پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

سقوط قیمت طلای جهانی بعید است اقتصادی

سقوط قیمت طلای جهانی بعید است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه طلا همچنان پشتوانه و حمایت خوبی را برای افزایش قیمت دارا است، گفت: در حال حاضر انتظار سقوط طلای جهانی موضوع بسیار بعیدی است.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا با اعتقاد بر اینکه عامل اصلی رکوردزنی سکه، افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی است، اظهار کرد: تا زمانی که سکه بالای مرز 10 میلیون تومان قرار دارد، انتظار برای افزایش این فلز گرانبها بیشتر از نزول آن است، اما طبیعی است که در بالای همین مرز، معامله‌گران بعضا به‌دنبال نوسان‌گیری و خرید در قیمت‌های پایین‌تر باشند.
وی با تاکید بر اینکه بازار طلا این روزها تبدیل به مکانی امن برای سرمایه گذاران است، افزود: به نظر می رسد قیمت طلا همچنان به دلیل روند صعود ابتلا به کرونا در جهان و همچنین تنش های تجاری بین آمریکا و چین، همچنان رو به افزایش است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه در شرایط بحران اقتصادی برخی از کالا نه تنها کاهش نمی یابند، بلکه افزایش نیز پیدا می کنند که به آنها کالا های امن گفته می شود، اظهار کرد: یکی از این کالاها طلا است که در شرایط بد اقتصادی می تواند سرمایه افراد را حفظ کند.
وی با بیان اینکه به دنبال تداوم کاهش ارزش دلار قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات امروز (سه شنبه) و تا پیش از آنکه سرمایه گذاران اقدام به فروش طلا برای برداشت سود نکنند، با ثبت جهش تقریبا 40 دلاری به رقم بی سابقه 1980 دلار رسید، توضیح داد: این درحالیست که سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا در نشست این هفته خود بر سیاست های پولی انبساطی خود تاکید کند، بنابراین قیمت طلا در اندکی بیش از یک هفته گذشته رشد باورنکردنی بیش از 125 دلار را تجربه کرده است.
به گفته شیشه بران، قیمت هر اونس طلا امروز با کاهش جزیی به 1933 دلار رسید.
وی با بیان اینکه شدت گرفتن شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا باعث ریزش مجدد دلار شد، اظهار کرد: دور تازه تنش های بین آمریکا و چین بار دیگر تقاضا برای ارزهای امن را تقویت و معامله گران را نسبت به وقوع یک جنگ ارزی دیگر نگران کرده است. چین بیش از یک تریلیون دلار اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد که می تواند از آن به عنوان یک سلاح موثر ضد دلار استفاده کند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.71 درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح 93.562 واحد بسته شد، همچنین نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل 1.086 دلار اعلام شد.
وی با بیان اینکه این امیدواری وجود دارد که اقدامات محرک اقتصادی دولت آمریکا بتواند تمدید شود، گفت: جمهوری خواهان سنا در تلاش هستند تا بسته کمک مالی یک تریلیون دلاری را قبل از زمان منقضی شدن مقرری های بیکاری در روز جمعه به تصویب برسانند. تصویب یک بسته محرک مالی دیگر می تواند به کاهش بیشتر ارزش دلار، افزایش انتظارات تورمی و اقبال بیشتر سرمایه گذاران به بازار طلا منجر شود.
شیشه بران تاکید کرد: امروز به دنبال تقویت تقاضا برای نفت تحت تاثیر تلاش ها برای ترمیم اقتصاد آمریکا و تضعیف ارزش دلار که موجب ارزان تر شدن نفت برای خریداران جهانی شده، قیمت شاخص های نفتی در بازار امروز برای سومین جلسه متوالی شاهد افزایش بود.
وی با بیان اینکه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر امروز با 26 سنت معادل 0.60 درصد رشد به 43 دلار و 67 سنت رسید، اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه) نفت برنت شاهد افزایش 0.2 درصدی بود همچنین قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با 16 سنت معادل 0.38 درصد رشد به 41 دلار و 76 سنت رسید.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه قیمت دلار امروز برای فروش در صرافی ملی، 20500 تومان اعلام شد و این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 19500 تومان خریداری می‌کنند، گفت: قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 23500 تومان اعلام شده که قیمت خرید آن در این صرافی‌ها 22500 تومان است.
وی با بیان اینکه قیمت اونس جهانی طی روزهای گذشته افزایش بی سابقه ای از خود نشان داد و به بالاترین حد در طول تاریخ رسید، گفت: به تبع آن قیمت طلا در بازار ایران نیز با افزایش روبرو شد و به نظر می رسد که طلا همچنان پشتوانه و حمایت خوبی را برای افزایش قیمت دارا است، بنابراین در حال حاضر انتظار سقوط طلای جهانی موضوع بسیار بعیدی است.
شیشه بران با بیان اینکه کاهش قیمت فعلی طلا احتمالا مشابه همان نوسانات پیشین طلا در سطوح جدید است، اظهار کرد: به نظر می رسد طلا هنوز آمادگی لازم را برای 2000 دلاری شدن ندارد و صرفا مدتی وقت می خواهد و پیش بینی می شود قیمت طلا طی ماه های آینده به 2000 دلار برسد.
وی با اشاره به اینکه شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات روندی صعودی به خود گرفت و به مرز یک میلیون و 974 هزار واحد رسید، گفت: معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با 11 هزار و 334 واحد صعود رقم یک میلیون و 945 هزار واحد را ثبت کرد، همچنین شاخص کل با معیار هم وزن نیز 3994 واحد رشد کرد و به رقم 507 هزار و 116 واحد رسید.
وی با اشاره به آخرین قیمت طلا در روز جاری، گفت: قیمت هر گرم طلا 18 عیار در زمان لحظه تنظیم این خبر (14:30 بعدازظهر) یک میلیون و 61 هزار و 200 تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و 600 هزار تومان، سکه امامی 11 میلیون و 215 هزار تومان، نیم سکه 5 میلیون و 540 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 300 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 700 هزار تومان است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/164764/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد