پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان:

سال 1400 گازوئیل پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد یورو می شود اقتصادی

سال 1400 گازوئیل پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد یورو می شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام پالایشگاه اصفهان امسال به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط ویژه بهداشتی کشور، با حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی و همزمان به صورت آنلاین، برگزار شد و طی آن گزارش فعالیت و وضع عمومی شرکت در سال مالی منتهی به 29 اسفند 98 مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش مزبور با تکیه‌بر اطلاعات ارائه‌شده در صورت‌های مالی، وضعیت عمومی شرکت، فعالیت‌های انجام‌شده و در حال انجام شرکت پالایش نفت اصفهان و عملکرد هیات مدیره آن را دربرمی گرفت که با حضور 35/79 درصد از سهامداران بررسی شد و در پایان نیز رقم سود صاحبان سهام از سال مالی منتهی به اسفند 98 بنا به پیشنهاد هیات مدیره 400 ریال برای هر سهم تعیین شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایشگاه اصفهان، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در آغاز این رویداد ضمن یادآوری چشم‌انداز پالایش نفت اصفهان برای سال 1400 گفت: هدف ما سرآمدی شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های نفتی است.
مرتضی ابراهیمی در تشریح این چشم‌انداز به اهداف کلان شرکت در ارتقای عملکرد زیست‌محیطی، ایمنی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی، مدیریت منابع انرژی، مدیریت بهینه دارایی‌ها و ارتقای توان بازاریابی و فروش اشاره کرد و گفت شرکت به استراتژی‌های خود در جهت رسیدن به این چشم‌انداز متعهد بوده و در مسیر آن حرکت می‌کند.
وی در مورد اقدامات سال مالی گذشته این شرکت گفت: این شرکت توانسته در پایان سال مالی منتهی به اسفند 98 سرمایه خود را تا 51 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
شرکت پالایش نفت اصفهان پیشرو در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان عملکرد این مجموعه در اجرای مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط‌زیست را یادآور شد و گفت: در سال گذشته پرداخت بیش از 252 میلیارد ریال تنها بخشی از کمک‌های بلاعوض این شرکت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بوده که از میان آن‌ها می‌توان بالغ بر 139 میلیارد ریال کمک به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان و مجموع 90 میلیارد ریال کمک جهت مقابله با کرونا که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری اصفهان قرار گرفت، اشاره کرد.
ابراهیمی ادامه داد: این شرکت در ایام مبارزه با شیوع ویروس کرونا، ماده ضدعفونی مولتی اکسیدان تولید و در اختیار سازمان های متقاضی قرار می دهد. کمک به تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی، خرید اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان نیز از جمله فعالیت‌های شرکت پالایش نفت اصفهان هستند که در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت انجام‌شده است.
وی تصریح کرد: مجمع با بیشترین آراء به هیأت مدیره اجازه داد در سال جاری با رعایت صرفه و صلاح شرکت به تشخیص خود و در راستای تکالیف اجتماعی برای حمایت از پروژه هایی نظیر پروژه های حفاظت از محیط زیست، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و سایر سازمان های ذیصلاح قانونی به صورت بلاعوض یا تسهیلات خارج از آیین نامه معاملاتی شرکت و همچنین پروژه های آبرسانی با لحاظ مصوبات هیات دولت و کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و همچنین کارگروه استانی سازگاری با کم آبی و سایر مکاتبات دریافتی در این خصوص ازطریق مراجع ذیربط استانی تا سقف 650 میلیارد ریال اعتبار هزینه کند که سقف 350میلیارد ریال آن برای پروژه تأمین آب مورد نیاز شرکت از خلیج فارس و تتمه مصوبات کارگروه ملی استانی سازگاری با کم آبی تامین آب پایدار شرکت و 300میلیارد ریال دیگر برای سایر فعالیت های اجتماعی است.
حرکت در مسیر صیانت از محیط‌زیست
عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به ارائه گزارش از عملکرد زیست‌محیطی شرکت پرداخت و گفت: در سال گذشته مدیریت پسماند و ضایعات عادی، صنعتی و ویژه ادامه پیداکرده است، لجن‌ها و خاک‌آلوده در سایت مخصوص انتقال‌یافته و پروژه تفکیک عایق‌های حرارتی مستعمل بر اساس آنالیز دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.
ابراهیمی اضافه کرد: مدیریت پساب با تصفیه و بازگردانی 320 مترمکعب در ساعت، تصفیه و بازگردانی 400 مترمکعب از پساب تصفیه‌خانه صنعتی به همراه استفاده از دستگاه UV برای گندزدایی فاضلاب بهداشتی و عقد قرارداد با شرکت‌های معتمد سازمان حفاظت از محیط‌زیست برای پایش آلاینده‌های آب از دیگر فعالیت‌های زیست‌محیطی پالایشگاه است.
وی با بیان این که ادامه فعالیت پالایشگاه اصفهان در گرو راه اندازی واحدهای گوگردزایی است و تمام فرآورده های نفتی این شرکت تا سال 1404 بر اساس استانداردهای یورو 4 و 5 تولید خواهد شد، گفت: در حال حاضر تمام بنزین تولیدی این شرکت که روزانه حدود 12 میلیون لیتر بوده منطبق با استاندارد یورو 5 است.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه از حدود 22 میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این شرکت فقط حدود 2 میلیون لیتر آن بر اساس استاندارد یورو است، افزود: با بهره برداری واحد تصفیه گازوئیل این شرکت در بهار سال 1400 تمام گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد یورو خواهد شد.
وی با بیان اینکه قرارداد ساخت واحد گوگرد زدایی از نفت کوره این شرکت توسط یک شرکت ایرانی امضاء شده است، گفت: این پروژه به دلیل پیچیدگی های خاصی که دارد تا 4 سال آینده به بهره برداری می رسد. با راه اندازی واحد مزبور، تمام فرآورده های نفتی آن بر اساس یورو 4 و 5 تولید می شود و معضل زیست محیطی پالایشگاه اصفهان رفع خواهد شد. همچنین با بهره برداری واحد گرانول سازی گوگرد پالایشگاه اصفهان و با رعایت تمام استانداردهای زیست محیطی و با موافقت سازمان حفاظت از محیط زیست واحدهای گرانول سازی گوگرد و حلال ها از فهرست آلایندگی خارج شده است.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان برای تامین آب مورد نیاز واحدهای عملیاتی خود به ساخت ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه پساب شاهین شهر با ظرفیت حدود 750 متر مکعب در ساعت اقدام کرده است، گفت: در حال حاضر حدود 400 متر مکعب در ساعت پساب شاهین شهر از طریق ایستگاه پمپاژ به این تصفیه خانه منتقل و پس از تصفیه در فرایند تولید استفاده می شود.
ابراهیمی یکی دیگر از اقدام های این شرکت برای کاهش مصرف آب در پالایشگاه اصفهان در بحران کم آبی، را به روز رسانی برج های خنک کننده برای جلوگیری از تبخیر و هدر رفت آب و همچنین استفاده از برق سراسری در واحدهای عملیاتی اعلام کرد و افزود: این شرکت برای تامین برق مورد نیاز واحدهای عملیاتی خود و کاهش آب مصرفی به خرید 60 مگاوات برق از شبکه سراسری اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان در حال حاضر 16 مگاوات برق از شبکه سراسری دریافت می کند، گفت: به ازای تولید هر مگاوات برق، 6 تُن آب مصرف می شود که با احتساب 16 مگاوات برق دریافتی از شبکه سراسری، حدود 80 متر مکعب آب در ساعت صرفه جویی شده است و با بهره برداری واحدهای جدید و استفاده کامل از برق شبکه سراسری، 300 تا 400 متر مکعب آب در ساعت در پالایشگاه اصفهان صرفه جویی خواهد شد.
پروژه‌های اجراشده و در دست اجرا
ابراهیمی گفت: پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده‌های برج تقطیر از دیگر پروژه‌های مهمی دیگری است که نقش مهمی در تهیه خوراک واحد RFCC جهت شکست کاتالیستی و تولید محصولات سبک باارزش افزوده بالا دارد. این پروژه مهم که یکی از اهداف آن افزایش تولید محصولات سبک و کاهش تولید محصولات سنگین و رسیدن به حجم 20 میلیون لیتر بنزین در روز است، در پی کناره‌گیری شرکت کره‌ای، تکمیل آن به یکی از شرکت‌های توانمند داخلی سپرده‌شده که با تأمین مالی مناسب از سوی سهامداران، امیدواریم به‌نحو مطلوب تکمیل شود.
مدرنیزه کردن سیستم برق پالایشگاه و به‌روزرسانی آن‌ها مطابق استانداردهای جهانی در جهت تأمین پایدار و پیوسته برق واحدهای عملیاتی پالایشگاه در کنار بازسازی برج خنک کننده A و احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز طبیعی با ظرفیت 300 هزار مترمکعب بر ساعت ازجمله طرح‌هایی هستند که ابراهیمی در کنار چندین طرح و پروژه دیگر از آن‌ها نام برد، طرح‌هایی که در سال گذشته به پایان رسیده و یا در سال جاری به پایان می‌رسند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/164743/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری