پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

به دنبال دریافت مجوز برای راه اندازی دو کارخانه ملت بلون هستیم اقتصادی

به دنبال دریافت مجوز برای راه اندازی دو کارخانه ملت بلون هستیم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از شورای شهر می‌خواهیم مکانی را جهت احداث موزه فرش دستباف اصفهان به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک کشور اختصاص دهد.

ایرج موفق صبح امروز (یکشنبه-22 تیر ماه) در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 580 طرح در دست اجرا داریم، اظهار کرد: این تعداد طرح نشان می دهد که شرایط برای سرمایه گذاری در استان به گونه ای بوده که بسیاری جواز تاسیس گرفته اند، همچنین بیش از 1600 مجوز سرمایه گذاری در استان بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در صورت تخصیص تسهیلات رونق تولید به آنها پیش بینی می شود که 50 درصد آنها به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه یکی از دو وظایف سازمان صمت حفظ وضعیت موجود و دیگری افزایش ظرفیت است، توضیح داد: در حال حاضر حدود 9 هزار واحد صنعتی دارای مجوز در اصفهان وجود دارد که حفظ این وضعیت حایز اهمیت است.
به گزارش ایسنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به مصوبه هیات وزیران مبنی بر تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان صمت اشاره کرد و گفت: این کارگروه پنج کمیته مالیاتی، تامین اجتماعی، رونق تولید، مالی و سایر دستگاه ها برای ارائه خدمات دارد در این راستا هر هفته سه جلسه برگزار می کنیم.
وی با بیان اینکه اصفهان سال گذشته در جذب تسهیلات تبصره 18 رتبه نخست کشور را کسب کرد، افزود: سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات در کل استان داشتیم که حدود 850 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت کردیم.
به گفته موفق، استان اصفهان به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه دوم، اشتغال صنعتی رتبه سوم، با 860 معدن فعال رتبه اول کشور را در اختیار دارد، همچنین 12 درصد صنعت کشور در استان اصفهان مستقر است و 60 درصد فولاد کشور در اصفهان واقع است.
وی ادامه داد: اصفهان با داشتن 2450 واحد نساجی قطب این صنعت در کشور است و با داشتن 2600 واحد سنگبری در حال فعالیت، قطب سنگ های ساختمانی تزئینی و نمای ساختمان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در بخش تجارت در کل استان 550 اتحادیه و بیش از 200 هزار واحد صنفی فعال هستند، گفت: در شهر اصفهان 84 اتحادیه و 85 هزار واحد صنفی مشغول فعالیت هستند، همچنین در مجموع در شهرستان های استان، کمیسیون نظارت بر مجامع صنفی فعالیت دارند که در این کمیسیون مباحث قیمت گذاری، توزیع کالا در بخش های خرده و عمده فروشی و شرکت های پخش در حوزه بازرگانی و همچنین نظارت بر فعالیت اتحادیه ها در این کمیسیون انجام می شود.
وی در ادامه به طرح‌های در دست اجرا برای مجوزهای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: بیش از 453 مجوز حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی، حدود 100 مجوز بیش از 40 تا 50 درصد پیشرفت، حدود 133 مجوز 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی، 160 مجوز 60 تا 80 درصد پیشرفت و حدود 105 مجوز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.
به گفته موفق، پروژه های تولید الیاف، پوشاک تولید نخ پنبه ای، نخ الیاف مصنوعی، آبگرمکن خورشیدی، رزین پلی استر غیراشباع و انواع منسوجات بی بافت، تولید انواع لاستیک خودرو و پمپ آب خودرو و ... از اولویت های سرمایه گذاری در استان اصفهان است.
وی با اشاره به اینکه جهت توسعه صادرات 126 میز توسعه صادرات کالا در کشور داریم، گفت: 10 میز طلا، نساجی، سنگ های قیمتی و ... در اصفهان فعالیت دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان صنعت در حال حاضر به دنبال حفظ اشتغال در شرایط موجود است و اکنون طرح های بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در فاز بعدی طرح هایی با پیشرفت فیزیکی 80 درصد، 70 درصد و 60 درصد را در اولویت قرار دهند و در صورت راه اندازی این طرح ها می توان علاوه بر اشتغالزایی، بخشی از معضل بیکاری را در حوزه صنایع حل کنیم.
وی در ادامه فرش دستباف را یکی از ظرفیت‌های مهم استان و شهر اصفهان اعلام کرد و گفت: حدود 270 هزار بافنده در استان فعال هستند و هرچند که صادرات فرش دستباف به دلیل محدودیت تردد کالا دچار مشکل شده، اما باید نگاه ویژه ای به این صنعت شود و از شورای شهر می‌خواهیم، مکانی را جهت احداث موزه فرش دستباف اصفهان به عنوان یکی از کالاهای استراتژیک کشور اختصاص دهند.
موفق ابراز امیدواری کرد؛ با مساعدت و حمایت شورای شهر بتوانیم علاوه بر ایجاد موزه فرش دستباف، نسبت به نصب نمادین فرش دستباف در میدان امام خمینی (ره) و تبلیغات محلی در خصوص فرش دستباف و تخصیص بودجه فرهنگی جهت چاپ کتب و نشریه فرش دستباف اقدام کنیم.
وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت تولید ماسک در اصفهان، تصریح کرد: اگرچه اصفهان ظرفیت تولید ماسک را دارد، اما در تامین مواد اولیه تولید ماسک (ملت بلون) دچار مشکل هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: در ایران تنها دو کارخانه در همدان و یزد تولیدکننده ملت بلون ماسک هستند و در شرایط کنونی تامین نیاز ماسک استان های خود را در اولویت دارند، با این وجود استان اصفهان به دنبال دریافت مجوز برای راه اندازی دو کارخانه تولید ملت بلون است.
وی در ادامه از اعضای شورای شهر اصفهان خواست تا زمینی را جهت ساماندهی و خروج صنوف آلاینده و مزاحم شهری اختصاص دهد و نسبت به جانمایی آنها در اطراف شهر اصفهان اقدام کند و به همین منظور 200 هکتار در فاز نخست برای ساماندهی مشاغل مزاحم در نظر گرفته شود.
موفق در خصوص مشکلات کارخانه پلی اکریل نیز، توضیح داد: پلی اکریل نیازمند مدیریت یکپارچه است و یکی از دلایل مشکلات پلی اکریل چندگانگی تصمیمات است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/160483/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک نمایش مسخره

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان