شکل گرفتن مدارس جدید و اختصاص ساعتی برای ورزش دانش آموزان، والیبال به عنوان یک رشته ورزشی مورد توجه مدیران و مربیان آموزشی قرار گرفت.

در آن زمان مدرسه محیط مناسبی برای کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان، گسترش ورزش استان شد تا جایی که در حدود سال 1300 بعد از تاسیس مدارسی چون علمیه، همایونی، باقریه شهشهان، باقریه چهارسوق، علیه، ایمانیه، اسلامیه، بلدیه در شهر اصفهان بیشتر بازیهای محلی و بومی و برخی ورزش های جدید از جمله والیبال در آنها انجام می شد.

بر اساس اسناد موجود، اصفهان بعد از تهران نخستین شهری بود که در امر توسعه ورزشی والیبال فعالیت داشته است و نخستین رقابت بین استانی این ورزش مسابقه ای بود که بین دو تیم والیبال کالج اصفهان و کالج البرز تهران که در سال 1306 برگزار شد.

نخستین باشگاه هایی که در اصفهان فعالیت ورزشی در آنها آغاز شد، باشگاه ورزشی کازرونی، این باشگاه در سال 1325 به مالکیت و مدیریت مرحوم کازرونی در خیابان عباس آباد اصفهان شروع به کار کرد.

بعد این تاریخ باشگاه های ورزشی منجمله دارائی، شاهین ، تربیت، سرباز، دخانیات، برق، خانه جوانان، کاخ جوانان، ذوب آهن، سپاهان، شهناز، پاس، جوانان، سیمان سپاهان، هسا، صنعت فرش، تاج، بوستان، فلات ایران در آغاز و پیدایش والیبال در اصفهان تأثیرگذار بودند.

علاوه بر این مسابقات والیبال لیگ سراسری ایران با عنوان جام پاسارگاد که در سالهای 1353- 1354 و 1355 انجام شد و مسابقات بین‌المللی دهه فجر و لیگ‌های برتر و دسته اول باشگاه ها از سال 1372 تاکنون از اهمیت ویژه‌ای در توسعه این رشته ورزشی داشته اند.

با این حال اصفهان سهم زیادی در این پیشرفت داشته و تیم ذوب آهن اصفهان که زمانی در والیبال فعالیت می کرد مقام های زیادی در لیگ والیبال کسب کرد در حالی که  تیم مردان آن در سال 1385 منحل شد.

از افتخارات تیم مردان این باشگاه، می‌توان به عنوان سومی جام پاسارگاد در سال 1355، عنوان سومی لیگ دسته اول در سال‌های 1371 و 1374 و عنوان نایب قهرمانی لیگ دسته اول در سال‌ 1375 و نایب قهرمانی در اولین دوره لیگ برتر والیبال در سال 1376 و عنوان سومی در دومین دوره لیگ برتر در سال 1377 نام برد.

والبیال بانوان این باشگاه بین سال‌های 1384 تا 1388 پنج عنوان قهرمانی در لیگ برتر والیبال کسب کرده است و با یک قهرمانی در سال 1397، سه نایب قهرمانی و یک عنوان سومی پرافتخارترین تیم رقابت های لیگ برتر والیبال است.

تیم زنان این باشگاه با قهرمانی کشور در سال 1386 به عنوان اولین باشگاه والیبال زنان ایرانی به مسابقات باشگاهی بانوان در سطح آسیا اعزام شد که در نوع خود قابل اهمیت است.

باشگاه والیبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان  نیز دیگر باشگاه مطرح اصفهانی در والیبال است که در سال 1397 میان خیل عظیم طرفداران خود به لیگ برتر والیبال ایران صعود کرد.

این تیم در نخستین  حضور خود در لیگ دسته یک با ترکیب بومی و با 12 پیروزی یه مسابقات لیگ برتر والیبال صعود کرد و خوشحالی هواداران سپاهانی نصف جهان خود را درپی داشت.

هم اکنون تیم والیبال سپاهان در لیگ برتر والیبال با هدایت رحمان محمدی راد برای دومین سال پی درپی حضور دارند و دیدارهای مطلوبی را در این دوران کرونایی برجا گذاشته است.

این تیم با هدایت محمدی راد فصل گذشته توانست با 11 بُرد و 34 امتیاز در رده چهارم قرار گیرد  اما این مسابقات به دلیل گسترش ویروس کرونا، بدون معرفی قهرمان به پایان رسید.

در فصل جاری نیز محمدی راد سرمربی سپاهان در گفت گو با ایرنا از برنامه سه ساله خود برای موفقیت تیم سپاهان در لیگ برتر خبر داد و افزود: براساس این برنامه راهبردی که سال گذشته با باشگاه دادیم و مورد استقبال قرار گرفت رد سال جاری نیز پیش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه در باشگاه سپاهان همه زیرساخت های لازم برای حرکت به سمت موفقیت فراهم است افزود: در سال گذشته روند رو به رشدی داشتیم و  در سال جاری نیز این روند ادامه دارد و نگاه ها به این رشته ورزشی بیشتر شده است.

محمدی راد ابراز امیدواری کرد که استعداد والیبال اصفهان با انگیزه ای که برای این رشته ورزشی فراهم شد شناسایی و کشف شود و  به پیشرفت و توسعه ورزش نصف جهان منجر شود.

با این حال در فصل جاری لیگ برتر والیبال تیم سپاهان توانست در چهار دیدار سه پیروزی را کسب کند و در رده چهارم لیگ 15 تیمی ایران قرار گیرد.

این تیم دیدار نخست خود را در 19 شهریور سال جاری در ورزشگاه 25 آبان اصفهان با نتیجه سه بر یک از خاتم اردکان یزد برد و  در دیدار دوم خود میهمان راه یاب ملل مریوان بودکه در خانه حریف سه بر صفر پیروز میدان شد.

روند پیروزی های طلایی پوشان ادامه یافت و این تیم توانست در اصفهان لبینات هراز آمل را با نتیجه سه بر 2 شکست داد و یک امتیاز نیز تیم میمهان کسب کرد.

با این حال در هفته چهارم تیم سپاهان مقابل شهرداری گنبد سه بر 2 شکست خورد و توانست از این دیدار خارج از خانه یک امتیاز کسب کند.

تیم والیبال سپاهان چهارشنبه هفته جاری 9 مهر در هفته پنجم میزبان شهرداری ارومیه است و با توجه به دیدارهای جذابی که انجام داده همه طرفداران این تیم  در اصفهان منتظر درخشش بلند قامتان نصف جهان هستند که این مهم با تمرکز بالا و دقت بازیکنان امکان پذیر است.

حال باید دید با توجه به قدمت والیبال نصف جهان در لیگ برتر فصل جاری طلایی پوشان اصفهان چه جایگاهی را کسب خواهند کرد و آیا به قهرمانی و سودای رسیدن به این مه خواهند رسید یا سرنوشت به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.

هدایت سپاهان مانند فصل گذشته بر عهده رحمان محمدی‌راد قرار دارد.

در فصل گذشته لیگ برتر، تیم سپاهان با 11 بُرد و 34 امتیاز در رده چهارم قرار داشت اما این مسابقات به دلیل گسترش ویروس کرونا، بدون معرفی قهرمان به پایان رسید.

فدراسیون والیبال فصل جدید مسابقات را زودتر از همیشه و در شهریور سال جاری آغاز کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/182793/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

7 نکته مهم درباره ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک در آسمان اصفهان

تغییرات در مجموعه شهرداری اصفهان رو به پایان است/ لزوم توجه به دیپلماسی مالی

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 7

گردشگران در پهنه اصفهان در امنیت کامل هستند

وقوع انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج + عکس

90 درصد پیله تر گلستان برای فرآوری به دیگر استان‎ها منتقل می شود

شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر دستگیر شدند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بورس جهش کرد

آماده شوید؛ سقوط قیمت دلار نزدیک است

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

واکنش کودک اصفهانی در حمایت از سپاه + فیلم

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

آسیب دیدن سامانه پدافند هوایی در مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان تکذیب شد

واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز شنبه 1 اردیبهشت

ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند

آغاز کوچ ایل قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان

برخورد پژو 405 با عابر پیاده در محور سمیرم به شهرضا

کشف 9 میلیاردی سوخت قاچاق در کاشان

شهردار اصفهان با شهروندان منطقه 12 دیدار می‌کند

فیلم واکنش امیرعبداللهیان به حمله اصفهان: این ارزش اطلاع قبلی نداشت

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان

هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

انتصابات جدید در شهرداری شهرضا

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد

عناوین برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 6 اعلام شد

رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است

سند CNN از پایگاه هوایی شکاری اصفهان بعد از حوادث اصفهان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید