پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رسانه نباید مجیزگوی شهرداری باشد/قلم خبرنگاران، برنده ترین ابزار برای پاسخگویی مدیران شهری اجتماعی

رسانه نباید مجیزگوی شهرداری باشد/قلم خبرنگاران، برنده ترین ابزار برای پاسخگویی مدیران شهری
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایسنا پاسخگوی سوالاتی پیرامون نقش رسانه ها در بحران کرونا، برنامه های مدیریت شهری اصفهان در این دوران، پاسخگویی مدیران شهری به خبرنگاران، حفظ استقلال رسانه ها و تلاش مدیریت شهری برای حمایت از رسانه ها بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر تلاش بیشتر رسانه های شهرداری برای خودکفایی تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که رسانه ای مرتب تعریف و تمجید کند و مجیزگوی شهرداری باشد.
علیرضا نصر اصفهانی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه بازدید از دفاتر رسانه های اصفهان در دستور کار ماست و قرعه اولین بازدید به نام خبرگزاری ایسنا به عنوان یک خبرگزاری مستقل، به روز و حرفه ای افتاد که امیدوارم این بازدیدها تا 17 مرداد و روز خبرنگار استمرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه در هر رویداد و حادثه ای که اتفاق می افتد نقش رسانه ها برجسته تر می شود، گفت: در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه ممکن است بسیاری از فعالیت ها به فراموشی سپرده شود ولی فعالیت رسانه ها نه تنها متوقف نمی شود، بلکه پررنگ تر از قبل می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در زمان بحران جهانی کرونا به دوش رسانه ها بود، افزود: همیشه وقتی می خواهیم خود را با شرایط جدید سازگار کنیم نیاز به زمان و تلاش مضاعف داریم و اگرچه جایگزینی روش های جدید برای هر سیستمی لازم است، ولی مقاومت در برابر تغییر نیز همیشه وجود دارد. یکی از مجموعه هایی که مقاومت در برابر تغییر ندارند و در کوتاه ترین زمان خود را با شرایط سازگار می کنند رسانه ها هستند.
ارتباط بیشتر با خبرنگاران باوجود محدودیت های کرونایی در پارلمان شهر
وی با اشاره به اهمیت بحث اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها، برگزاری نشست خبری آنلاین با رسانه ها در روزهای اول مواجهه با کرونا را یادآور شد و گفت: برگزاری این نشست خبری آنلاین تمرینی بود تا در این جهت گام برداریم، چراکه به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ناچار به ایجاد محدودیت هایی در پارلمان شهر شده ایم، اما به این معنا نیست که پاسخگوی خبرنگاران نباشیم و حتی احساس می کنم در این مدت ارتباط بیشتری با خبرنگاران داشتیم.
نصر اصفهانی به آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: در این شرایط باید مواظب همه کسانی که به خاطر کرونا متضرر شده و آسیب دیده اند باشیم. از جمله رسانه ها که بخشی از آنها در ارتباط مستقیم با مدیریت شهری هستند و حقوق و مزایای خود را از شهرداری دریافت می کنند، بخشی هم مستقیما با شهرداری در ارتباط نیستند، اما رسالت مدیریت شهری عام است و اگر پیشنهادات عملی و اجرایی برای حمایت از آنها ارائه شود هم از طریق تریبون های مختلف و هم از طریق مدیریت شهری برای رفع مشکلات و پیگیری خواسته های آنها تلاش می کنیم.
تجدیدنظر در برگزاری افتتاحیه هفتگی پروژه های شهری
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد برگزاری برنامه افتتاح پروژه های شهری در هر هفته نیز گفت: زمانی که تصمیم به برگزاری برنامه های افتتاح پروژه های شهری گرفتیم، کرونا در شهر اصفهان فروکش کرده بود، اما وقتی شروع به برگزاری افتتاحیه ها کردیم دوباره با سرکشی این ویروس مواجه شدیم، اما حتما باید برای شرایط جدید، تصمیمات جدیدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه برگزاری افتتاحیه پروژه های شهری در هر هفته ممکن است سلامت هریک از کارکنان شهرداری و یا خبرنگاران را به خطر بیندازد، اضافه کرد: علاوه بر این مدیریت شهری می تواند الگویی برای سایر بخش ها باشد و به همین دلیل حتما باید در این برنامه تجدید نظر کنیم. البته یکی از ماموریت هایی که در شرایط فعلی داریم امیدبخشی به جامعه است و یکی از ابزارهای ما برای امیدبخشی همین افتتاح پروژه هاست.
نصر اصفهانی با تاکید براینکه افتتاح پروژه های شهری نشان می دهد که شهر سرزندگی دارد و مدیران در حال تلاش هستند، تصریح کرد: زمان زیادی بود که به دنبال افتتاح پروژه ها بودیم، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا افتتاح پروژه ها تقریبا 4 ماه عقب افتاده بود. این افتتاحیه ها باید به خاطر امیدبخشی و اطلاع رسانی به جامعه ادامه پیدا کند ولی قطعا شیوه برگزاری آن قابل بررسی است.
وی با تاکید براینکه باید تلاش کنیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، توضیح داد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، از معاونان شهرداری، مدیران سازمان ها و مناطق شهری برای حضور در جلسه شورای شهر و بررسی موضوعات دعوت می شد، اما الان به صورت آنلاین و با ارتباط تصویری این کار انجام می شود و حتی در آینده هم ادامه پیدا می کند، چراکه باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت مسئولان شهری که متعلق به مردم است می شود.

پیام سپاهان


قلم خبرنگاران، برنده ترین ابزار برای پاسخگویی مدیران شهری
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص پاسخگویی مدیران شهری به رسانه ها نیز گفت: همواره از مدیران به طور عام و مدیران شهری به طور خاص خواسته ایم خود را در معرض سوالات خبرنگاران قرار دهند، این فرصتی برای مدیران است، اما متاسفانه گاهی برخی مدیران به دلیل اینکه به نقش رسانه ها واقف نیستند، به بهانه های مختلف از آن شانه خالی می کنند.
وی راهکار برخورد با این مدیران را قلم خبرنگاران دانست و گفت: قلم خبرنگاران یکی از برنده ترین ابزارهایی است که می تواند مدیر را به حرف بیاورد.
رسانه های شهرداری اصفهان برای خودکفایی تلاش بیشتری کنند
نصر اصفهانی همچنین بر خودکفا شدن رسانه های زیرمجموعه شهرداری اصفهان تاکید و خاطرنشان کرد: خودم یکی از کسانی بودم که در دوره های قبلی شورای شهر این مطالبه را داشتم. وقتی رسانه های محلی اصفهان بدون بودجه و مستقل خود را اداره می کنند، هیچ دلیلی ندارد رسانه های مرتبط با شهرداری از بودجه شهرداری استفاده کند. منتها واقعیتی که وجود دارد این است که شهرداری در کنار رسالت اطلاع رسانی، تبلیغات را نیز به عهده دارد.
وی با بیان اینکه شاید میزان توزیع رایگان روزنامه اصفهان زیبا به نسبت آنچه روی گیشه مطبوعات به فروش می رود خیلی فاصله دارد، گفت: این ضعفی است که باید همه تلاش کنیم برطرف شود، چرا که وقتی روزنامه ای مثل خبر جنوب با 120 هزار نسخه مورد استقبال قرار می گیرد و درصد بالایی هم روی گیشه های مطبوعاتی به فروش می رود باید بررسی کنیم و به دنبال راهکاری باشیم که این اتفاق برای رسانه های شهرداری اصفهان هم بیفتد.
آزادگی رسانه در گرو عدم وابستگی به مدیریت شهری است
نصر اصفهانی با بیان اینکه رسانه های شهرداری اصفهان تاحدی درجهت خودکفایی گام برداشته اند ولی باید تلاش بیشتری کنند، تاکید کرد: به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که رسانه ای مرتب تعریف و تمجید کند و مجیزگوی شهرداری باشد.
به گفته وی، رسانه ها باید استقلال خود را حفظ کرده و در بیان مطالب و رسالت خود آزاد باشند. آزادگی رسانه نیز در گرو این است که وابسته به مدیریت شهری نباشند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته اقتصادی کرونا در شورای شهر اصفهان، گفت: در این کمیته وضعیت مجموعه هایی که به خاطر کرونا متضرر شدند و چگونگی کمک به آنها بررسی می شود. از جمله پایانه های مسافربری، پارکینگ ها، مراکز فرهنگی و تفریحی شهر و همینطور رسانه هایی که در مجتمع مطبوعاتی شهرداری اصفهان مستقر هستند هم مورد توجه قرار گرفتند. برای رسانه هایی که در مجتمع مطبوعاتی مستقر نیستند هم در این شرایط باید نیم نگاهی داشته باشیم و اگر درخواستی داشته باشند حتما حمایت می کنیم.
وی وضعیت بودجه شهرداری اصفهان را با تدابیر اندیشیده شده و پیش بینی بسته تشویقی قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: تاکنون در مناطق 15 گانه از 2 هزار و 500 میلیارد تومانی که باید استحصال می شد، بالغ بر یک هزار میلیارد تومان حاصل شده که ادامه راه هم ممکن است بسته های تشویقی اعلام شده با شرایطی استمرار پیدا کند.
نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: امسال به جای موکول کردن بسته های تشویقی به نیمه دوم سال، برای اولین بار در نیمه اول سال تکلیف کسانی که می خواهند در بخش ساخت و ساز فعالیت کنند را مشخص کردیم تا شهروندانی که زودتر برای دریافت پروانه ساختمانی و یا تسویه حساب با ماده 100 شهرداری اقدام کنند مشمول تخفیف شوند که باعث اتفاقات خوبی در شهر شد.

