پیام سپاهان

آخرين مطالب

افشاگری برانکو درباره مبلغ قراردادش با پرسپولیس ورزشی

افشاگری برانکو درباره مبلغ قراردادش با پرسپولیس
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - برانکو این روزها از یک سو منتظر دریافت مطالبات خود از پرسپولیس است و از سوی دیگر امیدوار است باشگاه سابقش از سوی فیفا مجازات نشود
برانکو رقم قراردادش با پرسپولیس را لو داد
تقریبا در هر یک از قهرمانی‌های مربوط به پوکر پرسپولیس، هواداران این تیم درگیر استرس یک موضوع دیگر بوده‌اند. فصل گذشته درست در روزهایی که پرسپولیس سومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ را در شهر جم جشن گرفته بود، هواداران این تیم نگران این بودند که برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس جدا نشود؛ چیزی که هر روز از سوی سرپرست یا یکی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس تکذیب می‌شد اما پس از قهرمانی جام حذفی عملا رخ داد.
حالا یک سال از آن روزها گذشته و در جشن چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس، افشین پیروانی مدیر تیم در گفت‌و‌گو با شبکه سه اعلام کرد که «قرار نیست پنجره نقل و انتقالات ما بسته شود»، با این حال همچنان پرسپولیسی‌ها نگران هستند و حتی یحیی گل‌محمدی هم چند بار نگرانی خود را از حکم جریمه احتمالی فیفا ابراز کرده است. درست در همین روزها منتشر شدن بندهای آخرین قرارداد برانکو با پرسپولیس از سوی CAS نیز خبرساز شده و واکنش های متفاوتی را در پی داشته است.
تخفیف و همکاری مالی با پرسپولیس
برانکو ایوانکوویچ که اصلا فکر نمی کرد پس از موفقیت‌های بزرگ و مداوم با پرسپولیس، تا امروز درگیر حواشی دریافت طلبش از این باشگاه باشد، در گفت‌و‌گویی به برخی از این حواشی پاسخ داده: «اولا من باید قهرمانی پرسپولیس را یک بار دیگر به کادرفنی این تیم و بازیکنان تبریک بگویم. کسب عنوان قهرمانی با این اختلاف امتیاز، نشان می‌دهد که آنها سزاوار این عنوان بودند. یک سال از جدایی من و دستیارانم از پرسپولیس می‌گذرد و درحالی که نتایج گرفته شده از سوی ما کاملا راضی‌کننده بود، این همه حاشیه در مسیر پرداخت مطالبات کادرفنی، برای ما و هواداران آزاردهنده شده است.»
برانکو درباره انتشار بندهای قرارداد آخر خود با پرسپولیس می‌گوید: «هرچند مربیان از انتشار قرارداد خود خوشحال نمی‌شوند، اما من هیچ شرمی از انتشار این قرارداد و صحبت درباره آن ندارم، چون حالا می‌توانم نکات ویژه‌ای را در ارتباط با آن روشن کنم. اول اینکه من وقتی شاهد بودم باشگاه پرسپولیس روز به روز درگیر مشکلات اقتصادی و تامین منابع مالی است، پایه قرارداد خودم را در طول چهار فصل افزایش ندادم.
در واقع مبلغ اولین قراردادم 800 هزار دلار برای هر فصل بود و آخرین قراردادم هم که روز بازی با الجزیره امضا کردم، 800 هزار یورو بستم. تصمیم این بود که قراردادها از دلار به یورو تبدیل شود. این وسط فقط تفاوت ارزش یورو و دلار بود که در آن زمان فقط 10 درصد بود. یعنی 800 هزار یورو، معادل 880 هزار دلار می‌شد. در طول این چهار سال، من تلاش کردم فصل به فصل مبلغی به قرارداد دستیارانم اضافه شود اما در مورد خودم، نه اصراری به این کار داشتم و نه باشگاه پیشنهاد خودش را بالا می‌برد. فقط دقت کنید که اگر فصل به فصل 10 درصد روی پایه قرارداد خودم می‌گذاشتم که اتفاقا مدیران باشگاه هم با آن مخالفت نمی‌کردند، در فصل آخر قرارداد من با آنچه دیده‌اید، چقدر متفاوت می‌شد.
در قرارداد با سرمربی، مطلوب‌ترین حالت برای باشگاه این است که پرداخت‌های اصلی منوط شود به موفقیت‌های تیم. در واقع دارم درباره همان آپشن‌ها حرف می‌زنم. این حالت ایده‌آل برای باشگاه پرسپولیس، در قرارداد با من شکل گرفته بود و این نشان می‌دهد که من سعی داشتم بهترین حالت همکاری را برای مدیری که با او کار می‌کردم، رقم بزنم.»
آپشن های قرارداد
موضوع دیگری که پس از انتشار قرارداد برانکو مطرح شده، آپشن‌های قرارداد اوست: «رقم پایه قرارداد همانطور که گفتم ثابت بود اما آپشن‌ها درصورتی فعال می‌شود که شما موفقیت ایجاد کنید. مثلا موفقیت ما در راهیابی به فینال لیگ قهرمانان، چند میلیون دلار برای پرسپولیس درآمدزایی کرد و در این میان، چند صد هزاردلار هم پاداش من بود.همینطور قهرمانی‌ها و عناوین دیگر.
درواقع در دوره چند ساله حضور ما، برند و اعتبار پرسپولیس تقویت شد و چند برابر پولی که پرسپولیس باید به کادرفنی پرداخت می‌کرد را چه با پاداش‌های مستقیم AFC و چه با قوی شدن برند و فرصت بستن قراردادهای بهتر تجاری تامین کرد. همین معادله ساده باعث می‌شود که من به راحتی و بدون شرم درباره قرارداد خودم حرف بزنم.
درواقع من و دستیارانم برای سنت به سنت مبلغی که در قراردادمان قید شده بود، زحمت کشیدیم و ایجاد اعتبار و افتخار برای باشگاه کردیم. بنابراین سزاوار دریافت دستمزد خود بودیم و فکر نمی‌کردیم کار به اینجا برسد که هوادارانی که بیش از چهار سال کنار ما بودند، اینطور سر پرونده ما دچار رنج و استرس شوند.
این موقعیتی نیست که من از آن لذت ببرم. من ترجیح می‌دادم باشگاه پرسپولیس زودتر این موضوع را حل کند تا این روزها اسم برانکو که می‌آید، همه هواداران پرسپولیس آن همه خاطرات خوش را مرور کنند، نه پرونده مالی و پرداخت حقوق و احتمال جریمه از سوی فیفا. در مجموع امیدوارم پرسپولیس از سوی فیفا جریمه نشود و این تیم فصل بعد هم با قدرت در لیگ برتر و مسابقات آسیایی شرکت کند.»
منبع: خبرورزشی

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/168095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد