پیام سپاهان

آخرين مطالب

خبرهای کوتاه از استان اصفهان سیاسی

خبرهای کوتاه از استان اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- آگاهی بخشی نکات بهداشتی به مردم از طریق جوانان موثرتر است، واژگونی خودرو در نایین پنج مصدوم بر جا گذاشت و اهدای دوازده سری جهیزبه در خور و بیابانک از جمله خبرهای روز شنبه استان اصفهان است.

اصفهان
معاون جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: آگاهی بخشی و آموزش نکات بهداشتی و ایمنی به مردم از طریق جوانان اثرات بهتری دارد و اثربخشی آن را در جامعه افزایش می‌دهد.
حیدرعلی خانبازی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش همگانی از طریق جوانان و تشویق مردم به رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی و بهداشتی بویژه در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کووید-19 راهبرد مناسبی است تا شمار بیشتری از هموطنان خود را ملزم به رعایت این موارد بدانند.
وی اضافه کرد: نقش جوانان در بین خانواده‌ها، اقوام و در گروه‌های مخاطب بخاطر خصوصیاتی که دارند موثر و مفید است، لذا از این قابلیت باید به بهترین نحو ممکن برای آموزش بهره برد.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان خاطرنشان کرد: بر همین اساس معاونت جوانان این نهاد برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای در قالب آشنایی با انواع حوادث، کمک‌های اولیه، روش‌های مقابله و رفتار با مخاطرات و حوادث، و نکات بهداشتی برای این رده سنی در نظر گرفته تا ضمن استفاده بهینه از اوقات فراغت تابستان، بصورت غیرمستقیم آموزش همگانی مردمی صورت پذیرد.
خانبازی ادامه داد: برگزاری افزون بر 15 برنامه آموزشی و فرهنگی با مشارکت سایر نهادها مانند کمیته امداد با جامعه مخاطب جوان بیش از 10 هزار نفری در دستور کار قرار گرفته و موضوعاتی دیگر نظیر پیشگیری از وقوع حوادث، خطرات و آسیب‌های اجتماعی مد نظر است.
وی با تاکید بر تشویق شهروندان به اقدامات بشردوستانه با محوریت فرهنگسازی از طریق جوانان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش‌های مجازی، حضوری و نیمه حضوری، مسابقات و جشنواره شیوه‌های مناسبی برای این امر است.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اهمیت آموزش‌های متداوم موازین پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، اظهارداشت: از آنجا که ریشه کنی این بیماری در حال حاضر بسیار سخت است باید برای جلوگیری از ازدیاد آن مراقبت‌های فردی را لحاظ کرد و آموزش و تاکید پی در پی این موارد تنها راهکار فعلی است.
به گفته خانبازی، آموزش مهارت‌های زندگی، کارآفرینی و راهکارهای جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی از دیگر مقوله‌هایی است که در این نهاد دنبال می‌شود.
ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان به شمار می‌رود و این بلایای طبیعی و پدافند غیرعامل را باید از موضوع‌های اصلی در زندگی کنونی قلمداد کرد، 43 بلای طبیعی و انسان‌ساز در جهان شناخته شده که 35 مورد آن در ایران رخ می‌دهد.
بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.
اصفهان، مُعین هشت استان هم‌مرز خود و منطقه 2 تهران در مدیریت بحران حوادث احتمالی و جانشین مدیریت بحران تهران محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، تا ظهر روز گذشته (دوشنبه) تعداد 293 هزار و 606 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت 212 نفر روز قبل، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به 15 هزار و 912 نفر رسیده است.
اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مهار حریق یک و نیم هکتاری از مراتع نشلج شهرستان کاشان خبر داد.
منصور شیشه‌فروش در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه که ساعت ١6 روز گذشته رخ داد که به احتمال زیاد به علت بی‌احتیاطی و خطای انسانی بوده است.
وی یادآور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون 57 مورد حریق در 142 هکتار از مراتع بخصوص در مناطق غرب و جنوب استان بوقوع پیوسته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به حوادث این روز استان از غرق‌ شدن مرد 35 ساله در رودخانه واقع در منطقه سرداب شهرستان فریدونشهر خبر داد.
وی با اشاره به افزایش دمای مرداد امسال نسبت به سال گذشته و تمایل برخی افراد به آب‌تنی در کانالهای آبی گفت: شنا و آب تنی در منابع آبی یعنی رودخانه‌ها، سدهای مخزنی و استخرهای ذخیره آب و کشاورزی به طور مطلق ممنوع است.