پیام سپاهان


پروژه های شهری اصفهان نفس کشیدند
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با تدابیر پیش بینی شده پروژه های شهر تقریبا توانستند نفسی بکشند و بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد، افزود: اگر این کار صورت نگرفته بود در اجرای پروژه ها آسیب می دیدیم، اما الان شرایط هموار شده و مشکل اعتبار برای پروژه ها کمتر شده است.
وی از مدیریت شهری به عنوان اولین نهادی یاد کرد که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، با تصویب لایحه 10 میلیارد تومانی وارد عرصه مقابله با این بحران شد، و افزود: شهرداری اصفهان تجهیزات و نیروی انسانی خود را در این زمینه به کار گرفت، همچنین 120 هزار بسته بهداشتی تهیه و در مناطق آسیب پذیر شهر توزیع کرد که تقریبا یک چهارم جمعیت اصفهان را تحت پوشش قرار داد.
نصر اصفهانی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معترف است که این هیچ نهاد و سازمانی مثل مدیریت شهری با سرعت و مستمر برای مقابله با این ویروس کمک نکرد، چراکه سلامت شهروندان جزو اولویت های اول ما است.
پروتکل های بهداشتی فقط مختص بخش حمل و نقل نیست
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه باید تلاش کنیم شهروندان در شرایطی که خطر ویروس کرونا همچنان وجود دارد احساس واکسینه نداشته باشند و هرلحظه خود را در معرض خطر بدانند، تصریح کرد: و قتی در خیابان ها، معابر، بازار و فضاهای شهری می بینیم مردم بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی راحت رفت و آمد می کنند، قطعا همین اتفاق در اتوبوس و مترو هم می افتد و نمی توانیم فقط یک بخش را جدا و بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کنیم.
وی با تاکید براینکه همه شهروندان باید در هر کجای شهر احساس محدودیت کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: نمی توان فقط برای ورود به حمل و نقل عمومی ماسک را الزامی کرد و باید این اتفاق در همه جا بیفتد.
نصر اصفهانی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل عمومی تحت تاثیر اتفاقاتی است که در شهر می افتد، اضافه کرد: تشویق و اطلاع رسانی مردم باید در کنار اعمال قانون انجام شود، چون گاهی صرف توصیه های بهداشتی مشکلی را حل نمی کند و برای مقابله با کرونا همه باید بسیج شوند و حساسیت های جامعه را بالا ببریم.
هزینه ای که جبران خسارت آبان 98 به شهر وارد کرد
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنانش، خسارت 330 میلیارد تومانی مدیریت شهری اصفهان در حوادث آبان سال گذشته را یادآور شد و گفت: بخش عمده این خسارات به حمل و نقل عمومی و مترو و اتوبوس وارد شد، این درحالی است که تا الان هرچقدر تلاش کرده ایم نتوانسته ایم جبران بخشی از این خسارت ها را از دولت دریافت کنیم. با این حال تلاش کردیم در کوتاه ترین زمان ممکن شهر را به حالت اول برگرداندیم و بازسازی اتوبوس ها و شروع به کار سیستم حمل و نقل انجام شد.
نصر اصفهانی با اشاره به اینکه اتوبوسی که در حوادث آبان آسیب دید شاید حدود 200 میلیون تومان ارزش داشت، توضیح داد: در این شرایط برای هر اتوبوس باید 2 میلیارد تومان هزینه کنیم. با این وجود یکصد دستگاه اتوبوس خریداری کردیم که 80 دستگاه آماده بهره برداری است و طی یکی و دو هفته آینده وارد ناوگان می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برای جبران خسارت وارد شده هر دستگاه اتوبوس را به قیمت نزدیک به 2 میلیارد تومان و به سختی خریداری کردیم، خاطرنشان کرد: بازسازی مترو و بخش های دیگر نیز هزینه زیادی به شهر تحمیل کرد، هزینه ای که چه بسا باید برای امور دیگر شهر انجام می دادیم ولی متاسفانه برای بازسازی خسارات وارد شده به شهر انجام دادیم.

پیام سپاهان


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/161015/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