پیام سپاهان

آخرين مطالب

فرصتی برای قدم‌زدن در خیابان‌های تهران ناصری در منطقه 12

هفته تهران با شعار مکتب تهران در قلب طهران شهرداری تهران

هفته تهران با شعار مکتب تهران در قلب طهران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - شهردار منطقه 12 از برگزاری ‌برنامه‌هایی همچون تعزیه شهادت امیرکبیر در مدرسه دارالفنون و دوره‌های آموزشی بلدمحله برای اولین‌بار در هفته تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه، از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته تهران با شعار مکتب تهران و محوریت گردشگری مذهبی به دلیل قرارگیری در ایام ماه صفر، اربعین حسینی و سوگواری برای اهل بیت (ع)، ضمن توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی در این منطقه خبر داد.
سعادتی، منطقه 12 را به عنوان قلب طهران، یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تهران‌گردی خواند که همه‌ساله در ایام هفته تهران، پذیرای تهرانگردان بی‌شماری است و گفت: این منطقه با توجه به نقشه‌های تاریخی دوره قاجاریه، در حصار ناصری قرار داشته و به همین دلیل به تهران ناصری نیز شهرت دارد؛ بنابراین از جاذبه‌های غنی گردشگری تاریخی و فرهنگی برخوردار است و این امر، وقتی صحبت از هفته تهران باشد، مسؤولیت ما را در منطقه‌ای که آن را همواره مهمانخانه شهر نامیده‌ایم، دوچندان می‌کند.
وی ضمن اشاره به قرارگیری در ایام ماه صفر و اربعین حسینی، محوریت برنامه‌های هفته تهران سال جاری را با شعار مکتب تهران، «گردشگری مذهبی» معرفی کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، چندین برنامه در قالب گردشگری آنلاین مذهبی خواهیم داشت که شامل روایت آیین و رسوم بازار تهران در ایام محرم، 12 مهر در بازار تهران، روایت تعزیه و آیین‌های سنتی، 13 مهر در کاخ گلستان، روایت آیین و رسوم سایر اقوام در تهران، 14 مهر در حسینیه عرب‌ها و روایت تکیه‌ها و حسینیه‌های تهران، 15 مهر در حسینیه سادات اخوی خواهد بود که این برنامه‌ها توسط استادانی نظیر فتحعلی‌بیگی، عالم‌نژاد، حدادی و تکمیل همایون به اجرا درمی‌آید و با همکاری موزه ارتباطات از شبکه‌های مجازی نظیر فیلیمو، آپارات و... پخش خواهد شد.
شهردار منطقه 12 همچنین از اجرای «نمایشنامه‌خوانی» در سرای کاظمی خبر داد و ضمن تأکید بر اهمیت بازیابی هویت شهری در احساس تعلق به شهر تصریح کرد: شهرها با تنوع سبک‌های معماری و ویژگی‌های فرهنگی از هم تفکیک می‌شوند و حفظ این تنوع، هویت شهری ما را می‌سازد؛ ازاین‌رو با بهره‌گیری از فرصت‌ هفته تهران باید به شناسایی و معرفی این المان‌ها و عناصر فرهنگی پرداخت که خوشبختانه از جاذبه بسیاری برای شهروندان به‌ویژه نسل جوان برخوردار است.
او ادامه داد: عمارت سرای کاظمی واقع در محله امامزاده یحیی (ع) یکی از این بناهای تاریخی است که با حفظ آن کوشیده‌ایم به این اهداف دست یابیم و اکنون در فرصت هفته تهران «نمایشنامه‌خوانی» با موضوع تهران توسط هنرمندان پرآوازه در روزهای 13 تا 15 مهرماه در این بنا به اجرا درمی‌آید که مورد توجه علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
سعادتی نشست تخصصی و تقدیر از انجمن‌ها، روزنامه‌نگاران و فعالان حوزه تهران‌شناسی در 12 مهرماه در خانه سردار اسعد بختیاری، تجلیل از فعالان حوزه گردشگری در 13 مهرماه در موزه ارتباطات، تعزیه شهادت امیرکبیر در 14 و 15 مهرماه در مدرسه تاریخی دارالفنون و برگزاری دوره‌های آموزشی بلدمحله در ایام 7 تا 20 مهر در بوستان دکتر حسابی با مشارکت دفتر نوسازی سنگلج و مؤسسه تهران‌شناسی را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: تعزیه شهادت امیرکبیر و دوره‌های آموزشی بلدمحله برای اولین‌بار است که در هفته تهران در این منطقه به اجرا درمی‌آید؛ همچنین تاکنون از سری برنامه‌های هفته تهران، آیین تجلیل از کادر درمان در مواجهه با بیماری کرونا در 5 مهر در موزه ارتباطات و تور ویژه کوتاه‌قامتان در 5 مهر در موزه پمپ بنزین و سرای کاظمی به اجرا درآمده که این تور با همکاری انجمن کوتاه‌قامتان و موزه پمپ بنزین به اجرا درآمد.
او با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در اجرای برخی برنامه‌ها نیز توضیح داد: برگزاری مسابقه مجازی «مشق طهران» ویژه کودکان در ایام 5 تا 20 مهر در صفحات مجازی و فضاهای تبلیغاتی منطقه، همچنین تولید محتوا با محوریت شعار مکتب تهران با 7 موضوع ابلاغ‌شده توسط ستاد گردشگری از 12 تا 18 مهر و در نهایت تبلیغات و اطلاع‌رسانی از 5 تا 20 مهر در همین فضاها از جمله برنامه‌هایی است که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به اجرا درمی‌آید.
شهردار قلب طهران در پایان از اجرای برنامه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی سخن گفت و در تشریح آنها بیان کرد: تور سبز (دوچرخه) در 8 مهر برای بازدید از کاخ گلستان و عمارت مسعودیه و 13 مهر از تجریش تا بازار، همچنین گشت با اتوبوس دو طبقه در 15 مهر برای بازدید از کاخ گلستان و عمارت مسعودیه نیز برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/182650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توزیع 3500 تن شکر در استان اصفهان

انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج اصفهان

7 نکته درباره حادثه اصفهان

141 اهدای کلیه از افراد زنده در سال 1402 در اصفهان ثبت شد

برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره جاده ابریشم در سمنان

فصل جدید همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ در آینده نزدیک

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت(عکس)

حضور مردم در مناسبت‌ها و جامعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است

وزش تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده تا اواسط هفته در اصفهان/ ثبت دمای 33 درجه در استان

دوئل همسایه‌ها؛ ذوب آهن اصفهان میزبان آلومینیوم اراک

ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود

جریان گاز مناطقی از اصفهان 2 روز قطع می‌شود

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به طور علنی صحبت نکنید

لزوم استفاده از رویدادهای هنری سن‌پترزبورگ در اصفهان

فراوانی کالا‌های اساسی در اصفهان

درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید

شعرخوانی دختر شیرین زبان

خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد

اینتل از بزرگ‌ترین کامپیوتر نورومورفیک جهان رونمایی کرد

مسخره‌بازی

بامداد بی‌رمق

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

توقیف تریلی حامل 29 هزار لیتر گازوییل قاچاق در کاشان

عمارت کوشک امیرسلیمانی حریم دار شد/ زندان هارون الرشید در مسیر گردشگری تهران

جاده ابریشم تجارت جهانی را نجات می دهد؟

کرامت‌بخشی بهترین روش در بازدهی امور فرهنگی است

بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری

هم‌نشست مجسمەسازی مفاخر در مهاباد آغاز شد

اطلاعیه قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

کلافگی رانندگان از رانندگی در جاده فرسوده آران و بیدگل - ابوزیدآباد + فیلم

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل نشانه پایان تنش‌هاست

لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ

سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟

‌زبان فارسی‌ را مدیون زبان متعادل سعدی هستیم

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

ضرورت توجه به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و امام رضا (ع) در دهه کرامت

3800 معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند

بازداشت شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر

حریق توأم با انفجار در اصفهان/ اطفا ادامه دارد