شیشه‌فروش افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع 6٨ نفر شامل 15 نفر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و شخصی، ١5 نفر در رودخانه‌ها و کانال‌های آب و هشت نفر در دریاچه سدهای مخزنی حنای سمیرم، سد خمیران تیران و کرون و زاینده‌رود غرق شدند.
نایین
واژگونی یک دستگاه خودرو سواری روز شنبه در محور ارتباطی نایین - انارک پنج مصدوم بر جا گذاشت.
رییس اورژانس نایین به ایرنا گفت: مصدومان این حادثه که در کیلومتر پنج جاده انارک - نائین رخ داد به وسیله 2 آمبولانس اورژانس به یمارستان حشمتیه این شهرستان منتقل شدند.
به گفته رضا عباسی علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
وی با اشاره به غرق شدن یک نفر در کانال چاه آب روستای بهرستان این شهرستان یادآور شد: این حادثه مرد 35 ساله ای به علت عدم آشنایی به فنون شنا جان باخت.
فوریت‌های پزشکی شهرستان نایین با برخورداری از 6 پایگاه، یک اتاق فرمان مشترک با شهرستان خور و 42 نفر تکنسین و امدادگر شبانه روز به مصدومان و بیماران اورژانسی خدمات ارائه می‌کنند.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
خور و بیابانک
به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت 12 سری جهیزیه به زوج های جوان شهرستان خور و بیابانک اهدا شد.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یخچال فریز، اجاق گاز، فرش، ماشین لباسشویی، جارو برقی، پتو، بخاری گازی، اتو ، پنکه و سرویس ظروف از جمله کالاهای موجود در جهیزیه های ارسالی است.
سروان علیرضا راجی ارزش جهیزیه ها را یک میلیارد و 440 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: این جهیزیه ‌ها به همت خیرین و سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تهیه شد.
وی خاطرنشان کرد: این جهیزیه ها با هدف تبلیغ و ترویج ازداوج آسان ، کمک به زوج هایی که توان مالی در تامین وسایل اولیه زندگی را ندارند و کاهش هزینه های ازدواج جوانان به زوج های نیازمند اهدا شد.
وی گفت: با توجه به قرار داشتن در سال جهش تولید و تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی، تمامی کالاهای موجود در این اقلام ارسالی از اجناس ایرانی است.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج خور و بیابانک با اشاره به توزیع هزار بسته کمک مومنانه همزمان با عید غدیرخم و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بین نیازمندان این شهرستان افزود: این بسته‌های معیشتی شامل برنج، رب گوجه، ماکارونی، سویا و روغن است.
وی ارزش ریالی هر سبد کالای توزیع شده را یک میلیون و 400 هزار ریال اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در چهار مرحله قبلی کمک های مومنانه سه هزار و 400 سبد غذایی به ارزش هشت میلیارد و 400 میلیون ریال بین نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.
راجی اظهارداشت: شناسایی افراد نیازمند همچنان ادامه دارد و توزیع بسته ‌های معیشتی در راستای این رزمایش نیز در صورت شناسایی نیازمندان جدید در مراحل بعدی انجام می‌شود.
مدیر خیریه آبشار عاطفه های شهرستان خور و بیابانک از اهدای پنج سری جهیزیه به زوج های جوان خبر داد و گفت: خیرین این شهرستان پنج سری جهیزیه به زوج های جوان نیازمند این شهرستان به ارزش 750 میلیون ریال اهدا کردند.
فاطمه کلانتری افزود: جهیزیه‌ ها با مشارکت افراد خیر تامین شد که شامل یخچال ، اجاق گاز، جاروبرقی‌، سرویس قابلمه، پتو، فرش و دیگر ملزمات زندگی است .
همچنین به مناسبت عید سعید غدیر خم 10 هزار پرس غذای گرم در شهرستان خور و بیابانک توزیع شد.
دبیر نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر شهرستان خور و بیابانک گفت: این اطعام با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ و توزیع شد.
مهدی علیخانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اطعام با کمک 700 میلیون ریالی خیرین شهرستان در روز عید غدیر انجام شد.
وی با اشاره به توزیع بسته های هدیه عید غدیر افزود: امسال به دلیل بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی هزار بسته هدیه با مشارکت سادات بین مردم توزیع شد.
شهرستان خور و بیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
نایین خور و بیابانک اصفهان تصادفات جاده ای

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/167480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه